Spring naar content

In de whitepaper laat de werkgroep zien hoe je aan de hand van een fasemodel met 5 strategische stappen een marketingtechnologie selecteert die het beste bij jouw strategie en uitdagingen past. In de whitepaper ‘Nieuwe martech kiezen – zo doe je dat’ doorlopen we alle stappen.

Steeds opnieuw te gebruiken

De whitepaper is zo opgesteld dat de inhoud steeds opnieuw toepasbaar is voor elk nieuw vraagstuk. Technologische ontwikkelingen, nieuwe wetgeving, veranderende doelstellingen, een koerswijziging van de organisatie – er is altijd een reden om je martech-stack kritisch onder de loep te nemen. Zeker bij grote organisaties is dit een jaarlijks proces, waar steeds weer een ander deel van de stack aan vernieuwing toe is. Deze whitepaper helpt hierbij.

DDMA Werkgroep Martech

De DDMA Werkgroep Martech bestaat uit experts die werkzaam zijn bij adverteerders, bureaus en softwareleveranciers. Deze whitepaper gaat puur over het selectieproces – we doen geen uitspraken over welke leverancier beter is dan anderen en geven geen advies over hoe de perfecte martech-stack eruit moet zien. We richten ons op iedereen die betrokken is bij het gebruiken en kiezen van marketingtechnologie, van de CMO tot de specialist. De whitepaper is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar.

De werkgroep bestaat uit:

  • Bob van Veen, solutions architect online bij Postcode Loterij
  • Joost van Dun, director experience & conversion platforms bij Philips
  • Joost Kaart, manager online marketing & personalisatie bij NS, voorzitter DDMA Commissie Digital Marketing Transformation
  • Jurrian Elekan, voorheen Relay42, nu director technology bij The Online Company
  • Michiel Kleijn, lead business solutions manager bij SAS
  • Myrthe Mkaouar, senior data solutions consultant bij Orangevalley
  • René Fischer, voorheen Merkle, nu freelance data/solutions/enterprise-architect
  • Rogier van Driezum, customer journey expert bij ING, lid DDMA Commissie Digital Marketing Transformation
  • Wijnand Meijer, medeoprichter en CEO van TrueClicks

DDMA Whitepaper: “Nieuwe martech kiezen – zo doe je dat”

Download (4,83 MB)

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching

Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Shall we not talk about AI for once? Likely your data set is not ready for it. Just not yet.

Did you happen to see the Netflix documentary about Fyre, the once in a lifetime luxury music festival in the Bahamas? In case you missed it, the overhyped festival, a…
Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…