Filters:
Sorteer op:

Lees meer
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Nieuws
|
DDMA publiceert visierapport over het marketingteam van de toekomst
Een van de grootste uitdagingen in marketing vandaag de dag is het bijhouden van tempo van verandering en hoe je je marketingteam daarop inricht. Welke veranderingen gaan de komende jaren van invloed zijn op je marketingteam? Om organisaties hierbij te ondersteunen publiceert DDMA vandaag het…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
Data-Driven Marketing Survey 2022: Only 2 in 5 organisations base marketing on data & insights
The majority of Dutch organisations (62%) have indicated that they genuinely put their customers first and act accordingly. This was revealed by the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2022 conducted by the industry association DDMA, for which 420 Dutch people employed in the marketing sector were…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights
De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.…

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Podcast Shaping the Future: AI en machine learning verandert de relatie tussen mens en machine
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights…

Lees meer
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Everybody is a CMO in the future organization
Marketing leaders are always on the lookout for the latest trends and are increasingly focusing on continuously changing consumer patterns. In essence, we try to predict the future. But are we able to predict the future and create a future proof organization?

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Column – Samenwerking tussen mens en machine wordt groter
Slimme algoritmes krijgen een steeds grotere rol binnen marketing. Denk aan voorspelmodellen om campagnes te optimaliseren of om af te leiden wat voor profiel iemand heeft op basis van online gedrag. Ook worden slimme, zelflerende modellen ingezet om marketingactiviteiten te automatiseren, denk aan e-mail flows…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Podcast
|
Podcast Shaping the Future: Transparantie in artificial intelligence (AI) | Met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht & Mooncake)
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Marieke Peeters, Senior onderzoeker applied responsible…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Podcast
|
Column | Het marketingteam van de toekomst: is learning agility belangrijker dan je skillset?
In een wereld waar ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen, zien we ook dat het marketingvak enorm aan het veranderen is. Zo worden er bijvoorbeeld marketingteams gevormd met andere expertises (meer analytics en tech skills) en heeft ‘agile werken’ zijn intrede gedaan bij organisaties.

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Podcast
|
Podcast Shaping the Future: Het marketingteam van de toekomst | Met Philippe Stulens (Randstad Groep)
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Philippe Stulens, CEO bij Randstad Groep,…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Podcast
|
Podcast Shaping the Future: Max Pinas over een toekomst van digitale verbondenheid in Mixed Realities en Metaverses.
Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. Als eerste aan de beurt is…