Visie
De leden van DDMA staan voor een wereld waarin consumenten en organisaties optimaal kunnen profiteren van de voordelen van data. Data is de sleutel tot innovatie, relevante producten en goede dienstverlening. Wij zijn ervan overtuigd dat data het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt, als ze erop kunnen vertrouwen dat organisaties verantwoord omgaan met hun gegevens en hun wensen centraal stellen.
Dit bieden we jou
Het data-driven marketingvak is geen dag hetzelfde. Wetgeving verandert doorlopend, businessmodellen staan onder druk en nieuwe technologieën zijn amper bij te benen. Ook verwachten consumenten terecht steeds meer van organisaties, zowel wat relevantie en service als wat privacy en transparantie betreft. Wij zorgen ervoor dat jij als lid van DDMA altijd bent voorbereid op deze veranderingen. Klaar voor de toekomst.
Dat doen we aan de hand van 3 speerpunten:
Als lid van DDMA heb je altijd toegang tot een uitgebreid kennisaanbod. Deze 3 pijlers vormen de basis van onze activiteiten:
- Wat kan (marketing): We verenigen de beste mensen uit het marketingvak in onze commissies. Samen stomen we de sector klaar voor de toekomst met kennissessies, congressen, awards, onderzoeken en publicaties.
- Wat mag (legal): We helpen jou te voldoen aan de privacy- en reclamewetgeving via onze legal helpdesk, zelfreguleringscodes, documentatie en templates, kennissessies en natuurlijk het Privacy Waarborg.
- Wat zou je moeten willen (ethiek): We stimuleren je verder te kijken dan de wet. Met onze Uitgangspuntenkaart en ethiek-workshops helpen wij onze leden een visie te ontwikkelen op datagebruik.
DDMA helpt jou door het maatschappelijke draagvlak voor het (juiste) gebruik van data te vergroten. Wij zijn hierover doorlopend in gesprek met beleidsmakers, toezichthouders en andere belanghebbenden in Den Haag en Brussel. Ook laten we consumenten zien dat datagedreven marketing het leven van mensen verrijkt en makkelijker maakt. Hiermee vergroten we niet alleen het consumentenvertrouwen, maar zorgen we er ook voor dat jij mooie dingen kunt doen met data binnen werkbare juridische kaders.
Met meer dan 350 organisaties uit verschillende sectoren heeft DDMA een zeer divers ledenbestand. Wij brengen marketeers, juristen en andere specialisten op allerlei manieren samen. Soms alleen met adverteerders onder elkaar, soms met een zo divers mogelijke groep. Van rondetafelsessies tot congressen en van commissies tot Member Meetups – bij DDMA bouw je gegarandeerd je netwerk uit en leer je van je vakgenoten.
Ons (internationale) netwerk
Omdat marketing over grenzen gaat en veel wetgeving op Europees niveau wordt gemaakt, zijn we aangesloten bij de Federation of European Data and Marketing (FEDMA) in Brussel en bij GDMA, de internationale koepel van alle brancheverenigingen voor datagedreven marketing. Daarnaast werken we in Nederland samen met werkgeversvereniging VNO-NCV en ECP, Platform voor de Informatiesamenleving. Ook onderhouden we nauwe relaties met andere verenigingen in de marketing- en digitale sector.