Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Nieuws
|
DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement verwelkomt 2 nieuwe leden
De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement heeft versterking gekregen. In de afgelopen maand zijn Dirk Melief, Senior Director Digital & Data Marketing bij Artefact, en Job Deibel, Data & AI Director bij DEPT®, toegetreden tot de commissie.

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Artikel
|
Regels bij gebruik van AI: 4 juridische tips voor marketeers
Artificial Intelligence (AI) is niet langer enkel een buzzword in de wereld van datagedreven marketing. Het is een realiteit die bedrijven niet kunnen negeren. Hoewel de voordelen van AI enorm zijn, is het essentieel dat marketeers ethisch handelen en regelgeving respecteren. In dit artikel delen…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Inclusiviteit in algoritmes: niet discrimineren of proactieve inclusie?
Algoritmes worden steeds meer ingezet om slimme beslissingen te maken en op die manier doelgroepen te classificeren, te ranken en gedrag te voorspellen. Maar hoe doe je dit op een eerlijke en inclusieve manier? Zonder mensen uit te sluiten of te benadelen? Onder leiding van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Search
Artikel
|
12 inzichten over de invloed van ChatGPT en andere AI-tools op het search-landschap
Hoe gaan AI-tools zoals ChatGPT het search-landschap beïnvloeden? Die vraag stond centraal tijdens een recente DDMA Elite van de Commissie Search. 14 SEO- en contentspecialisten van vooroplopende merken spraken met elkaar over kansen en bedreigingen, verantwoordelijkheid, creatie en de rol van specialisten. Op basis van…

Lees meer
Artificial Intelligence
E-mail
Interview
|
10 vragen aan Michiel van der Blij (Crossphase) ChatGPT laat de clichés in je teksten juist in leven
Michiel van der Blij, Lead webredactie bij Crossphase, ziet overal clichés. Zeker op het gebied van e-mailmarketing valt men vaak in herhaling en lijkt originaliteit ver te zoeken. We zijn daarom zeer verheugd dat hij dit jaar op het programma staat van de DDMA Email…

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
DDMA Barometer 2023: AI voorlopig een hype, toepassing in marketingteams blijft uit
De marketingsector in Nederland speelt vooralsnog niet in op de meest actuele marketingtrends en ontwikkelingen. Opvallend is dat slechts 46% verwacht dat de toepassing van artificial intelligence (AI) en automatisering – momenteel een van de allerheetste onderwerpen in het bedrijfsleven en de samenleving – een…

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
2023 DDMA Barometer: AI is a hype for now, not yet being implemented within marketing teams
The marketing sector in the Netherlands has yet to respond to the most current marketing trends and developments. It is noteworthy that only 46% anticipate that the application of artificial intelligence (AI) and automation – currently one of the hottest topics in business and society…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Artikel
|
Generative AI en LLMs Explained: de impact op verschillende marketingdisciplines
Onlangs publiceerden we een overzichtsartikel met wat Generative AI en Large Language Models (LLMs) precies zijn en welke overwegingen je moet nemen als je het echt voor je bedrijfsdoelstellingen en volgens de wet wil inzetten. Inclusief mogelijke voor- en nadelen. Maar voor elke marketingdiscipline kan…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Artikel
|
Generative AI and LLMs explained: the impact on several marketing disciplines
Recently, we published an overview article explaining what Generative AI and Large Language Models (LLMs) are and the considerations one must take into account when using them effectively for business objectives and in compliance with the law. This included possible advantages and disadvantages. However, this…

Lees meer
Artificial Intelligence
Interview
|
Charida Dorder (auteur van ‘AI in marketing’): Hoe leiden we AI in goede banen?
AI is momenteel een van de allerheetste onderwerpen binnen de marketingindustrie. Opvallend, vindt Charida Dorder, oprichtster van A.I. for Marketing Academy en auteur van het boek ‘AI in marketing’, die een aantal jaar geleden nog door haar oude baas voor gek werd verklaard toen ze…