Spring naar content

Dit whitepaper is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

De verschuiving naar privacy-first

De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy wordt gestimuleerd vanuit verschillende hoeken. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd (of hebben aangekondigd dat in de toekomst te gaan doen). Ook zijn er (Europese) wetswijzigingen aangekondigd die het compliant gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. Daarnaast hebben we te maken met een consument die steeds bewuster en steeds meer eist van organisaties met wie ze hun gegevens delen.

Een overzicht van alternatieven voor third-party cookies en andere nieuwe technieken

In dit whitepaper zoomt DDMA in op nieuwe technologieën van grote tech-partijen als Google, Apple en Meta, maar ook van lokale spelers als DPG Media. Zijn dit de oplossingen die we nodig hebben? En zo ja, hoe richten we deze compliant in? Vanuit technisch en vooral juridisch perspectief werpen we een blik op de nieuwe alternatieven voor third-party cookies. Hiermee biedt DDMA concrete handvatten om te beoordelen of én hoe je deze oplossingen zou kunnen inpassen in jouw organisatie. Dit whitepaper helpt marketeers meer inzicht te krijgen in de juridische kaders en juristen om het proces achter de techniek beter te begrijpen.

Wil je nog meer weten over het compliant inzetten van deze alternatieve oplossingen en first-party data? Meld je aan voor de DDMA Legal Masterclass: First-party datastrategie (uiteraard met korting voor leden).

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…