Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Search
Interview |

Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience

‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at Friends of Search 2024 in Amsterdam this year. We got the chance to talk with…
Lees meer
Artificial Intelligence DDMA
Nieuws |

DDMA Commissie AI heeft versterking met twee nieuwe leden

De DDMA Commissie AI heeft er twee nieuwe aanwinsten bij. Dirk de Raaff, Head of Quantitative Marketing bij Air France-KLM, en Victor Eekhof, co-founder van Studio Vi, maken sinds januari 2024 deel uit van de commissie.
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Artificial Intelligence Search
Whitepaper |

NIEUW: Whitepaper over Search Automation

Brancheverenigingen DDMA en VIA bundelen opnieuw hun krachten en presenteren de whitepaper Search Automation 2024. Deze publicatie is gericht op het ondersteunen van search-specialisten en marketeers bij het automatiseren van hun searchstrategieën. De whitepaper is een voortzetting en verdieping van eerdere publicaties over Search Automation.
Lees meer
Artificial Intelligence DDMA
Nieuws |

Vacature: Commissielid DDMA Commissie Artificial Intelligence (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de AI en/of data science-hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie AI de uitgelezen kans om hieraan bij…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement Telemarketing
Artikel |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital Humans, ook wel Avatars of Virtual Influencers genoemd. Om te kijken hoe de markt tegen…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Members-only
Artikel |

Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast

De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie van de automatiseringsgolf die al gaande was? Welke mogelijkheden biedt generative AI voor creatie en…
Lees meer
Artificial Intelligence Creative DDMA Search
Nieuws |

DDMA Commissies Search, AI en Creative krijgen nieuwe leden

De DDMA Commissies Search, AI en Creative mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Niemand minder dan Tekla de Veer, Teamlead Data Science bij DEPT®, Michiel van Noppen, SEO Specialist bij VodafoneZiggo, en Anneloes van Vugt, Head of Content bij DEPT®, treden per direct toe tot…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement verwelkomt 2 nieuwe leden

De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement heeft versterking gekregen. In de afgelopen maand zijn Dirk Melief, Senior Director Digital & Data Marketing bij Artefact, en Job Deibel, Data & AI Director bij DEPT®, toegetreden tot de commissie.
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Legal
Artikel |

Regels bij gebruik van AI: 4 juridische tips voor marketeers

Artificial Intelligence (AI) is niet langer enkel een buzzword in de wereld van datagedreven marketing. Het is een realiteit die bedrijven niet kunnen negeren. Hoewel de voordelen van AI enorm zijn, is het essentieel dat marketeers ethisch handelen en regelgeving respecteren. In dit artikel delen…