Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel |

5 ways to navigate the Waves of Personalization

In today’s fast-paced, digital landscape, individuals may encounter up to 10,000 brand interactions per day. Many of these claim to be personally dedicated to you. But in the end, how many of those encounters can you truly remember? Brands are fighting for your attention and…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel |

De impact van purpose-driven op de marketingwereld

De ‘waarom-vraag’ heeft zich binnen de marketingwereld in de voorbije jaren ontpopt als de belangrijkste vraag om je als organisatie te stellen. Om welke reden je iets doet is voor klanten én organisaties vandaag de dag belangrijker dan wát je doet. Het duidelijk aangeven waar…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Renkse Hoekstra (Friesland Campina): Neem als dataexpert het einddoel voor ogen, zodat je weet wat je gaat oplossen

Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van organisaties. Hoe los je dit op? Wat heb nodig…
Lees meer
Conversational AI DDMA Digital Analytics Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

De DDMA Commissies Digital Analytics, Conversational AI, Search en expertgroep Marketingteam van de Toekomst krijgen versterking

De DDMA Commissies Digital Analytics en Conversational AI en de expertgroep Marketingteam van de toekomst mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Judith Ram, Director Operations bij Cloud Nine Digital (onderdeel van LevelUp Group), Brenda van den Berg, Marketingmanager bij KPN, Ruud Huigsloot,…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMA Barometer 2023: AI voorlopig een hype, toepassing in marketingteams blijft uit

De marketingsector in Nederland speelt vooralsnog niet in op de meest actuele marketingtrends en ontwikkelingen. Opvallend is dat slechts 46% verwacht dat de toepassing van artificial intelligence (AI) en automatisering – momenteel een van de allerheetste onderwerpen in het bedrijfsleven en de samenleving – een…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

2023 DDMA Barometer: AI is a hype for now, not yet being implemented within marketing teams

The marketing sector in the Netherlands has yet to respond to the most current marketing trends and developments. It is noteworthy that only 46% anticipate that the application of artificial intelligence (AI) and automation – currently one of the hottest topics in business and society…
Lees meer
DDMA Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam slaan handen ineen met masteropleiding

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is een brug te slaan tussen opleiding en praktijk én toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen.
Lees meer
DDMA Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

DDMA publishes vision report on the marketing team of the future

One of the biggest challenges in marketing today is keeping up with the pace of change and how to structure your marketing team accordingly. What changes will affect your marketing team in the coming years? To support organisations in this, last month we published the…
Lees meer
DDMA Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

DDMA publiceert visierapport over het marketingteam van de toekomst

Een van de grootste uitdagingen in marketing vandaag de dag is het bijhouden van tempo van verandering en hoe je je marketingteam daarop inricht. Welke veranderingen gaan de komende jaren van invloed zijn op je marketingteam? Om organisaties hierbij te ondersteunen publiceert DDMA vandaag het…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Survey 2022: Only 2 in 5 organisations base marketing on data & insights

The majority of Dutch organisations (62%) have indicated that they genuinely put their customers first and act accordingly. This was revealed by the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2022 conducted by the industry association DDMA, for which 420 Dutch people employed in the marketing sector were…