Spring naar content

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Wat je kunt verwachten van deze whitepaper

Na de DDMA Barometer 2021 en een DDMA Talkshow in juni 2021, sloegen 5 commissies (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO en Search) afgelopen najaar de handen ineen voor een serie van 3 Deep Dives over de cookieless world. Met praktische handvatten en praktijkvoorbeelden doken we de diepte in, aan de hand van de 3 grootste uitdagingen die uit de Barometer naar voren kwamen: klantprofielen, measurement en personalisatie. Gebaseerd op deze sessies laten we je in deze whitepaper zien:

  • Waarom de cookieless world een kans is
  • Wat de belangrijkste juridische ontwikkelingen zijn
  • Hoe je compliant aan de slag gaat met first-party data
  • Hoe je een first-party datastrategie inricht
  • Wat de meest uitdagende measurement-dilemma’s zijn (en de oplossingen)
  • Hoe HEMA succesvolle first-party data inzet voor omnichannel personalisatie

Van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld

Deze whitepaper is voor ons het startschot om deze thematiek in 2022 nog breder aan te pakken. Het verdwijnen van third-party cookies is namelijk onderdeel van een grotere beweging. Daarom gaan we in onze kennisactiviteiten dit jaar van een cookieloze wereld naar een privacy-first wereld. Voortbordurend op de thematiek van de vorige serie organiseren de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation een nieuwe reeks Deep Dives over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. Meld je nu aan (gratis voor leden).

Whitepaper Cookieless World Dit moet je nu weten

Download (5,38 MB)

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…
Lees meer
Cookies |

The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era

Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical…
Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…