Spring naar content

In dit rapport schetst DDMA de onderliggende dynamieken en implicaties achter de veranderingen die impact (gaan) hebben op het marketingteam van de toekomst. Het rapport voorziet organisaties hiermee met de tools om zélf een visie te vormen op hun eigen marketingteam en op hoe ze die in de toekomst gaan inrichten. Het doel is om organisaties te inspireren om het gesprek aan te gaan en om je marketingteam zo in te richten zodat we als sector afkoersen op een duurzamere, menselijkere en verbonden wijze van marketingteam.

3 thema’s: Technologie, Cultuur en Organisatie

Samen met marketingprofessionals uit verschillende markten heeft DDMA 9 trends op een rij gezet waar marketingteams nu en zeker in de toekomst mee te maken gaan krijgen. Deze trends zijn verdeeld over 3 thema’s: Technologie, Cultuur en Organisatie. De opdeling van de trends onder verschillende thema’s is gedaan om een overzichtelijke indeling te creëren en om inzicht te geven in de verschillende factoren die op de huidige samenleving en het bedrijfsleven van invloed zijn. Het is echter goed om te beseffen dat sommige trends deze categorieën overstijgen. Het is daarom belangrijk om deze trends niet op een silo-achtige manier te bekijken, maar juist in samenhang met elkaar.

Visierapport – Het marketingteam van de toekomst 2023

Download (2,30 MB)

Meer weten? Op deze pagina hebben we alle kennisactiviteiten rondom het marketingteam van de toekomst voor je op een rij gezet.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024 

AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB

In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van…
Lees meer
AI Act |

Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast

De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie…