Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Inzendingen Customer Data Award 2022 geopend

Op 1 december 2022 wordt met de DDMA Customer Data Award 2022 voor de 16e keer de organisatie bekroond die het integraal managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Daarnaast wordt er een nieuwe prijscategorie geïntroduceerd:…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Nieuws |

DDMA start Deep Dive-serie over Omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen, wetgeving wordt strenger en consumenten zijn zich steeds bewuster van datagebruik. Daarom organiseren de DDMA Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation dit jaar 3 Deep Dives over…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met je datastrategie – 3 bouwstenen voor een duurzame datastrategie

Data is overal. Data-driven zijn is de toekomst. Als we de toenemende verwachtingen van consumenten bij willen benen, moeten we meer predictive worden. Kijk maar naar de koplopers in de sector, die tijdens de DDMA Customer Data Award 2021 hun cases presenteerden. Prachtige merken, maar…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Je doelgroep bereiken en succesvol adverteren in een cookieloze wereld? Dat kan nog steeds

De Autoriteit Persoonsgegevens wil dat Nederlandse adverteerders en uitgevers direct stoppen met het volgen van hun gebruikers. Dat betekent dat een nieuwe tijd aanbreekt. Een tijd waarin het gebruik van data anders wordt en marketingcampagnes gebaseerd op third-party cookies niet meer mogelijk zijn. De gevolgen…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Wouter van Gils (Cmotions): “Tekstuele data-analyse geeft meer inzicht in waarom klanten met je communiceren”

Of het nu gaat om blogs, boeken, reviews, of gespreksverslagen. Ieder bedrijf beschikt wel over een substantiële hoeveelheid aan tekstuele data. Alleen wordt tekstuele data nog weinig gebruikt in data-analyses, visualisaties en AI-modellen, aldus Wouter van Gils, Senior Consultant bij Cmotions (sponsor van de Customer…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

The future of data is decentralised – marking a significant change

In the data-driven marketing sector, connecting data sources and centralizing data marks an important step towards making optimal use of collected data and providing the best possible service to customers. But according to Springbok’s Jimmy de Vreede, a more open approach with decentralised data is…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Get the most out of your marketing technology: 6 guidelines for achieving a suitable MarTech stack

For customer-oriented services, it is essential to know and understand the customer well in order to communicate in a relevant and personal way. For this the use of marketing technology (MarTech) to process data and an agile, collaborative way of working are crucial, not to…