Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AVG Legal Privacy
Nieuws |

Google krijgt miljoenenboete voor verstrekken persoonsgegevens aan derde partij

De Spaanse privacytoezichthouder (AEPD) heeft Google onlangs een boete van 10 miljoen euro opgelegd. Volgens de toezichthouder heeft Google in strijd met de Algemene verordening gegevensbescherming persoonsgegevens verstrekt aan een derde partij. Daarnaast zou de tech-gigant betrokkenen onvoldoende in staat hebben gesteld om hun recht…
Lees meer
AVG Cookies Legal Privacy
Artikel |

Vraagt Google om meer compliance? Zo verbeter jij je cookie-uitvraag

De afgelopen tijd heeft Google op grote schaal mails uitgestuurd naar organisaties over cookie-compliance, met name naar klanten die gebruikmaken van cookies voor personalisatie van advertenties. Google geeft aan dat er iets niet lijkt te kloppen in het proces van het vragen van toestemming. Wat…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Overige Europese wetgeving
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Legal Privacy
Artikel |

Striktere regels voor onlinemarktplaatsen, gebruikersreviews en gepersonaliseerde prijzen

Het (online) consumentenrecht verandert per 28 mei 2022. Vanaf die datum is de Moderniseringsrichtlijn van toepassing. De richtlijn introduceert allerlei nieuwe consumentenregels waar bedrijven rekening mee moeten houden. Voor online marketing is met name relevant dat er nieuwe en meer specifieke regels komen voor onlinemarktplaatsen…
Lees meer
Data-ethiek Legal Privacy
Nieuws |

ACM vraagt input voor vernieuwing leidraad Bescherming online consument

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft aangekondigd de in 2020 gepubliceerde leidraad Bescherming online consument te gaan actualiseren. Die aanpassing is volgens de ACM nodig omdat de digitale wereld zich snel ontwikkelt en er sinds de publicatie van de leidraad veel is veranderd op…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

Global Privacy Monitor 2022: Consumers more data-conscious, privacy concerns decline

The Global Privacy Monitor 2022, a survey commissioned by the GDMA (the umbrella Organisation of industry association DDMA) among more than 20,000 respondents from 16 countries globally, shows that consumers are more aware of their rights in sharing their personal data. At the same time,…
Lees meer
AVG Legal Privacy
Nieuws |

Nieuwe EDPB-guidelines over recht op inzage persoonsgegevens

De European Data Protection Board (EDPB), de Europese koepel van privacytoezichthouders, heeft guidelines aangenomen over het recht op inzage. De guidelines geven organisaties informatie en praktische tips over hoe zij met inzageverzoeken van betrokkenen kunnen omgaan. Extra relevant met de aan dit recht gerelateerde boete…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

GDMA Global Privacy Monitor 2022: Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

De Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging DDMA) uitgevoerd onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen wereldwijd, laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens. Tegelijkertijd dalen de zorgen…