Definitie: wat is Experimentation?
Experimentation is het testen van het totaal van onsite en offsite activiteiten met als doel: het optimaliseren van de (online) klantreis. Het fundament hiervoor is de integrale datagedreven aanpak, waarbij de gebruikersdata wordt geanalyseerd en de optimalisatiekansen worden gevalideerd en uitgevoerd.
Uitgelicht
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2022/01/DDMA-Dutch-CRO-Awards-Winnaars-2021-1.jpg)
Experimentation Heroes
Ga naar website
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2021/06/phone.jpeg)
CRO Maturity Test
Doe de test
Artikelen
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2024/07/Simonluca-Definis-768x512.jpg)
Lees meer
Interview
|
Experimentation Hero in Focus: Simonluca Definis
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2022/04/nieuwe-commissieleden-of-leden-ddma-768x512.jpg)
Lees meer
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2024/05/Inschrijving-DDMA-Experimentation-Heroes-2024-geopend-768x512.jpg)
Lees meer
![](https://ddma.nl/wp-content/uploads/2023/10/Experimentation-Heroes-2023-Winnaar-Conversie-PostNL-768x512.jpg)
Lees meer
DDMA Commissie Experimentation & Optimisation
Leonie Eckhardt
Customer Journey Strategist & CRO Consultant bij Yellowgrape
Martijn van Oosten
Lead Conversion Optimization bij de Nationale Postcode Loterij
Mark de Winter
Managing Consultant CRO/CXO & Conversion Optimization Specialist | ClickValue (voorzitter)
Michiel Jansen
Global Conversion Optimisation Lead & Centre of Excellence bij ING
Douwe Möhring
CRO Director bij dentsu Media
Robin Sellaiyah
Optimization Lead bij Philips
Joshua Kreuger
Programmamanager CRO/CXO circulation bij DPG Media
Robert de Kok
CRO Specialist bij Delta Fiber