Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld (alleen voor leden)

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
Social Media
Artikel |

6 praktische tips die jou helpen om social in je campagnes te integreren

De roep om social first en social-only creatie klinkt steeds luider. Alleen een ingekorte versie van de televisiecommercial kan tegenwoordig echt niet meer. Social specialisten weten dit maar al te goed en schuiven daarom graag zo vroeg mogelijk aan bij de ontwikkeling van campagnes. Zo…
Lees meer
Legal Privacy Social Media
Artikel |

Hof van Justitie: Meta heeft óók geen gerechtvaardigd belang voor gepersonaliseerde advertenties

Begin dit jaar wijzigde Meta hun grondslag voor het personaliseren van advertenties van ‘uitvoering van de overeenkomst’ naar ‘gerechtvaardigd belang’. Deze wijziging kwam voort uit een besluit van de Ierse toezichthouder, die aan Meta was gericht. Nu heeft het Europese Hof van Justitie, de Europese…
Lees meer
DDMA Social Media
Nieuws |

De DDMA Commissie Social Media verwelkomt 2 nieuwe leden

De DDMA Commissie Social Media heeft versterking gekregen. In de afgelopen maand zijn Cesar Swart, Senior Campaign Performance Manager bij Philips, en Bianca Bergshoeff, Senior SEA & Paid Social Specialist en Lead Social Advertising bij Maatwerk Online, toegetreden tot de commissie.
Lees meer
AVG Cookies Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Artikel |

Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?

Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Legal Social Media
Nieuws |

Recordboete voor Meta: wat betekent dit voor de marketingsector?

Maandag 22 mei bracht de Ierse Toezichthouder (DPC) naar buiten dat het Facebook’s moederbedrijf Meta de hoogste AVG-boete tot dusver oplegt: 1,2 miljard euro. Na ruim tweeëneenhalf jaar onderzoek concludeert de Ierse toezichthouder (op advies van de Europese koepel EDPB) dat er illegaal persoonsgegevens door…
Lees meer
Data delen buiten EU Digital Analytics Legal Privacy
Nieuws |

Ophef over Facebook tracking-pixel: mag je ‘m nog gebruiken?

Na alle ophef rondom Google Analytics, is nu de Facebook tracking-pixel aan de beurt. De Oostenrijkse privacytoezichthouder heeft zich uitgesproken over het gebruik hiervan naar aanleiding van een klacht van privacyorganisatie NOYB.
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Social Media en Influencer Marketing

De DDMA Commissie Social Media en Influencer Marketing mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Joris Mulders, Global Paid Social Manager bij KLM, en Joost Caniëls, Marketing & PR Consultant bij Vertigo 6, treden per direct toe tot een van de Commissies.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As every year, the DDMA committees list the biggest trends in data-driven marketing for the new…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel in investeren als het economisch even minder gaat? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de…