Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten is het noodzakelijk om zowel de klant als de medewerker centraal te stellen in de…
Lees meer
DDMA Fieldmarketing
Onderzoek |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2022: Meerderheid consumenten staat open voor verkoop aan deur of op straat

60% van de Nederlandse consumenten staat ervoor open om aangesproken te worden door een werver op straat, aan de deur of op locatie. Voor goede doelen ligt dit percentage op 61%, voor commerciële organisaties op 48%. Dat blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor, waarvoor 1.542…
Lees meer
Legal Post
Artikel |

Hoogste bestuursrechter: terechte dwangsom voor Uber Eats vanwege ongeadresseerd reclamedrukwerk

De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland, heeft beslist dat Uber Eats geen flyers gericht ‘aan de bewoners van’ een bepaald adres meer mag verspreiden op adressen in Rotterdam die geen Ja/Ja-sticker op hun brievenbus hebben geplakt. De…
Lees meer
Digital Services & Markets Act Legal
Artikel |

Finale tekst van de Digital Services Act gepubliceerd: dit zijn de 5 belangrijkste punten

Op 16 november is de finale tekst van de Digital Services Act (DSA) goedgekeurd. De DSA is, samen met de Digital Markets Act (DMA), onderdeel van het Digital Services Act Package van de Europese Unie. Doel van dit pakket aan wetgeving: het creëren van een…
Lees meer
DDMA Search
Nieuws |

Ticketverkoop jubileumeditie Friends of Search van start en inschrijving Friends of Search Awards geopend

Op 23 maart 2023, wordt voor de 3e keer het beste werk in Search bekroond tijdens Friends of Search Fest, een speciale festival-editie van het congres Friends of Search (georganiseerd door brancheverenigingen DDMA & VIA), ter ere van hun 10-jarig bestaan. De inschrijving voor de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Interview |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is het belangrijk om goed op een rij te hebben hoe je data kunt inzetten om…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.…
Lees meer
DDMA Digital Analytics
Nieuws |

Dit is de nieuwe DDMA Commissie Digital Analytics

Onlangs organiseerden wij de allereerste DDMA Digital Analytics Summit. Een daverend succes, dat we nooit hadden kunnen bereiken zonder onze nieuwe Commissie Digital Analytics: Martijn van Vreeden (voorzitter), Freelance Digital Analytics & CRO Consultant, Marlous Been, Digital Data Analist bij T-Mobile, Twan Lammers, Digital Data…
Lees meer
DDMA Post
Nieuws |

DDMA start Commissie Post

DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales, is gestart met een nieuwe commissie voor het marketingkanaal post. De oprichting van de Commissie Post volgt op de aansluiting van de Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) bij DDMA eerder dit jaar. Aanleiding voor de oprichting is…
Lees meer
DDMA
Nieuws |

Nieuw! Inlogaccount voor DDMA-leden: Krijg toegang tot exclusieve ledencontent

Vanaf vandaag voegen wij iets nieuws toe aan onze dienstverlening voor leden: een persoonlijk inlogaccount voor ddma.nl. En dat levert flink wat voordelen op. Dus ben je lid van DDMA? Maak dan snel een account aan.