Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2023 geopend

Op 30 november tijdens DDMA Next worden voor de 17e keer de DDMA Customer Data Awards uitgereikt. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol toepassen, vallen uiteindelijk in de prijzen. Dit jaar maken deelnemers kans in…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Conversion Rate Optimisation Creative
Artikel |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As every year, the DDMA committees list the biggest trends in data-driven marketing for the new…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Conversion Rate Optimisation Creative
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel in investeren als het economisch even minder gaat? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Opname |

DDMA Deep Dive 2 | 13 september 2022 | Analyse en measurement in een privacy-first wereld

In deel 2 van onze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan measurement en analyse centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases laten we onder meer zien hoe je ook zonder cookies kunt sturen op digital performance. Kijk hieronder de opname…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Opname |

DDMA Deep Dive 1 | 21 juni 2022 | Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld

In deel 1 van de DDMA Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan datacollectie en klantprofielen centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases van Philips, FD Media Groep en DDMA leer je alles over de essentials van een datastrategie, maar gaan…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Opname |

DDMA Deep Dive 3 | 15 november 2022 | Activatie en personalisatie in een privacy-first wereld

Consumenten worden steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Hoe vlieg je dit aan? Wij leggen het je uit tijdens deze Deep Dive, met het thema ‘activatie en personalisatie in een privacy-first wereld’. Hierin geven we…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Survey 2022: Only 2 in 5 organisations base marketing on data & insights

The majority of Dutch organisations (62%) have indicated that they genuinely put their customers first and act accordingly. This was revealed by the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2022 conducted by the industry association DDMA, for which 420 Dutch people employed in the marketing sector were…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022, Vattenfall sleept Data Challenger Award binnen, Leen Bakker wint publieksprijs

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is vandaag bekendgemaakt tijdens een speciale talkshow. Rabobank trok aan het langste eind en wist de felbegeerde hoofdprijs binnen te slepen, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten is het noodzakelijk om zowel de klant als de medewerker centraal te stellen in de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Interview |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is het belangrijk om goed op een rij te hebben hoe je data kunt inzetten om…