Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA E-mail
Artikel |

Call for participation opens for 3rd edition of GDMA’s International Email Benchmark

2023 was another big year for email marketers. Following on the success of the second edition, the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the third edition of…
Lees meer
Influencermarketing Legal
Artikel |

Kindfluencers: interessante marketingkanalen of kinderarbeid?

Het fenomeen kindfluencers is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Jonge contentmakers genieten enorme populariteit en genereren daarmee zelfs inkomsten. Bijvoorbeeld de 8-jarige Ryan ToysReview. Hij is ’s werelds best verdienende YouTuber met een geschat vermogen van $140 miljoen. Maar ook in Nederland zijn prominente kindfluencers,…
Lees meer
Post
Artikel |

Postfilter: cruciaal voor de relevantie en duurzaamheid van post

In het huidige digitale tijdperk blijft traditionele post een krachtig en hoog gewaardeerd medium, blijkt uit onderzoek. In dit artikel komen de bevindingen van deze studies aan bod en kijken we naar hoe de inzet van het Postfilter heeft bijgedragen aan het vergroten van de…
Lees meer
Digital Services & Markets Act ePrivacy Verordening Legal Privacy
Artikel |

Europese privacykoepel schijnt licht op marktbelofte tracking based advertising

Al een aantal jaar is er veel te doen over de houdbaarheid van de huidige manier van online tracking. Om die reden lanceerde Eurocommissaris Didier Reynders in maart 2023 een vrijwillig initiatief om samen met de digitale sector websitebezoekers meer transparantie en controle te bieden.…
Lees meer
Search
Artikel |

6 inzichten over hoe je in kan spelen op het veranderende zoekgedrag van consumenten

Het Search-landschap is continu in beweging en de consument start zijn zoektocht niet alleen meer binnen Google. Mensen starten hun (online) zoektocht op een ‘andere’ plek dan de traditionele zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan social platformen en marketplaces. Daarnaast maken diezelfde traditionele zoekmachines door Generative AI…
Lees meer
ePrivacy Verordening Legal
Artikel |

Europese privacykoepel verduidelijkt regels omtrent trackingtechnieken

De huidige wetgeving rondom cookies en andere soortgelijke trackingtechnieken gaat al een tijdje mee. Sinds 2009 zijn er Europese regels voor cookies, die in Nederland van kracht zijn via de Telecommunicatiewet. De digitale wereld ontwikkelt zich echter in rap tempo waardoor voor sommige regels aangepaste…
Lees meer
Legal Nudging
Artikel |

Vaststellen verkoopprijzen: waar let de ACM op?

Sinds 1 januari 2023 is het verboden om gebruik te maken van ‘schijnkortingen’. Toch constateert de ACM dat consumenten nog regelmatig op deze manier worden misleid. Dit soort misleiding wordt ook wel een ‘dark pattern’ genoemd. Naar verwachting zal de handhaving op dit onderwerp gaan…
Lees meer
AI Act Legal
Artikel |

Europa bereikt een politiek akkoord over de AI Act: wat betekent dit voor de marketingsector?

Het Europees Parlement en de Raad van Ministers hebben op 8 december een politiek akkoord over de AI Act bereikt. Voor de Europese politici was het van groot belang om tot een akkoord te komen. Zij hebben in drie dagen tijd maar liefst 36 uur…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement Telemarketing
Artikel |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital Humans, ook wel Avatars of Virtual Influencers genoemd. Om te kijken hoe de markt tegen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.