Spring naar content

Een selecte groep beslissers van A.S. Watson, Odido, Ticketswap, Stage Entertainment, Pathé, Bohn Stafleu Van Loghum, e-Luscious, ANWB, Praxis, Lidl, Google en Capgemini genoot op 28 september 2023 van een heerlijk ontbijt in PAND VANMOKUM besprak de impact van AI op marketing. De sessie werd geleid door tech-journalist Anic van Damme. Bekijk hier de foto’s.

Ben jij als marketingbeslisser werkzaam bij een merk en wil je de volgende keer ook aansluiten bij het DDMA Decision Makers Breakfast? Stuur een mailtje naar erikmolkenboer@ddma.nl.

In het begin dit jaar verschenen DDMA Visierapport: Marketingteam van de Toekomst wordt AI beschreven als 1 van de 9 technologieën waar marketingteams de komende jaren echt mee aan de slag moeten. Uit de DDMA Barometer 2023 blijkt echter dat de toepassing in de meeste marketingteams voorlopig uitblijft. Bij de aanwezige organisaties is er duidelijk verschil in de toepassing van AI, waarbij generative AI dit jaar duidelijk de meeste aandacht krijgt. Een deel is afwachtend uit privacyoverwegingen of omdat het behalen van salesdoelstellingen alle aandacht opslokt. Een ander deel gebruikt tools als ChatGPT al actief voor inspiratie of voor teksten voor search of social. En een aantal merken heeft AI al echt geïntegreerd voor bijvoorbeeld de optimalisatie van klantenservice, gepersonaliseerde content en aanbevelingen.

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

DDMA Template: AI-beleid

Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee,…
Lees meer
AI Act |

Gebruik van AI-foto’s op websites, printed folders of socials? Vermelden of niet?

Wil je gebruikmaken van AI-gegenereerde foto’s of video’s ter promotie van producten of diensten? Snel en effectief content creëren met AI-modellen, zoals ChatGPT, Zora of sinds kort Google’s Nano Bananas:…
Lees meer
AI Act |

Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen

Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten…