Spring naar content

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5 MB)

Wat je kunt verwachten van deze whitepaper

Na de DDMA Barometer 2021 en een DDMA Talkshow in juni 2021, sloegen 5 commissies (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO en Search) afgelopen najaar de handen ineen voor een serie van 3 Deep Dives over de cookieless world. Met praktische handvatten en praktijkvoorbeelden doken we de diepte in, aan de hand van de 3 grootste uitdagingen die uit de Barometer naar voren kwamen: klantprofielen, measurement en personalisatie. Gebaseerd op deze sessies laten we je in deze whitepaper zien:

  • Waarom de cookieless world een kans is
  • Wat de belangrijkste juridische ontwikkelingen zijn
  • Hoe je compliant aan de slag gaat met first-party data
  • Hoe je een first-party datastrategie inricht
  • Wat de meest uitdagende measurement-dilemma’s zijn (en de oplossingen)
  • Hoe HEMA succesvolle first-party data inzet voor omnichannel personalisatie

Van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld

Deze whitepaper is voor ons het startschot om deze thematiek in 2022 nog breder aan te pakken. Het verdwijnen van third-party cookies is namelijk onderdeel van een grotere beweging. Daarom gaan we in onze kennisactiviteiten dit jaar van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld. Voortbordurend op de thematiek van de vorige serie organiseren de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation een nieuwe reeks Deep Dives over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. Meld je nu aan (gratis voor leden).

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5 MB)

Erik Molkenboer

Teamlead content & community

Ook interessant

Lees meer
AVG |

TCF-update: plan voor alternatieve cookiebanner IAB Europe goedgekeurd

Begin 2022 oordeelde de Belgische privacytoezichthouder (GBA) dat het Transparancy and Consent Framework (TCF) van IAB Europe in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het gevolg was een boete…
Lees meer
Cookies |

DDMA Deep Dive 2 | 13 september 2022 | Analyse en measurement in een privacy-first wereld

In deel 2 van onze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan measurement en analyse centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases laten we onder meer…
Lees meer
Cookies |

DDMA Deep Dive 1 | 21 juni 2022 | Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld

In deel 1 van de DDMA Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan datacollectie en klantprofielen centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases van Philips, FD…