Spring naar content

Of luister op Spotify of Apple Podcasts.

In dit interview gaan moderators Ronnie van Nieuwenhoven (ING) en Lucas Bos (EDM) in gesprek met Naomi en Romar over de volgende onderwerpen:

  • Wat is precies privacy in de context van marketing? En hoe verhoudt zich dat tot de ‘bredere’ definitie van het woord.
  • Hoe heeft privacy zich door de jaren heen in de marketingsector ontwikkeld? Zijn er dingen duidelijk veranderd?
  • Hoe kijken consumenten aan tegen privacy? Is men zich bewust van de rechten die men heeft omtrent persoonsgegevens en het delen ervan? Men lijkt bezorgder, maar tegelijkertijd ook geneigd om voor de ‘makkelijke’ oplossing te gaan.
  • Zijn consumenten wel in staat om te beoordelen of hun privacy goed geregeld is?
  • Hoe kunnen bedrijven privacy omzetten naar waarde voor hun eigen business?
  • Wat betekenen opkomende privacy-bevorderende technieken nou echt voor de privacy voor de consument?
  • Hoe zorg je ervoor dat consumenten gegevens met je willen delen, op een verantwoorde manier? Wat moet je de consument daarvoor bieden?

Ronnie van Nieuwenhoven

Data Analytics and (Digital) Marketing Expert for Global Retail bij ING

Lucas Bos

Managing Director bij EDM

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Naomi van der Louw

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Digital Services & Markets Act |

Europese privacykoepel schijnt licht op marktbelofte tracking based advertising

Al een aantal jaar is er veel te doen over de houdbaarheid van de huidige manier van online tracking. Om die reden lanceerde Eurocommissaris Didier Reynders in maart 2023 een…
Lees meer
Legal |

Naomi van der Louw en Romar van der Leij (DDMA): We moeten privacy zien als een kans, niet als een risico

Privacy staat de laatste tijd vaak negatief in de schijnwerpers, bijvoorbeeld vanwege de toeslagenaffaire en opgelegde boetes aan bedrijven. Het is begrijpelijk dat organisaties hierdoor privacy eerder als een risico…
Lees meer
Cookies |

Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld

Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie…