Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence AVG Conversational AI
Whitepaper |

Nieuwe marketinggids Responsible AI voor de verantwoorde inzet van AI in marketing

VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben vandaag met trots de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een ‘levende’ leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA E-mail
Onderzoek |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Members-only
Whitepaper |

DDMA publiceert whitepaper: Nieuwe Martech kiezen – Zo doe je dat

Het kiezen van een nieuwe marketingtechnologie vraagt om een goed doordacht en uitgevoerd selectieproces. In samenwerking met de DDMA Werkgroep Martech publiceert DDMA daarom vandaag een nieuwe whitepaper: Nieuwe martech kiezen – zo doe je dat.
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Meer aandacht voor awareness-campagnes in paid social

Adverteerders geven in 2024 steeds meer aandacht aan awareness- en video-campagnes. Zo is de spend op awareness-campagnes gestegen van 36,2% in 2023 naar 40,4% in 2024. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark 2024, waarvoor 290.000 social advertisingcampagnes zijn opgenomen uit de periode van…
Lees meer
Social Media
Artikel |

NIEUW: Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising

In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteren wij, in samenwerking…
Lees meer
Social Media
Artikel |

NEW: White Paper on the Brilliant Basics of Social Media Advertising

In today’s digital environment, social media platforms are central to reaching and engaging with all kinds of audiences. From visual storytelling on Instagram to viral trends on TikTok, each platform offers unique opportunities for advertisers. To provide clarity in this area, DDMA, in collaboration with…
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA publiceert nieuwe whitepaper over Social Measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt op creatief gebied de tofste dingen doen. Maar hoe meet je nu precies de impact van al die campagnes? Hoe verzamel je inzichten om je resultaten naar…
Lees meer
Artificial Intelligence Search
Whitepaper |

NIEUW: Whitepaper over Search Automation

Brancheverenigingen DDMA en VIA bundelen opnieuw hun krachten en presenteren de whitepaper Search Automation 2024. Deze publicatie is gericht op het ondersteunen van search-specialisten en marketeers bij het automatiseren van hun searchstrategieën. De whitepaper is een voortzetting en verdieping van eerdere publicaties over Search Automation.
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
Conversational AI Telemarketing
Whitepaper |

NIEUW: DDMA publiceert whitepaper over de inzet van conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI’, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling?…