Spring naar content

Bestuur

Robert van Geffen

Voorzitter DDMA, Global Head of Digital Marketing & E-Commerce D2B & D2B2C Philips

Robert van Geffen is op 20 juni 2017 benoemd als voorzitter van DDMA. Robert is werkzaam als Head of Digital Marketing & E-Commerce D2B & D2B2C and MarTech Platforms bij Philips, waar hij al meer dan tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties actief is. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips de afgelopen jaren onderging ontving Van Geffen in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.

“Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.”

Finbar Hage

Vice-voorzitter & Penningmeester DDMA, Head of Digital Customer Processes Rabobank

Finbar Hage is op 14 november 2017 benoemd als bestuurslid. Finbar is werkzaam als Head of Digital Customer Processes bij Rabobank Nederland.

“Het is mijn rol om te zorgen dat de data werkt voor een onderneming als de Rabobank. Data zorgt dat wij relevant kunnen zijn voor onze klanten. Relevant in de kern van onze dienstverlening; door risico’s herkennen en op waarde schatten. Maar natuurlijk ook relevant in onze rol als grote adverteerder. DDMA helpt mij en de Rabobank al jaren om de balans te bewaken. De balans tussen mooie dingen doen met data en behoud van het absolute vertrouwen van de klant dat zijn of haar data bij ons veilig is. ”

Udo Oelen

Secretaris DDMA, Bestuurssecretaris Nederlandse Spoorwegen

Udo Oelen is op 12 juni 2019 benoemd als bestuurslid. Udo is werkzaam als Bestuurssecretaris bij de Nederlandse Spoorwegen. Oelen heeft ruim twintig jaar ervaring in functies waar data, privacy en legal een belangrijke rol spelen. Hij was onder andere Hoofd Toezicht Private Sector bij de Autoriteit Persoonsgegevens en vanuit deze ervaringen kent Oelen als geen ander het belang van privacybescherming en het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.

‘’DDMA is een branchevereniging die het beste uit twee werelden met elkaar combineert: marketing en privacy. De organisatie doet veel aan kennisverspreiding en educatie voor haar leden en hanteert met het Privacy Waarborg een keurmerk dat echt zorgt voor meer privacybewustzijn bij bedrijven. Ik ben erg blij dat ik vanuit mijn kennis en ervaring een bijdrage kan leveren aan de verdere ontwikkeling van de sector en specifiek het keurmerk.”

Resi Becker

Bestuurslid DDMA, CEO bij Essent

Resi Becker is sinds 1 februari 2022 Chief Executive Officer (CEO) van Essent. Voordat Resi CEO werd was zij verantwoordelijk voor Mail Nederland (30.000 medewerkers) en lid van het Executive Committee van PostNL, de Nederlandse post- en pakketbezorger. Naast haar rol binnen Essent is zij commissaris bij Menzis en bestuurslid bij de Prinses Máxima Centrum Foundation. Resi is afgestudeerd in Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven.

Eke Rog

Bestuurslid DDMA, Commercieel directeur Stage Entertainment

Eke Rog is op 17 juni 2020 benoemd als bestuurslid. Eke Rog is, na jarenlang bij verschillende marketingbureaus gewerkt te hebben, sinds 2015 in dienst bij Stage Entertainment, eerst als marketingmanager en vanaf 2017 als commercieel directeur.

“De commerciële afdeling van Stage Entertainment Nederland streeft naar een optimale balans tussen data en emotie. Dat perspectief neem ik mee in mijn rol als bestuurslid bij DDMA. Ik vind het daarbij erg bijzonder in de voetsporen te treden van mijn vader en vanuit het bestuur ook een bijdrage te kunnen leveren aan de verdere ontwikkeling van ons vakgebied.”

Noor Cloo

Bestuurslid DDMA, Algemeen directeur AirMiles / Loyalty Management Nederland

Noor Cloo is op 17 juni 2020 benoemd als bestuurslid. Noor Cloo is sinds begin 2019 algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles. Daarvoor bekleedde zij verschillende directiefuncties bij onder meer Vattenfall, Ziggo en Eneco.

“Onze visie op data sluit aan op de wereld die DDMA voor ogen heeft. Data is de belangrijkste asset van ons loyaliteitsprogramma. We geloven dat mensen hierin zelf grip moeten hebben op hun gegevens en hun digitale identiteit. Een van mijn doelen als bestuurslid is om ervoor te zorgen dat consumenten nog beter de waarde van hun data inzien en zo betere keuzes maken over wat ze ermee doen.”

Team

Lucy van der Helm

Interim-directeur

Erik Molkenboer

Teamlead content & community

Sanne Fontaine

Programmamanager & business development

Lieke Wesselius

Programmamanager

Laura van Gessele

Sr. Relatiemanager

Michelle Oosterhoff

Relatiemanager

Frank de Vries

Team lead legal | Senior legal counsel

Sara Mosch

Legal counsel

Romar van der Leij

Legal counsel

Naomi van der Louw

Legal counsel

Bob Younge

Contentspecialist

Marco Rensen

Junior Online Marketeer

Merel de Koning

Evenementen

Kimberley Laurens

Administratie

Nanda Appelman

Market Insights Specialist

Hedwig Wesselius

Bureaumedewerker