Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
ePrivacy Verordening Privacy Telemarketing
Artikel |

Telemarketing alleen nog met toestemming consument

Op 4 juni heeft de Tweede Kamer een voorstel aangenomen dat telemarketing alleen nog toestaat met toestemming. Tijdens de behandeling van de Energiewet is namelijk een voorstel aangenomen dat het bellen op basis van een (ex-)klantrelatie verbiedt. In dit artikel bespreken we het voorstel en…
Lees meer
Post
Artikel |

Brievenbusreclame en zelfregulering: hier moet je op letten als marketeer

Dat het bereiken van (nieuwe)klanten en donateurs effectief is met post, is een bewezen feit. Recent onderzoek* laat zien dat de overall waardering voor post de afgelopen jaren is toegenomen. Daarbij geeft de consument aan dat post steeds vaker relevante informatie bevat. Dit is mede…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Discover the Magic of Interactive Email Marketing

In the rapidly evolving world of digital marketing, brands are constantly competing for consumers’ attention. With hundreds of emails flooding inboxes daily, it’s crucial to stand out and remain relevant. By integrating interactive elements into emails, simple newsletters are transformed into dynamic mini-websites that capture…
Lees meer
Conversational AI E-mail
Artikel |

Mastering WhatsApp marketing automation: Tips and tricks

As marketers, we’re familiar with the classic marketing channels. Email, PPC, SEO, social media, even SMS. But, what about WhatsApp…? WhatsApp isn’t just a personal messaging app, it also boasts marketing automation functionality which is perfect for businesses to communicate and engage with their audience. In…
Lees meer
E-mail
Interview |

Interactive Email Examples, Tips and Tricks (with Jennifer Birks)

You may have seen them: interactive emails. They are the most engaging type of emails we can produce tech-wise. But… somehow, somewhere, something makes that these are more rare than a horse dressed as a unicorn in a yellow striped suit. We are here to…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Email Personalization: The Bridge to Seamless Online-Offline Engagement

In today’s hyper-connected world, customers expect a seamless experience, whether they are shopping online from their couch or visiting a brand’s physical retail location. However, creating a cohesive omnichannel experience is easier said than done. One powerful tool that retailers are leveraging to bridge the…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark. This year’s edition is even more comprehensive and international, featuring 5 million email campaigns (2023:…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De editie van dit jaar is nóg uitgebreider en internationaler dan vorig jaar, met maar liefst…
Lees meer
E-mail
Artikel |

How to use AI in email marketing?

If there is one marketing trend we can be sure will continue to dominate, it’s AI tools for content creation and distribution. Within one week of its launch on 30th November 2022, OpenAI’s Chat GPT crossed one million users, a trajectory that is only going…
Lees meer
DDMA Experimentation & Optimisation
Nieuws |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of Conversion CoE bij ING, maken vanaf heden deel uit van de commissie.