Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversational AI Conversion Rate Optimisation DDMA
Nieuws |

De DDMA Commissies Conversational AI en CRO krijgen versterking

De DDMA Commissies Conversational AI en CRO krijgen versterking met maar liefst 3 leden. Robin Hogenkamp, Senior Business Consultant CX bij VodafoneZiggo, Robin Sellaiyah, Optimization Lead bij Philips, en Martijn van Oosten, Lead Conversion Optimization bij Nationale Postcode Loterij, treden per direct toe tot de…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

Beter Bed, VodafoneZiggo, Kruitbosch en Lobbes.nl winnen DDMA Dutch CRO Awards

Donderdag 3 november, Amsterdam – DDMA maakt vandaag de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend. VodafoneZiggo, Beter Bed, en Kruitbosch vielen in de prijzen in respectievelijk de volgende categorieën: Conversie (2 winnaars), Experimentation Culture en Traffic Generatie. Lobbes.nl trok tijdens de uitreiking…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Interview |

Hoe kun je doorlopend innoveren binnen CRO?

Bij CRO draait alles om groei. Groei door optimalisatie en innovatie. CRO als discipline groeit ook en is dus volop in ontwikkeling. Daarom is het belangrijk om als CRO-organisatie doorlopend te optimaliseren en te innoveren, aldus Maurice Beerthuyzen, Managing Consultant bij Clickvalue (sponsor van de…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

3 steps to determine the maturity of your CRO strategy

Until very recently, you could define conversion rate optimization (CRO) as the practice of increasing the percentage of users who perform a desired action on a website, such as buying a product or service, signing up for a newsletter, or simply clicking on certain links.…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

How to build a successful optimization program? This is how you do it

Building a successful optimization program is the holy grail for many companies. ‘It depends on careful planning, implementation, and measurement’, according to Maarten Plokker, Managing Director at SiteSpect Europe (Sponsor of the DDMA Dutch CRO Awards 2022). Easy to say, you might point out. How…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

DDMA maakt genomineerden voor de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend

De DDMA Commissie CRO maakt vandaag de genomineerden van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend. Uit alle inzendingen doen de volgende bedrijven mee aan de race voor de winst in een van de 3 prijscategorieën: Beter Bed, Hans Anders, Intergamma, Kruidbosch, Lobbes, RTL Nederland,…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

De huidige taak op het bord van de CRO-specialist: focus op kennisopbouw

Het CRO-vak wordt steeds meer volwassen. En hoewel van een echte ‘Culture of experimentation’ bij veel organisaties nog geen sprake is – een cultuur waarin testen organisatiebreed wordt toegepast – is de beweging ernaartoe wél in gang gezet. Een positieve ontwikkeling uiteraard. Toch blijkt kennis…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

Inschrijving DDMA Dutch CRO Awards 2022 geopend

Op donderdag 3 november wordt wederom het beste werk in conversion rate optimisation (CRO) bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Ambitieuze CRO-specialisten kunnen vanaf vandaag een case indienen in 3 categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Traffic generatie. Alle ingediende cases maken daarnaast kans op…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Nudging
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

DDMA CRO Maturity Test: Steeds meer organisaties gaan richting een ‘Culture of experimentation’

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een brede adoptie van CRO. Bij een vijfde is zelfs sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats.…