Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
5 ways to navigate the Waves of Personalization
In today’s fast-paced, digital landscape, individuals may encounter up to 10,000 brand interactions per day. Many of these claim to be personally dedicated to you. But in the end, how many of those encounters can you truly remember? Brands are fighting for your attention and…

Lees meer
Fondsenwerving
Artikel
|
Chiara Padalino en Jeroen Beelen (Save the Children): ‘Door te kiezen voor een best-of-breed oplossing zijn we niet afhankelijk van één leverancier’
Save the Children heeft de kracht van data en digitalisering omarmd om hun fondsenwerving naar nieuwe hoogten te tillen. In 2015 begonnen ze met een nieuwe, ambitieuze en datagedreven strategie en het resultaat mag er zijn: een inkomstengroei van 3 naar 25 miljoen! In dit…

Lees meer
Legal
Telemarketing
Artikel
|
Boete DGB Energie voor misleidende telefonische verkoop door intermediairs bevestigd door rechtbank
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde energieleverancier DGB Energie vorig jaar juni een boete op van 400.000 euro op, wegens het misleiden van consumenten bij het telefonisch verkopen van contracten. De misleidende praktijken werden niet direct door DGB Energie zelf uitgevoerd, maar door intermediairs…

Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
De impact van purpose-driven op de marketingwereld
De ‘waarom-vraag’ heeft zich binnen de marketingwereld in de voorbije jaren ontpopt als de belangrijkste vraag om je als organisatie te stellen. Om welke reden je iets doet is voor klanten én organisaties vandaag de dag belangrijker dan wát je doet. Het duidelijk aangeven waar…

Lees meer
Post
Artikel
|
Post en duurzaamheid (1) – feiten en cijfers over papier, data en distributie
Over de milieu-impact van direct mails en folders bestaat veel onduidelijkheid. Met deze serie artikelen laat de DDMA Commissie Post zien welke duurzame innovaties er zijn in de postsector. Ook geven we je concrete handvatten, zodat jij je campagnes van data tot deurmat zo milieuvriendelijk…

Lees meer
Post
Artikel
|
Post en duurzaamheid (2) – zo innoveren papierfabrikanten met recycling, alternatieve vezels en energieverbruik
Over de milieu-impact van direct mails en folders bestaat veel onduidelijkheid. Met deze serie artikelen duurzaamheidsdrieluik laat de DDMA Commissie Post zien welke duurzame innovaties er zijn in de postsector. Ook geven we je concrete handvatten, zodat jij je campagnes van data tot deurmat zo…

Lees meer
Post
Artikel
|
Post en duurzaamheid (3) – innovatie uitgelicht: papier gemaakt van suikerbietenvezels
Over de milieu-impact van direct mails en folders bestaat veel onduidelijkheid. Met deze serie artikelen duurzaamheidsdrieluik laat de DDMA Commissie Post zien welke duurzame innovaties er zijn in de postsector. Ook geven we je concrete handvatten, zodat jij je campagnes van data tot deurmat zo…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
The importance of benchmarking for email marketing
Measuring metrics and establishing marketing benchmarks are crucial for enhancing performance and comprehending return on investment (ROI). Nonetheless, more than 47% of email marketers report that measuring performance ranks among their foremost challenges. This underscores the significance of benchmarks even further.

Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
The importance of data quality for a data-centric way of working
Based on a recent 2023 Statista study among loyalty customers worldwide, the top purchase drivers are: a plentiful range of products (81%), product availability (80%), data privacy policy (79%) and good customer service (77%). Evidently, having a precise understanding of the customer experience holds great…

Lees meer
Telemarketing
Artikel
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hoger
Outbound telemarketing blijft een effectief middel om in contact te komen met (potentiële) klanten of donateurs. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. 1 op de 5 consumenten (18%) gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketingcampagne. Gepersonaliseerde campagnes zijn hierbij…