Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Search
Interview |

Waarom als search-expert kennis van SEO én SEA onmisbaar is

De DDMA Commissie Search bestaat uit verschillende koplopers uit de wereld van search. Maar ook zij halen hun inspiratie ergens vandaan. Om uit te lichten waar de commissie zich zoal mee bezighoudt gaan we met alle commissieleden in gesprek. Waar baseren ze hun visie op?…
Lees meer
Cookies Data delen buiten EU Legal Search
Artikel |

Wel of geen verbod op Google Analytics? Een overzicht

2022 is voor de data-driven marketingsector op het gebied van wetgeving en handhaving een turbulent jaar. Vooral de besluiten van meerdere Europese toezichthouders ten aanzien van Google Analytics, de in Europa meest gebruikte webanalytics-tool, maken veel impact. Maar is of komt er nu een algeheel…
Lees meer
DDMA Search
Nieuws |

Leen Bakker en Vandentop Tuinhout winnaars van de Friends of Search Awards 2022

Tijdens searchcongres Friends of Search in Amsterdam zijn vandaag de winnaars van de Friends of Search Awards 2022 bekendgemaakt. In de categorie SEA (PPC) wist Leen Bakker de jury te overtuigen. In de categorie SEO kwam Vandentop Tuinhout als winnaar uit de bus.
Lees meer
Search
Interview |

Frederick Vallaeys (Optmyzer): ‘We zijn momenteel getuige van de grootste verschuiving in PPC van de afgelopen 20 jaar’

Inmiddels handelt automation een hoop inspanningen binnen PPC af. Een ontwikkeling die Frederick Vallaeys, Cofounder & CEO bij Optmyzer en spreker op Friends of Search 2022, bestempelt als ‘de grootste verschuiving in PPC van de afgelopen 20 jaar.’ De geautomatiseerde Performance Max Campagnes die Google…
Lees meer
Search
Interview |

Aleyda Solis on achieving success with SEO reporting: ‘SEO reporting is one of the most overlooked tasks that tends to have a very high impact on SEO process outcome.’

In the world of SEO, SEO reporting is one of the most overlooked tasks, Aleyda Solis (Orianti) claims. A remarkable fact, since good SEO reporting has a high positive impact on SEO process success. We’re thrilled that Aleyda will be speaking about SEO reporting at…
Lees meer
Search
Interview |

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH): ‘Performance Max will see rapid adoption’

In PPC circles Mike Ryan is a name that is mentioned often. Not surprising since Mike, Head of Marketing at Smarter Ecommerce GmbH, is a fervent blogger and has a PPC podcast under his name. Naturally, we’re very excited to welcome him at this year’s…
Lees meer
Search
Interview |

Lily Ray (Amsive Digital): ‘Any SEO who hasn’t jumped onto the E-A-T wave is not playing close enough attention’

According to Lily Ray (Amsive Digital) ‘any SEO who hasn’t jumped onto the E-A-T wave is not paying close enough attention to what Google has been up to in recent years.’ A bold a bold statement, but true if you believe ‘E-A-T should serve as…
Lees meer
Search
Interview |

Rodney Ip (Google): ‘Performance Max helps our advertisers stay ahead of ongoing changes in consumer behaviour’

According to Rodney Ip (Google), Performance Max Campaigns are the next big thing in PPC. ‘It brings together the best of Google’s automation to help our advertisers grow conversions across our full range of ad inventory’. We are thrilled that he will be speaking at…
Lees meer
Search
Nieuws |

De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2022 zijn bekend

De jury van de Friends of Search Awards is eruit! In the categorie Best SEO (Search Engine Optimization) gaan Kemkens, Libresse en Vandentop voor de winst. Buitenhof Tuinmeubelen en Leen Bakker zijn genomineerd in de categorie Best SEA (search engine advertising). De uitreiking vind plaats…
Lees meer
Search
Interview |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it might not be because of the reasons you think it is, according to Simo Ahava,…