Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie
Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org, begint het antwoord niet bij tools, platforms of AI – maar…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
DDMA Elite – Marketing ROI: leren sturen met onzekerheid
Waar geef je als merk je laatste marketing-euro aan uit? In een tijd waarin marketingbudgetten onder druk staan, zijn marketeers en dataspecialisten intensiever dan ooit bezig met de verantwoorde inzet ervan. Tijdens de besloten DDMA Elite-sessie over Marketing Return on Investment (MROI), georganiseerd door de…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Smart personalization in motion: Harman International’s success module
How to keep personalization and email marketing running while migrating to a new data platform? That was the central question for Harman International, the company behind Harman Kardon and JBL. Harman International recently transitioned from an advanced platform to a compact tool that combines a…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?
Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike targeting en real-time bidding. Maar wat mag er eigenlijk onder volgens de wet, waaronder in…

Lees meer
DDMA
Privacy
Artikel
|
Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen
“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen dat sommige merken krijgen in het gebruik van persoonsgegevens. Wat maakt dat consumenten Rituals blindelings…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Hoe zorg je dat je e-mails in de inbox blijven belanden?
E-mailmarketing is geen kwestie meer van simpelweg “versturen en hopen op het beste.” De regels veranderen, de eisen worden strenger, en wie zijn techniek of data niet op orde heeft, merkt het meteen. Lagere openingspercentages, hogere bounce rates, of erger; de spamfolder. Maar wat veroorzaakt…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Legal
Artikel
|
AI & Auteursrecht: prompts, input en output – wie heeft de rechten?
“Schrijf een LinkedIn-post alsof een B2B-copywriter het heeft geschreven voor managers van middelgrote bedrijven over onze nieuwe dienst” – deze prompt behoort volgens ChatGPT tot de meest gebruikte prompts door marketeers. AI-tools helpen bij het creëren van content, bedenken van campagnes en nog veel meer…

Lees meer
DDMA
Social Media
Artikel
|
DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?
Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en adverteerders zoeken grenzen op om die aandacht vast te houden, maar dat roept ook een…

Lees meer
DDMA
Artikel
|
Wat mag, wat moet – en wat hoort?
Vorige maand verscheen een opmerkelijk rapport van Slaughter and May*, een internationaal gerenommeerd advocatenkantoor met een wat huiveringwekkende naam. De drie auteurs, juristen van dat kantoor, stellen dat 2025 een beslissend jaar wordt voor marketing compliance. Niet alleen omdat de regels strenger worden – dat…

Lees meer
Creative
DDMA
Artikel
|
Waar marketing en HR elkaar ontmoeten | Verslag van de DDMA Creative Mixer over Employer Branding
De arbeidsmarkt piept en kraakt. Schaarste, concurrentie, werkzoekenden met keuzemogelijkheden en werkgevers die hun employer brand moeten verdedigen alsof het om een premium consumentenmerk gaat. En dat is niet zo gek. Want waar marketing altijd al draaide om positionering, beleving en relevantie, schuiven HR en…