Spring naar content

Een selecte groep beslissers van A.S. Watson, Odido, Ticketswap, Stage Entertainment, Pathé, Bohn Stafleu Van Loghum, e-Luscious, ANWB, Praxis, Lidl, Google en Capgemini genoot op 28 september 2023 van een heerlijk ontbijt in PAND VANMOKUM besprak de impact van AI op marketing. De sessie werd geleid door tech-journalist Anic van Damme. Bekijk hier de foto’s.

Ben jij als marketingbeslisser werkzaam bij een merk en wil je de volgende keer ook aansluiten bij het DDMA Decision Makers Breakfast? Stuur een mailtje naar erikmolkenboer@ddma.nl.

In het begin dit jaar verschenen DDMA Visierapport: Marketingteam van de Toekomst wordt AI beschreven als 1 van de 9 technologieën waar marketingteams de komende jaren echt mee aan de slag moeten. Uit de DDMA Barometer 2023 blijkt echter dat de toepassing in de meeste marketingteams voorlopig uitblijft. Bij de aanwezige organisaties is er duidelijk verschil in de toepassing van AI, waarbij generative AI dit jaar duidelijk de meeste aandacht krijgt. Een deel is afwachtend uit privacyoverwegingen of omdat het behalen van salesdoelstellingen alle aandacht opslokt. Een ander deel gebruikt tools als ChatGPT al actief voor inspiratie of voor teksten voor search of social. En een aantal merken heeft AI al echt geïntegreerd voor bijvoorbeeld de optimalisatie van klantenservice, gepersonaliseerde content en aanbevelingen.

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Het juridische slagveld van AI Chatbots: Privacytoezichthouders staan op scherp

AI-chatbots zijn niet meer weg te denken uit de digitale wereld. Ze worden ingezet voor klantenservice, contentcreatie en zelfs strategisch advies. Maar terwijl de technologie zich razendsnel ontwikkelt, staan privacytoezichthouders…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont

Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparency in Online Privacy and Data Sharing Pays Off

Dutch consumers are becoming increasingly aware of their online privacy but still feel they have limited control over their data sharing. This is one of the key findings of the…