Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Navigating the evolving digital marketing landscape
2024 is another year in which the letters “A” and “I” are on the tips of everyone’s tongues. The emergence of AI is impacting digital analysts as well, but the ultimate course of this revolution is unclear. When discussing changes in the analytics landscape, it’s…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Unlocking the Power of Real-Time Data Across Industries
In today’s fast-paced digital world, real-time data is transforming how businesses operate, enhancing customer experiences, driving marketing success, and building trust. This dynamic data enables companies across various industries to immediately respond to customer behaviors and market changes, creating a competitive edge. Let’s explore how…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Clean Data, Clear Vision: Unlock the Power of Self-Serve Data and Analytics
Building and maintaining a strong self-serve analytics program is essential for top-performing companies. But not all businesses make it a priority. In conjunction with Women in Analytics, Amplitude hosted a three-part webinar series to tackle that issue and other challenges:
Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Artikel
|
Shall we not talk about AI for once? Likely your data set is not ready for it. Just not yet.
Did you happen to see the Netflix documentary about Fyre, the once in a lifetime luxury music festival in the Bahamas? In case you missed it, the overhyped festival, a supposed mix between Coachella and Burning Man, ended up becoming “The Greatest Party That Never…
Lees meer
DDMA
Digital Analytics
Nieuws
|
Ticketverkoop Digital Analytics Summit 2024 van start
DDMA organiseert op 10 oktober 2024 de derde editie van de DDMA Digital Analytics Summit, in B. Amsterdam. Dit evenement is dé plek in Nederland voor kennisuitwisseling en netwerken op het gebied van digitale analytics, waar nationale en internationale experts je bijpraten over de laatste…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Social Media
Nieuws
|
DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking
Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot een van onze commissies.
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Creative
Nieuws
|
De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden
Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
From cookies to validation: 11 Insights about the current state of digital analytics
Digital analytics is a rapidly evolving field, influenced by numerous external factors. Proving the worth of digital analytics remains a formidable task, particularly in uncertain circumstances or in the age of a cookieless internet. These topics were explored in depth during a DDMA Elite session…
Lees meer
Digital Analytics
Interview
|
Digital Analytics in transition: Privacy, tooling and future trends
In today’s digital analytics landscape, analysts are navigating a dynamic and challenging terrain. Despite these formidable challenges, the role of analysts has never been more critical. We must rise to the occasion, providing strategic recommendations to our businesses and executing these recommendations with precision. In…