Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Search
Interview |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it might not be because of the reasons you think it is, according to Simo Ahava,…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Overige Europese wetgeving
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Inzendingen Customer Data Award 2022 geopend

Op 1 december 2022 wordt met de DDMA Customer Data Award 2022 voor de 16e keer de organisatie bekroond die het integraal managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Daarnaast wordt er een nieuwe prijscategorie geïntroduceerd:…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

De genomineerden voor de DDMA EMAS Awards 2022 zijn bekend

11 mei 2022, Amsterdam – De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022 maakt bekend dat Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design. In de categorie Optimization trekken UNICEF Nederland, My Jewellery en Marktplaats aan het…
Lees meer
Cookies
Artikel |

Waarom de cookieless world een kans is

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Het verdwijnen van third-party cookies is daarbij een van de meest impactvolle ontwikkelingen. Hoewel deze cookieless world op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing en klantstrategie structureel anders…
Lees meer
DDMA
Nieuws |

Vacature: relatiemanager DDMA

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld, duurzame relaties opbouwen met koplopers uit de sector én de DDMA-achterban laten groeien?
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

DDMA CRO Maturity Test: Steeds meer organisaties gaan richting een ‘Culture of experimentation’

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een brede adoptie van CRO. Bij een vijfde is zelfs sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats.…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws |

Oproep: Contactcenters gezocht voor nieuwe Telemarketing Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten een nieuw initiatief: de DDMA Telemarketing Benchmark. Doel is om op basis van cijfers in kaart te brengen hoe outbound telefonie in Nederland wordt ingezet. Hiervoor zijn we op zoek naar contactcenters die als partner aan dit initiatief…
Lees meer
Legal Overige Europese wetgeving
Nieuws |

Europees akkoord op nieuwe regels voor digitale diensten

In de nacht van vrijdag 23 op zaterdag 24 april hebben de Europese instellingen (wederom) bewezen dat niet alle wetgevingsprocessen langdurig zijn. Rond de klok van twee is er namelijk een politiek akkoord gesloten op het in december 2020 ingediende voorstel voor een Digital Services…
Lees meer
Legal Privacy
Artikel |

Striktere regels voor onlinemarktplaatsen, gebruikersreviews en gepersonaliseerde prijzen

Het (online) consumentenrecht verandert per 28 mei 2022. Vanaf die datum is de Moderniseringsrichtlijn van toepassing. De richtlijn introduceert allerlei nieuwe consumentenregels waar bedrijven rekening mee moeten houden. Voor online marketing is met name relevant dat er nieuwe en meer specifieke regels komen voor onlinemarktplaatsen…