Filters:
Sorteer op:

Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nieuws
|
TCF-update: plan voor alternatieve cookiebanner IAB Europe goedgekeurd
Begin 2022 oordeelde de Belgische privacytoezichthouder (GBA) dat het Transparancy and Consent Framework (TCF) van IAB Europe in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het gevolg was een boete van 250.000 euro én de verplichting om met een plan te komen om de de…

Lees meer
Cookies
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
ePrivacy Verordening
Artikel
|
Compliant in een cookieless world: de 5 belangrijkste juridische ontwikkelingen
Het verdwijnen van third-party cookies houdt de gemoederen in de marketingsector al een tijd bezig. Ook is er een aantal juridische ontwikkelingen van invloed op het cookievraagstuk én je marketingstrategie in het algemeen. De boodschap vanuit Europa is duidelijk: als we als sector marketing niet…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
At least half the marketing sector will not be taking steps in the coming year to prepare for a marketing world without cookies.
Although more stringent legislation and cookie policy from web browsers are increasingly restricting marketing activities, only half (55%) of the data-driven marketing sector is expecting to be taking action in the coming year to continue those same marketing activities. This is evident from the 2022…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
Zeker de helft van de marketingsector neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een marketingwereld zonder cookies
Hoewel strengere wetgeving en cookiebeleid vanuit webbrowsers marketingactiviteiten steeds meer beperken, verwacht slechts de helft (55%) van de data-driven marketingsector het komende jaar acties te gaan ondernemen om diezelfde marketingactiviteiten voort te kunnen zetten. Dit blijkt uit de DDMA Barometer 2022, waarvoor 159 Nederlandse organisaties…

Lees meer
Cookies
Data delen buiten EU
Legal
Search
Artikel
|
Wel of geen verbod op Google Analytics? Een overzicht
2022 is voor de data-driven marketingsector op het gebied van wetgeving en handhaving een turbulent jaar. Vooral de besluiten van meerdere Europese toezichthouders ten aanzien van Google Analytics, de in Europa meest gebruikte webanalytics-tool, maken veel impact. Maar is of komt er nu een algeheel…

Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Privacy
Artikel
|
Vraagt Google om meer compliance? Zo verbeter jij je cookie-uitvraag
De afgelopen tijd heeft Google op grote schaal mails uitgestuurd naar organisaties over cookie-compliance, met name naar klanten die gebruikmaken van cookies voor personalisatie van advertenties. Google geeft aan dat er iets niet lijkt te kloppen in het proces van het vragen van toestemming. Wat…

Lees meer
Cookies
Artikel
|
Meten zonder third-party cookies: zo doe je dat
Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. Consumenten verwachten steeds meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Een van de meest impactvolle ontwikkelingen is het verdwijnen van…

Lees meer
Cookies
DDMA
Onderzoek
|
Call for respondents: take part in the DDMA Barometer 2022: Cookieless world
Data-driven marketing is currently undergoing an unprecedented transformation. Tech parties are taking privacy measures and stricter legislation is on the horizon. One of the most impactful developments is the disappearance of third-party cookies. It is forcing organizations to look at how they will collect and…

Lees meer
Cookies
Artikel
|
Waarom de cookieless world een kans is
Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Het verdwijnen van third-party cookies is daarbij een van de meest impactvolle ontwikkelingen. Hoewel deze cookieless world op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing en klantstrategie structureel anders…

Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Privacy
Whitepaper
|
White paper: Cookieless world – What you need to know right now
One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…