Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB

In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van losstaande personalisatie-initiatieven evolueerden ze naar een volledige omnichannel-strategie met de integratie van 7 verschillende kanalen.…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement Telemarketing
Artikel |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital Humans, ook wel Avatars of Virtual Influencers genoemd. Om te kijken hoe de markt tegen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Eneco, Louwman, Omoda en Het Concertgebouw genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2023

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Enterprise strijden Eneco en Louwman om de winst. In de categorie Data Challenger gaan Omoda en Het Concertgebouw de strijd met elkaar aan. Op 7 november presenteren alle genomineerden hun case tijdens…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement verwelkomt 2 nieuwe leden

De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement heeft versterking gekregen. In de afgelopen maand zijn Dirk Melief, Senior Director Digital & Data Marketing bij Artefact, en Job Deibel, Data & AI Director bij DEPT®, toegetreden tot de commissie.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

10 factoren die de implementatie van digitale technologieën bij het mkb beïnvloeden

Digitale transformatie binnen het mkb is tegenwoordig onmisbaar geworden voor bedrijfsvoering en innovatie. Maar welke factoren beïnvloeden de implementatie van digitale technologieën? Uit verkennend onderzoek* blijkt dat er 10 duidelijke factoren zijn waarmee je de implementatie van digitale technologieën positief of negatief kunt beïnvloeden. In…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Renkse Hoekstra (Friesland Campina): Neem als dataexpert het einddoel voor ogen, zodat je weet wat je gaat oplossen

Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van organisaties. Hoe los je dit op? Wat heb nodig…