Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence
Artikel
|
Retrieval Augmented Generation (RAG) en AI: Hoe werkt het precies?
2023 stond in het teken van AI en de Large Language Models. De komst van GPT zorgde ervoor dat de wereld zich plots bewust werd van de kracht van deze grote taalmodellen. Overal doken toepassingen op, bijvoorbeeld voor gebruik in marketing of klantcontact.
Lees meer
Artificial Intelligence
AVG
Legal
Social Media
Artikel
|
X onder vuur: mogelijk onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens voor AI-training
Non-profitorganisatie None of Your Business (NOYB), opgericht door privacy-activist Max Schrems, heeft negen klachten ingediend tegen X (voorheen Twitter). De aanleiding? Verschillende overtredingen van de GDPR, in Nederland beter bekend als de AVG. Deze klachten richten zich op de recente plannen van X om data…
Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Artikel
|
Shall we not talk about AI for once? Likely your data set is not ready for it. Just not yet.
Did you happen to see the Netflix documentary about Fyre, the once in a lifetime luxury music festival in the Bahamas? In case you missed it, the overhyped festival, a supposed mix between Coachella and Burning Man, ended up becoming “The Greatest Party That Never…
Lees meer
Artificial Intelligence
Search
Artikel
|
De impact van Generative Search op SEA en SEO: Zo bereid jij je optimaal voor
We kunnen stellen dat Generative AI een onuitwisbare impact heeft gemaakt binnen de marketingwereld. Zo ook binnen de werkvelden van SEO en SEA, die met de opkomst van Generative Search een revolutionaire transformatie doormaken. In dit artikel gaan we in op hoe die transformatie er…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Artikel
|
De AI Act is van kracht: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI
Vanaf 1 augustus 2024 is de AI Act in werking getreden! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak was, is een verordening opgesteld door de Europese Unie om het gebruik van AI-systemen te standaardiseren en te reguleren.
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024
AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van AI, maar zijn nog zoekende naar de juiste strategie en middelen om AI op een…
Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan
In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping the Future verkennen Ronnie Nieuwenhoven (ING), lid van de DDMA Commissie DDE, en Annemarie Joosen,…
Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Nieuws
|
Versterking voor DDMA Commissies AI, Creative, Social Media en Data, Decisions & Engagement
Vier DDMA-commissies verwelkomen ieder een nieuw commissielid. Cora Everaarts (Head of Marketing Activation bij Roompot & Landal GreenParks), Eelco van Kuik (Managing partner & Founder van Onesecondbefore), Jos Majoor (Strateeg/Team Lead Social Ads bij A Bigger Circle) en Mark van Mierlo (Creative Director bij SportVibes)…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Artikel
|
Marketing in het tijdperk van AI: 3 cruciale richtlijnen voor Responsible AI in de marketingsector
Met de komst van ChatGPT kan ook het grote publiek sinds eind 2022 niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. AI brengt zeker in de data en marketingwereld enorme mogelijkheden om vooruitgang te versnellen. Na een jaar van ‘experimenteren’ zijn steeds meer organisaties klaar om…
Lees meer
Artificial Intelligence
Search
Interview
|
Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience
‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at Friends of Search 2024 in Amsterdam this year. We got the chance to talk with…