Spring naar content

Een selecte groep beslissers van A.S. Watson, Odido, Ticketswap, Stage Entertainment, Pathé, Bohn Stafleu Van Loghum, e-Luscious, ANWB, Praxis, Lidl, Google en Capgemini genoot op 28 september 2023 van een heerlijk ontbijt in PAND VANMOKUM besprak de impact van AI op marketing. De sessie werd geleid door tech-journalist Anic van Damme. Bekijk hier de foto’s.

Ben jij als marketingbeslisser werkzaam bij een merk en wil je de volgende keer ook aansluiten bij het DDMA Decision Makers Breakfast? Stuur een mailtje naar erikmolkenboer@ddma.nl.

In het begin dit jaar verschenen DDMA Visierapport: Marketingteam van de Toekomst wordt AI beschreven als 1 van de 9 technologieën waar marketingteams de komende jaren echt mee aan de slag moeten. Uit de DDMA Barometer 2023 blijkt echter dat de toepassing in de meeste marketingteams voorlopig uitblijft. Bij de aanwezige organisaties is er duidelijk verschil in de toepassing van AI, waarbij generative AI dit jaar duidelijk de meeste aandacht krijgt. Een deel is afwachtend uit privacyoverwegingen of omdat het behalen van salesdoelstellingen alle aandacht opslokt. Een ander deel gebruikt tools als ChatGPT al actief voor inspiratie of voor teksten voor search of social. En een aantal merken heeft AI al echt geïntegreerd voor bijvoorbeeld de optimalisatie van klantenservice, gepersonaliseerde content en aanbevelingen.

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen

Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten…