Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching
Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door een architectuur die bekend staat als een ‘Trusted Execution Environment’ (TEE). Maar wat betekent dit…
Lees meer
Artificial Intelligence
AVG
Legal
Social Media
Artikel
|
X onder vuur: mogelijk onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens voor AI-training
Non-profitorganisatie None of Your Business (NOYB), opgericht door privacy-activist Max Schrems, heeft negen klachten ingediend tegen X (voorheen Twitter). De aanleiding? Verschillende overtredingen van de GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Deze klachten richten zich op de recente plannen van X om data…
Lees meer
ePrivacy Verordening
Legal
Telecommunicatiewet
Members-only
Artikel
|
DDMA Cookiebanner checklist: 6 tips om jouw cookiebanner helemaal compliant te maken
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kondigde begin 2024 aan meer nadruk te leggen op de naleving van cookieregels. Wij krijgen hierdoor steeds meer de vraag van leden om hun cookiebanner te checken. Daar zijn wij als legal team natuurlijk voor, maar het is natuurlijk altijd fijn…
Lees meer
Digital Services & Markets Act
Legal
Social Media
Artikel
|
TikTok trekt beloningsprogramma terug om te voldoen aan de Digital Services Act (DSA)
Begin augustus heeft TikTok toegezegd het TikTok Lite Rewards-programma permanent terug te trekken uit de Europese Unie. Dit was een reactie op de formele procedure die in het voorjaar door de Europese Commissie werd gestart. Dit is een interessante ontwikkeling aangezien een digitaal programma voor…
Lees meer
DDMA
Legal
Nieuws
|
DDMA zoekt Legal Counsel
Als Legal Counsel bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van digitale advertenties tot influencermarketing en van AI tot data-ethiek. Je bent verantwoordelijk voor het juridisch adviseren van ruim 365 verschillende organisaties.…
Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Legal
Artikel
|
‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?
Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit te schakelen in de Chrome-browser.
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes
Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd. Consumenten zijn moeilijker te bereiken, en zijn daarnaast kritisch op het kanaal. Een effectieve en…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Artikel
|
De AI Act is van kracht: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI
Vanaf 1 augustus 2024 is de AI Act in werking getreden! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak was, is een verordening opgesteld door de Europese Unie om het gebruik van AI-systemen te standaardiseren en te reguleren.
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nieuws
|
AP legt een boete van 600.000 euro op voor niet-compliant cookiebanner
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete opgelegd omdat de organisatie tracking cookies op hun website gebruikte om bezoekers te volgen zonder toestemming of hun medeweten. Hierdoor verzamelde en gebruikte het bedrijf gevoelige persoonsgegevens van miljoenen websitebezoekers, wat in strijd is met de AVG.
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024
AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van AI, maar zijn nog zoekende naar de juiste strategie en middelen om AI op een…