Spring naar content

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Wat je kunt verwachten van deze whitepaper

Na de DDMA Barometer 2021 en een DDMA Talkshow in juni 2021, sloegen 5 commissies (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO en Search) afgelopen najaar de handen ineen voor een serie van 3 Deep Dives over de cookieless world. Met praktische handvatten en praktijkvoorbeelden doken we de diepte in, aan de hand van de 3 grootste uitdagingen die uit de Barometer naar voren kwamen: klantprofielen, measurement en personalisatie. Gebaseerd op deze sessies laten we je in deze whitepaper zien:

  • Waarom de cookieless world een kans is
  • Wat de belangrijkste juridische ontwikkelingen zijn
  • Hoe je compliant aan de slag gaat met first-party data
  • Hoe je een first-party datastrategie inricht
  • Wat de meest uitdagende measurement-dilemma’s zijn (en de oplossingen)
  • Hoe HEMA succesvolle first-party data inzet voor omnichannel personalisatie

Van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld

Deze whitepaper is voor ons het startschot om deze thematiek in 2022 nog breder aan te pakken. Het verdwijnen van third-party cookies is namelijk onderdeel van een grotere beweging. Daarom gaan we in onze kennisactiviteiten dit jaar van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld. Voortbordurend op de thematiek van de vorige serie organiseren de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation een nieuwe reeks Deep Dives over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. Meld je nu aan (gratis voor leden).

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Duidelijkheid over cookiebanners: wat moet er volgens de AP op laag 1 en 2 staan? 

Met 50 waarschuwingen aan organisaties en een aantal boetes verder omtrent foute cookiebanners, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) getoond dat het thema cookies hoog op de agenda staat. De AP…
Lees meer
AI Act |

AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?

Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont

Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die…