Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

De huidige taak op het bord van de CRO-specialist: focus op kennisopbouw

Het CRO-vak wordt steeds meer volwassen. En hoewel van een echte ‘Culture of experimentation’ bij veel organisaties nog geen sprake is – een cultuur waarin testen organisatiebreed wordt toegepast – is de beweging ernaartoe wél in gang gezet. Een positieve ontwikkeling uiteraard. Toch blijkt kennis…
Lees meer
AVG Cookies Legal Privacy
Artikel |

Vraagt Google om meer compliance? Zo verbeter jij je cookie-uitvraag

De afgelopen tijd heeft Google op grote schaal mails uitgestuurd naar organisaties over cookie-compliance, met name naar klanten die gebruikmaken van cookies voor personalisatie van advertenties. Google geeft aan dat er iets niet lijkt te kloppen in het proces van het vragen van toestemming. Wat…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

De meest gestelde vragen over de regels voor influencermarketing

Op 31 mei organiseerden wij in samenwerking met bvA de Industry Meetup Influencer Marketing. Tijdens de uitzending konden kijkers via een live chat hun meest prangende vragen stellen omtrent regels voor influencers. Hieronder vind je de belangrijkste.
Lees meer
Cookies
Artikel |

Meten zonder third-party cookies: zo doe je dat

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. Consumenten verwachten steeds meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Een van de meest impactvolle ontwikkelingen is het verdwijnen van…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Overige Europese wetgeving
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Cookies
Artikel |

Waarom de cookieless world een kans is

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Het verdwijnen van third-party cookies is daarbij een van de meest impactvolle ontwikkelingen. Hoewel deze cookieless world op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing en klantstrategie structureel anders…
Lees meer
Legal Privacy
Artikel |

Striktere regels voor onlinemarktplaatsen, gebruikersreviews en gepersonaliseerde prijzen

Het (online) consumentenrecht verandert per 28 mei 2022. Vanaf die datum is de Moderniseringsrichtlijn van toepassing. De richtlijn introduceert allerlei nieuwe consumentenregels waar bedrijven rekening mee moeten houden. Voor online marketing is met name relevant dat er nieuwe en meer specifieke regels komen voor onlinemarktplaatsen…
Lees meer
Data delen buiten EU Legal
Artikel |

Google Analytics onder vuur: wat kun je nu doen?

Het onderzoek naar Google Analytics door de Autoriteit Persoonsgegevens en andere Europese toezichthouders heeft het nodige stof doen opwaaien in onze sector. Wat betekent deze ontwikkeling en wat kun je als Google Analytics-gebruiker nu beter wel of juist niet doen? In dit artikel ga ik…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Legal
Artikel |

Privacy Shield 2.0: de oplossing voor het datadoorgiftedossier?

Sinds 2020 is er onduidelijkheid over doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten (VS). Verschillende Europese privacytoezichthouders onderzoeken daarom of het gebruik van Google Analytics vanwege overzeese datadoorgifte in strijd is met de AVG. Een nieuw principeakkoord tussen de Europese Commissie en de VS om…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met je datastrategie – 3 bouwstenen voor een duurzame datastrategie

Data is overal. Data-driven zijn is de toekomst. Als we de toenemende verwachtingen van consumenten bij willen benen, moeten we meer predictive worden. Kijk maar naar de koplopers in de sector, die tijdens de DDMA Customer Data Award 2021 hun cases presenteerden. Prachtige merken, maar…