Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Interview Matteo Zambon: Is sGTM geschikt voor elke organisatie?

In dit interview spreken we met ware pionier op het gebied van digital analytics. Matteo Zambon. Een analytics-expert die het Italiaanse landschap van Google Tag Manager (GTM) en Google Analytics eigenhandig heeft vormgegeven. Hij is geen typisch academische analytics-expert; in plaats daarvan heeft hij het…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

Tim Wilson (Analytics Power Hour): ‘We moeten comfortabel worden met de probabilistische aard van analytics.’

Tim Wilson is een analytics consultant met meer dan twee decennia aan ervaring. Fijn voor ons dat hij gaat spreken op de DDMA Digital Analytics Summit op 12 oktober. We kregen de kans om vooraf met hem in gesprek te gaan over de volwassenheid van…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Legal documentatie |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld (alleen voor leden)

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel |

The importance of data quality for a data-centric way of working

Based on a recent 2023 Statista study among loyalty customers worldwide, the top purchase drivers are: a plentiful range of products (81%), product availability (80%), data privacy policy (79%) and good customer service (77%). Evidently, having a precise understanding of the customer experience holds great…
Lees meer
Conversational AI DDMA Digital Analytics Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

De DDMA Commissies Digital Analytics, Conversational AI, Search en expertgroep Marketingteam van de Toekomst krijgen versterking

De DDMA Commissies Digital Analytics en Conversational AI en de expertgroep Marketingteam van de toekomst mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Judith Ram, Director Operations bij Cloud Nine Digital (onderdeel van LevelUp Group), Brenda van den Berg, Marketingmanager bij KPN, Ruud Huigsloot,…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Digital Analytics Legal
Artikel |

Data delen met VS weer AVG-proof: Europese Commissie neemt opvolger Privacy Shield aan

Na lang wachten heeft de Europese Commissie vandaag een nieuw adequaatheidsbesluit voor doorgifte van persoonsgegevens naar de VS aangenomen. Met dit zogeheten Data Privacy Framework komt er een eind aan een lange periode van onzekerheid. Het betekent namelijk dat organisaties weer in lijn met de…
Lees meer
AVG Cookies Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Artikel |

Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?

Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…
Lees meer
DDMA Digital Analytics
Nieuws |

Ticketverkoop Digital Analytics Summit 2023 van start

DDMA organiseert op 12 oktober 2023 de tweede editie van de Digital Analytics Summit, in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale topsprekers je op de hoogte brengen van de laatste…
Lees meer
Data delen buiten EU Digital Analytics Legal Privacy
Nieuws |

Ophef over Facebook tracking-pixel: mag je ‘m nog gebruiken?

Na alle ophef rondom Google Analytics, is nu de Facebook tracking-pixel aan de beurt. De Oostenrijkse privacytoezichthouder heeft zich uitgesproken over het gebruik hiervan naar aanleiding van een klacht van privacyorganisatie NOYB.
Lees meer
Conversational AI Creative DDMA Digital Analytics
Nieuws |

Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Creative, Digital Analytics en Conversational AI

De DDMA Commissies Creative, Digital Analytics en Conversational AI krijgen versterking. Selma van Staveren, Manager Marketing bij Portbase, Anouk Erens, Interim Data Analist bij T-Mobile Nederland, en Guido Jongen, Digital Human Evangelist bij Virtually Human, treden per direct toe tot een van de Commissies.