Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend
De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De Efteling, KLM en Ben. Zij lichten hun case toe tijdens DDMA Experimentation Heroes op 7 november in The Social Hub in Amsterdam. Daar worden ook…
Lees meer
AVG
Legal
Artikel
|
Hof zet AP na 5 jaar op zijn plek: belang van KNLTB kan wél gerechtvaardigd zijn
Na vijf jaar heeft het Europese Hof van Justitie (Hof) eindelijk duidelijkheid gebracht: gerechtvaardigde belangen kunnen ook commercieel zijn onder de AVG. Deze uitspraak is een grote tegenslag voor de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en een overwinning voor de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond (KNLTB). Dit betekent…
Lees meer
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Is Your Webshop Ready for the European Accessibility Act 2025?
That’s a question many businesses should be asking themselves right now. In just a year (on June 28, 2025), the European Accessibility Act (EEA) will come into effect. This new legislation will require e-commerce companies and webshops to make their platforms digitally accessible. Research from…
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NEW: White Paper on the Brilliant Basics of Social Media Advertising
In today’s digital environment, social media platforms are central to reaching and engaging with all kinds of audiences. From visual storytelling on Instagram to viral trends on TikTok, each platform offers unique opportunities for advertisers. To provide clarity in this area, DDMA, in collaboration with…
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NIEUW: Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising
In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteren wij, in samenwerking…
Lees meer
Data-ethiek
Legal
Artikel
|
Duurzaamheidsclaims in marketing: wat mag en wanneer is sprake van misleiding?
Niemand kan er meer omheen: consumenten kiezen steeds bewuster voor merken met een duurzame impact. Sterker nog, dit wordt vanuit de overheid via campagnes en wetgeving gestimuleerd. Als bedrijf is het daarom essentieel om niet alleen je producten, maar ook je marketingstrategie groen te kleuren.…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Third-Party Cookies: Where We Are and What’s Next
The digital advertising world is in a stalemate between two opposing forces: the growing demand for user privacy and the need for effective, data-driven advertising. Third-party cookies are caught in the middle.
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Look-alike Modeling: A Comprehensive Guide to Customer Acquisition
Effective targeting is essential for maximizing return on analytics and advertising investments. Look-alike modeling, a data-driven approach, can increase ROI by up to 30% by identifying high-value prospects more accurately than traditional methods. By analyzing customer data and finding individuals who share similar characteristics with…
Lees meer
Creative
Artikel
|
Creative Automation; hét antwoord op de groeiende vraag naar content
Als brand managers en marketeers staan we onder constante druk om onze doelgroep impactvolle content te laten zien via een groeiend aantal kanalen en formats. Consumenten hebben bovendien steeds hogere verwachtingen als het aankomt op merkuitingen; het moet zo gepersonaliseerd en relevant mogelijk zijn. Deze…
Lees meer
E-mail
Artikel
|
De GDMA International Email Benchmark: De verschillen tussen B2B en B2C
In onze jaarlijkse GDMA International Email Benchmark kijken we niet alleen naar de Open en Click rates, maar ook naar de verschillen in de Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C) markten. Door de top-5 sectoren van B2C naast die van B2B te leggen, worden de dynamieken…