Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Artikel |

Judith Oude Sogtoen: 20 jaar DDMA

Dit jaar blaast DDMA 20 kaarsjes uit. De perfecte gelegenheid om stil te staan bij alles wat we samen hebben bereikt en om vooruit te kijken naar wat de toekomst nog in petto heeft. Om alvast in de feeststemming te komen richting ons jubileumfeest op…
Lees meer
AVG Cookies Data delen buiten EU Data-ethiek
Artikel |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems en Meta Ierland. Buiten een platform om, openbaar gedeelde informatie levert niet automatisch grondslag op…
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek |

DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Increased Focus on Awareness Campaigns in Paid Social

Advertisers are dedicating increasing attention to awareness and video campaigns in 2024. Spending on awareness campaigns has risen from 36.2% in 2023 to 40.4% in 2024, according to the DDMA Social Advertising Benchmark 2024. This benchmark analyzed 290,000 social advertising campaigns conducted between January 1,…
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Meer aandacht voor awareness-campagnes in paid social

Adverteerders geven in 2024 steeds meer aandacht aan awareness- en video-campagnes. Zo is de spend op awareness-campagnes gestegen van 36,2% in 2023 naar 40,4% in 2024. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark 2024, waarvoor 290.000 social advertisingcampagnes zijn opgenomen uit de periode van…
Lees meer
E-mail
Artikel |

De GDMA International Email Benchmark: Een Wereldwijde Vergelijking

E-mailmarketing blijft een essentieel onderdeel van de digitale marketingstrategie voor bedrijven wereldwijd. De prestaties van e-mailcampagnes kunnen echter sterk variëren tussen verschillende continenten en landen. In dit derde en laatste artikel van onze 3-delige reeks over de GDMA International Email Benchmark vergelijken we de benchmark…
Lees meer
Search
Nieuws |

Inschrijving Friends of Search Awards 2025 geopend

Op 13 maart 2025 wordt voor de 6e keer het beste werk in Search bekroond tijdens de 12e van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. De inschrijving voor de Awards zijn vanaf vandaag geopend.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Social Media
Nieuws |

Commissies Data, Decisions & Engagement en Commissie Social Media krijgen versterking

Sander Peterse (Brand Partnerships Manager bij TikTok), Jeffrey Ploeg (Senior Data Product Manager bij Odido), Liridon Bejta (Data Strategy | Teamlead Data bij Springbok Agency) en Joost Gipman (directeur Marketing & Communicatie bij Randstad Groep Nederland) brengen versterking in de commissies Social Media en Data,…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Interview |

Maarten Plokker (Sitespect): Bridging the gap between Client- and Server-side Testing

In the run-up to Experimentation Heroes 2024, we got the chance to talk with Maarten Plokker, Managing Director Europe at SiteSpect, one of this year’s sponsors. He shared his expertise on the evolving practice of hybrid experimentation, which combines both client-side and server-side testing in…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

Vacature: lid commissie E-mail (adverteerder gezocht!)

Ben jij werkzaam binnen e-mailmarketing en heb je interesse om een stempel te drukken op de toekomst van dit vakgebied? De DDMA Commissie E-mail zoekt versterking!
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2024

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional om de winst. De categorie Data Transformation wordt niet uitgereikt. Op 12 november presenteren alle genomineerden hun case tijdens een speciale Digital Talk, op…