Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Artikel
|
Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau
Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De huidige resultaten zijn wisselend. Veel chatbots leveren niet de ervaring die je klant verwacht. De…

Lees meer
ePrivacy Verordening
Legal
Telecommunicatiewet
Members-only
Artikel
|
DDMA Cookiebanner checklist: 6 tips om jouw cookiebanner helemaal compliant te maken
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kondigde begin 2024 aan meer nadruk te leggen op de naleving van cookieregels. Wij krijgen hierdoor steeds meer de vraag van leden om hun cookiebanner te checken. Daar zijn wij als legal team natuurlijk voor, maar het is natuurlijk altijd fijn…

Lees meer
Search
Artikel
|
Elite XL: SEA / SEO Synergie
In een landschap waarin technologie snel verandert en zoekmachines steeds slimmer worden, is het vakgebied van search marketing in beweging. SEO en SEA zijn allang geen gescheiden werelden meer. Toch werken ze in de praktijk nog vaak naast elkaar in plaats van met elkaar. Tijdens…

Lees meer
Fieldmarketing
Artikel
|
Fieldmarketing: waardevol, mits verantwoord toegepast
Fieldmarketing is en blijft een belangrijk en effectief kanaal voor direct contact tussen organisaties en consumenten. Het biedt merken de kans om op persoonlijke wijze met hun doelgroep in gesprek te gaan en bij te dragen aan een positieve klantbeleving. Tegelijkertijd vraagt deze vorm van…

Lees meer
Post
Artikel
|
Nieuwe impuls voor de postmarkt: coalitie regionale postbedrijven presenteert alternatief plan
De Nederlandse postmarkt blijft volop in beweging. Eerder berichtten* we over de komst van een nieuwe speler op de markt voor post- en direct maildiensten. Nadien presenteerde een coalitie van regionale postbedrijven een alternatief plan dat moet leiden tot een betaalbare en betrouwbare postdienstverlening. De…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Marketingteam van de toekomst
Search
Members-only
Artikel
|
Verslag van het DDMA Decision Makers Breakfast – 19 juni 2025 – Amsterdam
Op een inspirerende donderdagochtend kwamen zo’n vijftien marketing-, sales-, data- en technologie-experts bijeen in Amsterdam voor het Decision Makers Breakfast, een initiatief van DDMA. De bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt met steun van Google als partner.

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie
Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org, begint het antwoord niet bij tools, platforms of AI – maar…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
DDMA Elite – Marketing ROI: leren sturen met onzekerheid
Waar geef je als merk je laatste marketing-euro aan uit? In een tijd waarin marketingbudgetten onder druk staan, zijn marketeers en dataspecialisten intensiever dan ooit bezig met de verantwoorde inzet ervan. Tijdens de besloten DDMA Elite-sessie over Marketing Return on Investment (MROI), georganiseerd door de…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Smart personalization in motion: Harman International’s success module
How to keep personalization and email marketing running while migrating to a new data platform? That was the central question for Harman International, the company behind Harman Kardon and JBL. Harman International recently transitioned from an advanced platform to a compact tool that combines a…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?
Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike targeting en real-time bidding. Maar wat mag er eigenlijk onder volgens de wet, waaronder in…