Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Cookies
Artikel |

Waarom de cookieless world een kans is

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Het verdwijnen van third-party cookies is daarbij een van de meest impactvolle ontwikkelingen. Hoewel deze cookieless world op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing en klantstrategie structureel anders…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Nieuws |

DDMA start Deep Dive-serie over Omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen, wetgeving wordt strenger en consumenten zijn zich steeds bewuster van datagebruik. Daarom organiseren de DDMA Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation dit jaar 3 Deep Dives over…
Lees meer
Cookies DDMA
Onderzoek |

Oproep: Doe mee aan de DDMA Barometer 2022: Cookieless world

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. Een van de meest impactvolle ontwikkelingen is het verdwijnen van third-party cookies. Het dwingt organisaties te kijken naar hoe zij in de toekomst…
Lees meer
Cookies Legal Privacy
Nieuws |

Ook einde van third-party tracking in Android

Nadat Google eerder aankondigde te stoppen met third-party tracking in webbrowser Chrome, heeft het tech-bedrijf nu aangekondigd eenzelfde verandering te gaan doorvoeren in mobiel besturingssysteem Android. De Privacy Sandbox voor Android moet gebruikers meer controle geven over gegevens en privacy. Deze ontwikkeling past binnen een…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Je doelgroep bereiken en succesvol adverteren in een cookieloze wereld? Dat kan nog steeds

De Autoriteit Persoonsgegevens wil dat Nederlandse adverteerders en uitgevers direct stoppen met het volgen van hun gebruikers. Dat betekent dat een nieuwe tijd aanbreekt. Een tijd waarin het gebruik van data anders wordt en marketingcampagnes gebaseerd op third-party cookies niet meer mogelijk zijn. De gevolgen…
Lees meer
AVG Cookies Legal
Artikel |

IAB Transparency and Consent Framework in strijd met AVG

De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) heeft op 2 februari 2022 geoordeeld dat het Transparency and Consent Framework (TCF) in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De GBA stelt IAB Europe, de ontwikkelaar van het systeem, hiervoor verantwoordelijk en legt de vereniging een boete op…
Lees meer
Cookies Legal Privacy
Nieuws |

Miljardenclaim Oracle en Salesforce van de baan

De Rechtbank van Amsterdam heeft onlangs uitspraak gedaan in de zaak waarin miljarden werden geëist van softwarebedrijven Oracle en Salesforce. Stichting The Privacy Collective (TPC) trad op namens 10 miljoen Nederlandse internetgebruikers van wie de privacy zou zijn geschonden. Door velen werd reikhalzend uitgekeken naar…
Lees meer
Cookies ePrivacy Verordening Legal Telecommunicatiewet
Artikel |

Miljoenenboetes voor Google en Facebook door foutieve cookietoestemming

De Franse privacy toezichthouder CNIL heeft gisteren (6 januari 2022) een miljoenenboete gepubliceerd voor zowel Google als Facebook. De techreuzen krijgen respectievelijk 150 en 60 miljoen euro aan boetes voorgeschoteld. Los van het feit dat het om flinke bedragen gaat, is de reden van het…