Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie
|
Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld
Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…

Lees meer
AVG
Data-ethiek
Legal
Privacy
Nieuws
|
Rechtbank schuift boete DPG Media over identificatieplicht van tafel
Vorig jaar januari heeft de de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) DPG een boete opgelegd van €525.000. Volgens de privacytoezichthouder gebruikte DPG onterecht kopieën van identiteitsbewijzen als verificatiemiddel wanneer iemand zijn persoonsgegevens in wilde zien (recht op inzage). De AP wees in oktober het bezwaar van DPG…

Lees meer
AVG
Legal
Privacy
Artikel
|
Wanneer is data geanonimiseerd en hoef je geen rekening te houden met de AVG?
Met de komst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in 2018 is de focus op bescherming van persoonsgegevens zowel in de maatschappij als in het bedrijfsleven sterk gegroeid. Een belangrijk vraagstuk in de datagedreven marketingsector is daarbij vaak: ben ik bezig met persoonsgegevens? Als dat…

Lees meer
AVG
Legal
Privacy
Artikel
|
Onrechtmatig gepersonaliseerd adverteren: Boete van 40 miljoen voor Criteo
Na 4,5 jaar onderzoek heeft de Franse privacy toezichthouder (CNIL) besloten Criteo een boete van 40 miljoen euro op te leggen. Volgens de toezichthouder zijn er vijf punten waarop het Franse adtech-bedrijf is tekortgeschoten en onrechtmatig persoonsgegevens heeft verwerkt. Hieronder lees je meer over het…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Datakluis: De mogelijke sleutel tot een veiliger en gepersonaliseerd web
Datakluis, een ambitieus initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen en zo een rijker gebruikersprofiel te creëren. De data van consumenten zitten in een figuurlijke kluis en de consument zelf heeft alleen de sleutel. Beoogde resultaat: volledige controle over je eigen data en…

Lees meer
Legal
Privacy
Social Media
Artikel
|
Hof van Justitie: Meta heeft óók geen gerechtvaardigd belang voor gepersonaliseerde advertenties
Begin dit jaar wijzigde Meta hun grondslag voor het personaliseren van advertenties van ‘uitvoering van de overeenkomst’ naar ‘gerechtvaardigd belang’. Deze wijziging kwam voort uit een besluit van de Ierse toezichthouder, die aan Meta was gericht. Nu heeft het Europese Hof van Justitie, de Europese…

Lees meer
AVG
Data delen buiten EU
Digital Analytics
Legal
Artikel
|
Data delen met VS weer AVG-proof: Europese Commissie neemt opvolger Privacy Shield aan
Na lang wachten heeft de Europese Commissie vandaag een nieuw adequaatheidsbesluit voor doorgifte van persoonsgegevens naar de VS aangenomen. Met dit zogeheten Data Privacy Framework komt er een eind aan een lange periode van onzekerheid. Het betekent namelijk dat organisaties weer in lijn met de…

Lees meer
AVG
Cookies
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?
Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…

Lees meer
E-mail
Privacy
Onderzoek
|
GDMA International Email Benchmark 2023: Hogere open rates door Apple Mail Privacy Protection en privacyregels beïnvloeden deliverability en engagement
De Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse Vereniging voor Data & Marketing (DDMA) presenteren met genoegen de belangrijkste trends uit de update van 2023 van de GDMA International Email Benchmark. Dit uitgebreide, interactieve dashboard (gebaseerd op 122 miljard verzonden e-mails afkomstig uit…

Lees meer
E-mail
Privacy
Onderzoek
|
2023 International Email Benchmark: Higher open rates due to Apple Mail Privacy Protection and Privacy rules affect deliverability and engagement
The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are pleased to present the key trends from the 2023 update of the GDMA International Email Benchmark. This comprehensive, interactive dashboard (based on 122 billion emails sent, covering 69…