Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Analytics
Interview |

Server-side tag management bij HelloFresh als essentiele factor om privacy en compliance te waarborgen

HelloFresh heeft onlangs de switch gemaakt naar server-side tagging. Het heeft ervoor gezorgd dat de maaltijdbezorger veel meer controle heeft over de tracking op hun platform dat in meer dan 17 landen actief is, aldus Alejandro Zielinsky, Global Digital Tracking/Measurement Lead bij Hellofresh. Tijdens de…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Data, Decisions & Engagement Digital Analytics
Artikel |

Google Analytics 4: de oplossing voor datadoorgifte naar de VS?

Er is inmiddels al veel gezegd over de besluiten van verschillende Europese toezichthouders over Google Analytics. In specifieke gevallen wordt de webanalytics-tool illegaal bevonden, omdat er persoonsgegevens worden doorgegeven naar de VS. Een interessante kanttekening bij de besluiten is dat ze zijn gericht op Universal…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

At least half the marketing sector will not be taking steps in the coming year to prepare for a marketing world without cookies.

Although more stringent legislation and cookie policy from web browsers are increasingly restricting marketing activities, only half (55%) of the data-driven marketing sector is expecting to be taking action in the coming year to continue those same marketing activities. This is evident from the 2022…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Digital Marketing Transformation
Interview |

Facilitating Data-Driven Decision Making at Adyen | With Melody Barlage

As a payment processing company, Adyen has been working with a lot of sensitive data since its origin. Accordingly, Adyen has treated data very carefully in a secure way, Melody Barlage, Product Manager of Business Intelligence at Adyen, explains. The same goes for the, maybe…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Digital Marketing Transformation
Interview |

Datagedreven besluitvorming bij Adyen | Met Melody Barlage

Als betalingsverwerker werkt Adyen al sinds haar ontstaan met gevoelige data. Daardoor is Adyen altijd voorzichtig omgegaan met data, op een veilige manier, legt Melody Barlage, Product Manager Business Intelligence bij Adyen, uit. Hetzelfde geldt voor de, misschien minder gevoelige data, die ze later aan…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Zeker de helft van de marketingsector neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een marketingwereld zonder cookies

Hoewel strengere wetgeving en cookiebeleid vanuit webbrowsers marketingactiviteiten steeds meer beperken, verwacht slechts de helft (55%) van de data-driven marketingsector het komende jaar acties te gaan ondernemen om diezelfde marketingactiviteiten voort te kunnen zetten. Dit blijkt uit de DDMA Barometer 2022, waarvoor 159 Nederlandse organisaties…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Digital Analytics Legal
Artikel |

18 alternatieven voor Google Analytics (volgens de Franse privacytoezichthouder)

Het gebruik van Google Analytics staat onder druk. Meerdere Europese toezichthouders oordeelden in specifieke gevallen dat er sprake is van illegale doorgifte naar de Verenigde Staten. Dit zorgt voor veel onzekerheid in de markt. De Franse privacytoezichthouder (CNIL) heeft daarom een lijst gepubliceerd met alternatieven…
Lees meer
DDMA Digital Analytics
Nieuws |

DDMA organiseert de Digital Analytics Summit: een nieuw congres met alles over digital analytics

DDMA organiseert op 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale topsprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied…
Lees meer
Data delen buiten EU Digital Analytics Legal
Artikel |

Google Analytics onder vuur: wat kun je nu doen?

Het onderzoek naar Google Analytics door de Autoriteit Persoonsgegevens en andere Europese toezichthouders heeft het nodige stof doen opwaaien in onze sector. Wat betekent deze ontwikkeling en wat kun je als Google Analytics-gebruiker nu beter wel of juist niet doen? In dit artikel ga ik…
Lees meer
AVG Digital Analytics Legal
Nieuws |

Google Analytics verboden? AP doet onderzoek

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft gisteren (13 januari 2022) haar ‘Handleiding privacyvriendelijk instellen van Google Analytics’ aangepast. Daarin is opgenomen dat het binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan om gebruik te maken van de analysedienst. Aanleiding hiervoor is een besluit van de Oostenrijkse privacytoezichthouder. De…