Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Legal documentatie
|
Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld (alleen voor leden)
Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…

Lees meer
AVG
Cookies
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?
Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…

Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nieuws
|
TCF-update: plan voor alternatieve cookiebanner IAB Europe goedgekeurd
Begin 2022 oordeelde de Belgische privacytoezichthouder (GBA) dat het Transparancy and Consent Framework (TCF) van IAB Europe in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het gevolg was een boete van 250.000 euro én de verplichting om met een plan te komen om de de…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Opname
|
DDMA Deep Dive 2 | 13 september 2022 | Analyse en measurement in een privacy-first wereld
In deel 2 van onze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan measurement en analyse centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases laten we onder meer zien hoe je ook zonder cookies kunt sturen op digital performance. Kijk hieronder de opname…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Opname
|
DDMA Deep Dive 1 | 21 juni 2022 | Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld
In deel 1 van de DDMA Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld staan datacollectie en klantprofielen centraal. Aan de hand van tips en praktijkcases van Philips, FD Media Groep en DDMA leer je alles over de essentials van een datastrategie, maar gaan…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Opname
|
DDMA Deep Dive 3 | 15 november 2022 | Activatie en personalisatie in een privacy-first wereld
Consumenten worden steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Hoe vlieg je dit aan? Wij leggen het je uit tijdens deze Deep Dive, met het thema ‘activatie en personalisatie in een privacy-first wereld’. Hierin geven we…

Lees meer
Cookies
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
ePrivacy Verordening
Artikel
|
Compliant in een cookieless world: de 5 belangrijkste juridische ontwikkelingen
Het verdwijnen van third-party cookies houdt de gemoederen in de marketingsector al een tijd bezig. Ook is er een aantal juridische ontwikkelingen van invloed op het cookievraagstuk én je marketingstrategie in het algemeen. De boodschap vanuit Europa is duidelijk: als we als sector marketing niet…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
At least half the marketing sector will not be taking steps in the coming year to prepare for a marketing world without cookies.
Although more stringent legislation and cookie policy from web browsers are increasingly restricting marketing activities, only half (55%) of the data-driven marketing sector is expecting to be taking action in the coming year to continue those same marketing activities. This is evident from the 2022…

Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
Zeker de helft van de marketingsector neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een marketingwereld zonder cookies
Hoewel strengere wetgeving en cookiebeleid vanuit webbrowsers marketingactiviteiten steeds meer beperken, verwacht slechts de helft (55%) van de data-driven marketingsector het komende jaar acties te gaan ondernemen om diezelfde marketingactiviteiten voort te kunnen zetten. Dit blijkt uit de DDMA Barometer 2022, waarvoor 159 Nederlandse organisaties…

Lees meer
Cookies
Data delen buiten EU
Legal
Search
Artikel
|
Wel of geen verbod op Google Analytics? Een overzicht
2022 is voor de data-driven marketingsector op het gebied van wetgeving en handhaving een turbulent jaar. Vooral de besluiten van meerdere Europese toezichthouders ten aanzien van Google Analytics, de in Europa meest gebruikte webanalytics-tool, maken veel impact. Maar is of komt er nu een algeheel…