Spring naar content

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Wat je kunt verwachten van deze whitepaper

Na de DDMA Barometer 2021 en een DDMA Talkshow in juni 2021, sloegen 5 commissies (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO en Search) afgelopen najaar de handen ineen voor een serie van 3 Deep Dives over de cookieless world. Met praktische handvatten en praktijkvoorbeelden doken we de diepte in, aan de hand van de 3 grootste uitdagingen die uit de Barometer naar voren kwamen: klantprofielen, measurement en personalisatie. Gebaseerd op deze sessies laten we je in deze whitepaper zien:

  • Waarom de cookieless world een kans is
  • Wat de belangrijkste juridische ontwikkelingen zijn
  • Hoe je compliant aan de slag gaat met first-party data
  • Hoe je een first-party datastrategie inricht
  • Wat de meest uitdagende measurement-dilemma’s zijn (en de oplossingen)
  • Hoe HEMA succesvolle first-party data inzet voor omnichannel personalisatie

Van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld

Deze whitepaper is voor ons het startschot om deze thematiek in 2022 nog breder aan te pakken. Het verdwijnen van third-party cookies is namelijk onderdeel van een grotere beweging. Daarom gaan we in onze kennisactiviteiten dit jaar van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld. Voortbordurend op de thematiek van de vorige serie organiseren de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation een nieuwe reeks Deep Dives over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. Meld je nu aan (gratis voor leden).

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
AVG |

AP legt een boete van 600.000 euro op voor niet-compliant cookiebanner

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete opgelegd omdat de organisatie tracking cookies op hun website gebruikte om bezoekers te volgen zonder toestemming of hun medeweten. Hierdoor verzamelde en gebruikte…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…