Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal
Artikel |

Nieuwe Code en checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames

In februari is de Code voor Duurzaamheidsreclame in werking getreden. De code, onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, is op initiatief van de bond van Adverteerders (bvA) opgesteld, als opvolger van de Milieu Reclame Code. Aanvullend lanceerde bvA deze week een Checklist voor Duurzaamheidsclaims, om…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

10 inzichten over de toekomst van fondsenwerving

Hoe ziet fondsenwerving er in 2028 uit? Dat was het uitgangspunt van de DDMA Ontbijtsessie Toekomst van Fondsenwerving op 31 januari 2023. Met fondsenwervers van uiteenlopende goede doelen voerden we gesprekken over nieuwe inkomstenbronnen, de inrichting van teams en het belang van investeren. Dit zijn…
Lees meer
Post
Artikel |

De kracht van post (als onderdeel van de mediamix)

Digitaal zijn er eindeloos veel mogelijkheden om mensen te bereiken. Dat is geweldig, maar het resulteert ook in een versnipperd medialandschap. Mensen zien op een gemiddelde dag duizenden commerciële boodschappen voorbijkomen. Aandacht is voor marketeers altijd al een kostbaar goed geweest, maar nog nooit was…
Lees meer
AVG Legal Privacy
Artikel |

EDPB-taskforce: hier moet je op letten bij het inrichten van je cookiebanner

Een ‘taskforce’ van de Europese koepelorganisatie van privacy toezichthouders (EDPB) heeft onlangs een rapport gepubliceerd over het compliant inzetten van cookiebanners. In dit rapport deelt de taskforce overwegingen t.a.v. belangrijke keuzes zoals het hebben van een weigerknop, verschillende kleuren en een permanente mogelijkheid om toestemming…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Conversion Rate Optimisation Creative
Artikel |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As every year, the DDMA committees list the biggest trends in data-driven marketing for the new…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Conversion Rate Optimisation Creative
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel in investeren als het economisch even minder gaat? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de…
Lees meer
Legal Search
Artikel |

Adverteren met de merknaam van een derde: mag dat?

Is het mogelijk om te adverteren op de (merk- of handels-)naam van een concurrent in Google Ads (voorheen Google AdWords)? Die vraag krijgen wij vaak gesteld. Kort gezegd is dat alleen toegestaan als voor de consument duidelijk is van welke partij de producten of diensten…
Lees meer
AVG Data delen buiten EU Legal
Artikel |

Concept Europese Commissie voor datadoorgifte naar VS

Een nieuw hoofdstuk in het datadoorgifte naar de VS-dossier: de Europese Commissie publiceerde op 13 december een conceptvoorstel voor een nieuw adequaatheidsbesluit. Hiermee moet het delen van data met de Verenigde Staten (VS) weer in lijn met de wetgeving komen. Wat zijn nu de vervolgstappen?…
Lees meer
Legal Nudging
Artikel |

De 5 belangrijkste regels over nudging van de ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. In de Leidraad legt de ACM uit hoe de toezichthouder consumentenwetgeving toepast op online beïnvloeding van (koop)beslissingen door consumenten. Hierin zijn nieuwe regelgeving en actuele…
Lees meer
Legal Telemarketing
Artikel |

De voor- en nadelen van anti-spam-call-software als Hiya

Anti-spamaanbieders zoals Hiya maken een snelle opmars door in de wereld van telemarketing en klantcontact. Op veel Samsung-telefoons staat de functie om telefoontjes als mogelijke spam te identificeren zelfs standaard aan. De DDMA Commissie Telemarketing vindt het belangrijk dat contactcenters en opdrachtgevers een afgewogen keuze…