Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
Fieldmarketing
Whitepaper |

Handleiding voor werven en collecteren in de 1.5 metersamenleving

Een groep van voor dit werkveld relevante brancheorganisaties, stichtingen en belangenbehartigers hebben gezamenlijk een handleiding opgesteld voor leden- en donateurswerving, collecteren, verkoop, flyering en sampling aan de deur of in de openbare ruimte. De handleiding biedt organisaties handvatten over hoe zij activiteiten voor werving, verkoop…
Lees meer
Cookies Legal Privacy
Legal documentatie |

Explained: Google Analytics zonder toestemming

Veel websites plaatsen een Google Analytics-cookie om data te verzamelen over het gedrag van bezoekers. Dat is nuttig en efficiënt, maar heeft ook juridische gevolgen. In deze DDMA Explained: Google Analytics leggen we uit hoe je de privacy van websitebezoekers kunt beschermen zonder dat je…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Legal
Legal documentatie |

Checklist: Privacyvriendelijk AB-testen zonder toestemming

De implementatie van privacywet- en regelgeving in de dagelijkse werkzaamheden is voor marketeers en analisten niet altijd even duidelijk. Met de uitzonderingsregels voor analytics-systemen ontstaan ook vragen met betrekking tot het uitvoeren van AB-testen. Daarom hebben we een checklist opgesteld die je helpt privacyvriendelijk en…
Lees meer
Voice
Whitepaper |

DDMA Commissie Voice publiceert whitepaper: Conversational Analytics

Het lijkt erop dat de meeste organisaties die chat en/of voicebots inzetten nog weinig gebruik maken van conversational analytics. Een gemiste kans, gezien een slim gebruik van conversational analytics kan helpen om relevante data op orde te brengen en de klantervaring te verbeteren. Waarom is…
Lees meer
Data-ethiek DDMA
Whitepaper |

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens in goede handen zijn. Een datavisie en duidelijke kaders voor datagebruik, gebaseerd op principes die belangrijk zijn voor jouw organisatie en klanten, zijn hiervoor…
Lees meer
Telemarketing
Whitepaper |

Anderhalvemeterprotocol voor contactcenters

Drie brancheorganisaties – Klantenservice Federatie, CCMA en DDMA – hebben gezamenlijk een anderhalvemeterprotocol opgesteld voor klantcontactcenters. Het doel is om onze leden die actief zijn in dit vakgebied, bijvoorbeeld voor telemarketing, heldere richtlijnen te geven voor een veilige werkomgeving in tijden van Covid-19. Dat doen…
Lees meer
Search
Nieuws |

DDMA en IAB Nederland publiceren nieuwe whitepaper over Search Automation

Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het search-landschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook complexer geworden. Met als doel search-specialisten en marketeers ondersteuning te bieden bij het…
Lees meer
Digital Marketing Transformation
Artikel |

Het selectieproces van een nieuwe marketingtechnologie: vergelijken, testen en kiezen

Met inmiddels 8.000 tools op de markt is het aanbod aan marketingtechnologie enorm. Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist. In dit artikel laat de DDMA Werkgroep Martech zien…