Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Digital Analytics
Nieuws |

Ticketverkoop Digital Analytics Summit 2024 van start

DDMA organiseert op 10 oktober 2024 de derde editie van de DDMA Digital Analytics Summit, in B. Amsterdam. Dit evenement is dé plek in Nederland voor kennisuitwisseling en netwerken op het gebied van digitale analytics, waar nationale en internationale experts je bijpraten over de laatste…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Social Media
Nieuws |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot een van onze commissies.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel |

From cookies to validation: 11 Insights about the current state of digital analytics

Digital analytics is a rapidly evolving field, influenced by numerous external factors. Proving the worth of digital analytics remains a formidable task, particularly in uncertain circumstances or in the age of a cookieless internet. These topics were explored in depth during a DDMA Elite session…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Digital Analytics in transition: Privacy, tooling and future trends

In today’s digital analytics landscape, analysts are navigating a dynamic and challenging terrain. Despite these formidable challenges, the role of analysts has never been more critical. We must rise to the occasion, providing strategic recommendations to our businesses and executing these recommendations with precision. In…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

You don’t know what you got, till it’s gone: Why you need to monitor your tracking- and tagging setup

It is probably the biggest nightmare for online professionals, decision makers and data analysts: unreliable and incomplete data.
Lees meer
Cookies Digital Analytics Search
Artikel |

Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust

Data has always been an invaluable asset, and this won’t change in the foreseeable future. On the contrary, due to the many developments in the online world, data is becoming even more indispensable. In today’s world, collecting data first-party is becoming an industry standard, which…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Interview Matteo Zambon: Is sGTM geschikt voor elke organisatie?

In dit interview spreken we met ware pionier op het gebied van digital analytics. Matteo Zambon. Een analytics-expert die het Italiaanse landschap van Google Tag Manager (GTM) en Google Analytics eigenhandig heeft vormgegeven. Hij is geen typisch academische analytics-expert; in plaats daarvan heeft hij het…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Tim Wilson (Analytics Power Hour): ‘We moeten comfortabel worden met de probabilistische aard van analytics.’

Tim Wilson is een analytics consultant met meer dan twee decennia aan ervaring. Fijn voor ons dat hij gaat spreken op de DDMA Digital Analytics Summit op 12 oktober. We kregen de kans om vooraf met hem in gesprek te gaan over de volwassenheid van…