Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA zoekt Programmamanager

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld in een ambitieus en hecht team? Als programmamanager bij DDMA ontwikkel je samen met experts uit het vak kennissessies en publicaties die de sector écht verder helpen.
Lees meer
Creative DDMA
Nieuws |

Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Creative de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

Vacature: lid commissie E-mail

Ben jij werkzaam binnen e-mailmarketing en heb je interesse om een stempel te drukken op de toekomst van dit vakgebied? De DDMA Commissie E-mail zoekt versterking!
Lees meer
DDMA Search
Artikel |

Inschrijving Friends of Search Awards 2024 geopend

Op 21 maart 2024 wordt voor de 5e keer het beste werk in Search bekroond tijdens de 11e van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. De inschrijving voor de Awards zijn vanaf vandaag geopend.
Lees meer
DDMA Influencermarketing
Nieuws |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.
Lees meer
Search
Artikel |

Starten met SEO en/of SEA: Zo kies je het juiste bureau voor jouw zoekmachine-marketing

Je staat op het punt om jouw online campagnes naar een hoger niveau te tillen of wellicht om zelf te starten met SEO of SEA. De wereld van online marketing is echter dynamisch en veeleisend, en de juiste expertise kan het verschil maken. Bedrijven kiezen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek |

DDMA Social Advertising Benchmark 2023: Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op

Vandaag lanceren DDMA en de DDMA Commissie Social Media de DDMA Social Advertising Benchmark. Dit is de allereerste Nederlandse benchmark op het gebied van social advertising, met 154.000 geanalyseerde social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021…
Lees meer
AVG Legal Social Media
Artikel |

Verbod gepersonaliseerd adverteren voor Facebook en Instagram: wat is de impact?

De koepel van Europese privacytoezichthouders (EDPB) eist een dringend verbod voor het verwerken van persoonsgegevens door Meta voor advertentiedoeleinden. Het huidige systeem van gepersonaliseerde advertenties voor Facebook en Instagram is namelijk in strijd met Europese privacywetgeving, de AVG. In dit artikel gaan we in op…
Lees meer
AVG Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Members-only
Nieuws |

ACM onderstreept belang van bewijslast voor verifieerbare opt-in bij telemarketing

Telemarketeers moeten kunnen bewijzen dat ze toestemming hebben verkregen van degene die ze met een commercieel, ideëel of charitatief aanbod benaderen. In een recent gesprek met DDMA benadrukt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat ze een hoge standaard hanteren voor het bewijs van geldige…