Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
DDMA Social Media
Nieuws |

Vacature: Lid DDMA Commissie Social Media (op vrijwilligersbasis)

Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het social media-vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Social Media de uitgelezen kans om jezelf te ontwikkelen en een stempel op ons vakgebied te drukken.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
DDMA Social Media
Nieuws |

3 nieuwe leden voor de DDMA Commissie social media

De DDMA Commissie Social Media verwelkomt maar liefst 3 nieuwe commissieleden. Michael Nap, Head of Content & Social bij dentsuACHTUNG!, Dionne van Dijk, Senior Social Media & Advertising Specialist bij Accenture Interactive, en Michael Lindhout, Head of Paid Social bij VodafoneZiggo treden per direct toe…
Lees meer
Social Media
Artikel |

Wat kun je als merk met Augmented Reality?

2021 is hét jaar van Augmented Reality (AR). De techniek heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en is inmiddels volledig ingeburgerd in ons dagelijkse leven. AR-filters op socialmediaplatformen worden steeds geavanceerder en blijken ook zeer geschikt voor marketingdoeleinden. Wat zijn dan precies de mogelijkheden van Augmented…
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Commissariaat voor de Media deelt nieuwe regels voor influencers

De mediatoezichthouder (Commissariaat voor de Media) heeft begin juni een concept gepubliceerd van de nieuwe reclameregels voor influencers. Hierin zeggen zij dat alle YouTubers, TikTokkers en Twitchers die enige vorm van inkomsten via hun kanaal genereren onder de Mediawet vallen.
Lees meer
Social Media
Artikel |

Winacties op Instagram: wat mag wel en niet?

‘Like, share en win’ zijn vanzelfsprekende termen die in winacties gebruikt worden. Hoewel je een winactie op ‘the Gram’ zo hebt opgezet, zijn er wel regels verbonden aan het organiseren ervan. Zo mag je jouw volgers niet verplichten om een winactie te delen — iets wat wel…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

Facebook niet aansprakelijk voor Tommy Hilfiger-nepadvertenties

In een zaak die al sinds 2018 loopt, heeft de Rechtbank Den Haag onlangs geoordeeld dat Facebook niet aansprakelijk is voor nepadvertenties die op hun platforms werden getoond. Wel heeft de rechtbank bepaald dat Facebook de identificatiegegevens van de adverteerders verantwoordelijk voor de nepadvertenties moet…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

Compliant Social Targeting volgens de Europese privacytoezichthouders

Hoe ver kun je gaan in social targeting volgens de Europese privacytoezichthouders? De EDPB publiceerde vorige week de definitieve versie van hun guideline over adverteren via social media. Ten opzichte van de conceptversie van september 2020 is er weinig veranderd, maar het is een mooi…