Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Nieuws |

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022, Vattenfall sleept Data Challenger Award binnen, Leen Bakker wint publieksprijs

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is vandaag bekendgemaakt tijdens een speciale talkshow. Rabobank trok aan het langste eind en wist de felbegeerde hoofdprijs binnen te slepen, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten is het noodzakelijk om zowel de klant als de medewerker centraal te stellen in de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Interview |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is het belangrijk om goed op een rij te hebben hoe je data kunt inzetten om…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022

De jury heeft Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast zijn Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen genomineerd voor de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt. Net als vorig jaar presenteren…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Data, Decisions & Engagement Digital Analytics
Nieuws |

Deense privacytoezichthouder beantwoordt prangende vragen over Google Analytics

In navolging van de Franse toezichthouder (CNIL) heeft ook de Deense toezichthouder (Datatilsynet) FAQ’s gepubliceerd over het gebruik van Google Analytics. Hierin geeft de toezichthouder antwoord op prangende vragen zoals ‘is Google Analytics verboden?’ en ‘kan ik Google Analytics gebruiken zonder data door te geven?’.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Marketing Transformation
Artikel |

Column – Samenwerking tussen mens en machine wordt groter

Slimme algoritmes krijgen een steeds grotere rol binnen marketing. Denk aan voorspelmodellen om campagnes te optimaliseren of om af te leiden wat voor profiel iemand heeft op basis van online gedrag. Ook worden slimme, zelflerende modellen ingezet om marketingactiviteiten te automatiseren, denk aan e-mail flows…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Transparantie in artificial intelligence (AI) | Met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht & Mooncake)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Marieke Peeters, Senior onderzoeker applied responsible…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Analytics
Interview |

Server-side tag management bij HelloFresh als essentiele factor om privacy en compliance te waarborgen

HelloFresh heeft onlangs de switch gemaakt naar server-side tagging. Het heeft ervoor gezorgd dat de maaltijdbezorger veel meer controle heeft over de tracking op hun platform dat in meer dan 17 landen actief is, aldus Alejandro Zielinsky, Global Digital Tracking/Measurement Lead bij Hellofresh. Tijdens de…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Artikel |

Een nieuw paradigma voor groei op het gebied van data en AI in Europa: Transparantie over data en AI wordt een vereiste én is enorme een kans

Data en AI zijn de sleutel tot innovatie, relevante diensten en goede producten. We rijden in zelfrijdende auto’s, streamen muziek over de hele wereld en kennen onze klant beter dan ooit tevoren. Nieuwe technieken, zoals AI, bieden veel mogelijkheden. Maar ze roepen ook nieuwe vragen…