Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NEW: White Paper on the Brilliant Basics of Social Media Advertising
In today’s digital environment, social media platforms are central to reaching and engaging with all kinds of audiences. From visual storytelling on Instagram to viral trends on TikTok, each platform offers unique opportunities for advertisers. To provide clarity in this area, DDMA, in collaboration with…
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NIEUW: Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising
In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteren wij, in samenwerking…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Third-Party Cookies: Where We Are and What’s Next
The digital advertising world is in a stalemate between two opposing forces: the growing demand for user privacy and the need for effective, data-driven advertising. Third-party cookies are caught in the middle.
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Look-alike Modeling: A Comprehensive Guide to Customer Acquisition
Effective targeting is essential for maximizing return on analytics and advertising investments. Look-alike modeling, a data-driven approach, can increase ROI by up to 30% by identifying high-value prospects more accurately than traditional methods. By analyzing customer data and finding individuals who share similar characteristics with…
Lees meer
Creative
Artikel
|
Creative Automation; hét antwoord op de groeiende vraag naar content
Als brand managers en marketeers staan we onder constante druk om onze doelgroep impactvolle content te laten zien via een groeiend aantal kanalen en formats. Consumenten hebben bovendien steeds hogere verwachtingen als het aankomt op merkuitingen; het moet zo gepersonaliseerd en relevant mogelijk zijn. Deze…
Lees meer
E-mail
Artikel
|
De GDMA International Email Benchmark: De verschillen tussen B2B en B2C
In onze jaarlijkse GDMA International Email Benchmark kijken we niet alleen naar de Open en Click rates, maar ook naar de verschillen in de Business-to-Business (B2B) en Business-to-Consumer (B2C) markten. Door de top-5 sectoren van B2C naast die van B2B te leggen, worden de dynamieken…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching
Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door een architectuur die bekend staat als een ‘Trusted Execution Environment’ (TEE). Maar wat betekent dit…
Lees meer
Cookies
Data-ethiek
Digital Analytics
Artikel
|
The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era
Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical level but also from a legal standpoint. The rules for digital marketing have become tighter…
Lees meer
Artificial Intelligence
AVG
Legal
Social Media
Artikel
|
X onder vuur: mogelijk onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens voor AI-training
Non-profitorganisatie None of Your Business (NOYB), opgericht door privacy-activist Max Schrems, heeft negen klachten ingediend tegen X (voorheen Twitter). De aanleiding? Verschillende overtredingen van de GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Deze klachten richten zich op de recente plannen van X om data…
Lees meer
Digital Analytics
Artikel
|
Navigating the evolving digital marketing landscape
2024 is another year in which the letters “A” and “I” are on the tips of everyone’s tongues. The emergence of AI is impacting digital analysts as well, but the ultimate course of this revolution is unclear. When discussing changes in the analytics landscape, it’s…