Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
E-mail
Artikel |

Hoe maak je een geautomatiseerde e-mailwelkomstcampagne succesvol?

E-mail Marketing Automation is een marketingterm die je steeds vaker voorbij hoort komen. Geautomatiseerde campagnes zijn steeds belangrijker om klanten te bereiken. Ze bieden een ultieme mogelijkheid om relevanter en op het juiste moment te communiceren met je doelgroep. Maar is dat wel zo? De…
Lees meer
Search
Interview |

Waarom als search-expert kennis van SEO én SEA onmisbaar is

De DDMA Commissie Search bestaat uit verschillende koplopers uit de wereld van search. Maar ook zij halen hun inspiratie ergens vandaan. Om uit te lichten waar de commissie zich zoal mee bezighoudt gaan we met alle commissieleden in gesprek. Waar baseren ze hun visie op?…
Lees meer
Legal
Artikel |

Datavisie Handelsregister: nieuwe regels voor gebruik handelsregistergegevens

Onlangs heeft Minister Adriaansens (EZK) de Tweede Kamer geïnformeerd over de uitwerkingsrichting van de ‘Datavisie Handelsregister’. Met de Datavisie wil de Minister tot een beleidskader komen voor integer gebruik van handelsregistergegevens.
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Digital Analytics Legal
Artikel |

18 alternatieven voor Google Analytics (volgens de Franse privacytoezichthouder)

Het gebruik van Google Analytics staat onder druk. Meerdere Europese toezichthouders oordeelden in specifieke gevallen dat er sprake is van illegale doorgifte naar de Verenigde Staten. Dit zorgt voor veel onzekerheid in de markt. De Franse privacytoezichthouder (CNIL) heeft daarom een lijst gepubliceerd met alternatieven…
Lees meer
AVG Legal
Artikel |

VoetbalTV wint ook in hoger beroep van AP

Ook in hoger beroep is geoordeeld dat VoetbalTV een door de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) opgelegde boete niet hoeft te betalen. De privacytoezichthouder legde een boete op van 575.000 euro omdat VoetbalTV volgens de AP geen geldige grondslag had om videoregistraties van wedstrijden in het amateurvoetbal…
Lees meer
Fieldmarketing
Nieuws |

Oproep: schrijf jij mee aan de Code Fieldmarketing?

Het is alweer een tijd geleden dat de Code Fieldmarketing en de Gedragscode Fieldmarketing zijn opgesteld. Met deze zelfregulering is een solde basis gelegd om werving in goede banen te leiden. Sindsdien is er veel gebeurd in de markt. Daarom nemen DDMA en de DDMA…
Lees meer
Digital Services & Markets Act Legal
Nieuws |

Europees Parlement neemt Digital Services Act & Digital Markets Act aan

Het Europees Parlement heeft begin juli ingestemd met de Digital Services Act (DSA) en de Digital Markets Act (DMA). Dit gebeurde met een grote meerderheid: de Digital Services Act werd aangenomen met 539 stemmen voor en 54 tegen. Over de Digital Markets Act bleek het…
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA groeit door met 18 nieuwe leden in tweede kwartaal 2022

In april, mei en juni verwelkomde DDMA 18 nieuwe leden, waaronder het Rotterdam Philharmonisch Orkest, Capgemini en DEPT Agency. De branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales telt inmiddels meer dan 360 organisatieleden.
Lees meer
AVG Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Uitleg ACM over toestemming voor telemarketing is strenger dan AVG

Sinds de ingang van de gewijzigde Telecommunicatiewet op 1 juli 2021 moeten organisaties toestemming hebben voor ongevraagd bellen én deze toestemming kunnen bewijzen. Nu, 1 jaar later, laat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de telemarketingbranche weten dat de lat voor het bewijzen van deze…
Lees meer
Telemarketing
Artikel |

De integratie van sales en service: hoe staat de markt er nu voor?

Vanuit de Commissie Telemarketing zien we sales en service binnen organisaties steeds meer integreren. Deze nieuwe ontwikkeling naar ‘commercieel inbound’ is er één met veel potentie. Zien we ook echt een grotere beweging naar pull, nu de wetgeving strikter is? In ieder geval is het…