Spring naar content

In dit rapport schetst DDMA de onderliggende dynamieken en implicaties achter de veranderingen die impact (gaan) hebben op het marketingteam van de toekomst. Het rapport voorziet organisaties hiermee met de tools om zélf een visie te vormen op hun eigen marketingteam en op hoe ze die in de toekomst gaan inrichten. Het doel is om organisaties te inspireren om het gesprek aan te gaan en om je marketingteam zo in te richten zodat we als sector afkoersen op een duurzamere, menselijkere en verbonden wijze van marketingteam.

3 thema’s: Technologie, Cultuur en Organisatie

Samen met marketingprofessionals uit verschillende markten heeft DDMA 9 trends op een rij gezet waar marketingteams nu en zeker in de toekomst mee te maken gaan krijgen. Deze trends zijn verdeeld over 3 thema’s: Technologie, Cultuur en Organisatie. De opdeling van de trends onder verschillende thema’s is gedaan om een overzichtelijke indeling te creëren en om inzicht te geven in de verschillende factoren die op de huidige samenleving en het bedrijfsleven van invloed zijn. Het is echter goed om te beseffen dat sommige trends deze categorieën overstijgen. Het is daarom belangrijk om deze trends niet op een silo-achtige manier te bekijken, maar juist in samenhang met elkaar.

Visierapport – Het marketingteam van de toekomst 2023

Download (2 MB)

Meer weten? Op deze pagina hebben we alle kennisactiviteiten rondom het marketingteam van de toekomst voor je op een rij gezet.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam slaan handen ineen met masteropleiding

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is een brug te slaan tussen opleiding en…
Lees meer
DDMA |

DDMA publishes vision report on the marketing team of the future

One of the biggest challenges in marketing today is keeping up with the pace of change and how to structure your marketing team accordingly. What changes will affect your marketing…
Lees meer
DDMA |

DDMA publiceert visierapport over het marketingteam van de toekomst

Een van de grootste uitdagingen in marketing vandaag de dag is het bijhouden van tempo van verandering en hoe je je marketingteam daarop inricht. Welke veranderingen gaan de komende jaren…