Filters:
Sorteer op:

Lees meer
DDMA
Post
Nieuws
|
Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Post de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…

Lees meer
DDMA
Privacy
Artikel
|
Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen
“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen dat sommige merken krijgen in het gebruik van persoonsgegevens. Wat maakt dat consumenten Rituals blindelings…

Lees meer
DDMA
Social Media
Artikel
|
DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?
Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en adverteerders zoeken grenzen op om die aandacht vast te houden, maar dat roept ook een…

Lees meer
DDMA
Artikel
|
Wat mag, wat moet – en wat hoort?
Vorige maand verscheen een opmerkelijk rapport van Slaughter and May*, een internationaal gerenommeerd advocatenkantoor met een wat huiveringwekkende naam. De drie auteurs, juristen van dat kantoor, stellen dat 2025 een beslissend jaar wordt voor marketing compliance. Niet alleen omdat de regels strenger worden – dat…

Lees meer
Creative
DDMA
Artikel
|
Waar marketing en HR elkaar ontmoeten | Verslag van de DDMA Creative Mixer over Employer Branding
De arbeidsmarkt piept en kraakt. Schaarste, concurrentie, werkzoekenden met keuzemogelijkheden en werkgevers die hun employer brand moeten verdedigen alsof het om een premium consumentenmerk gaat. En dat is niet zo gek. Want waar marketing altijd al draaide om positionering, beleving en relevantie, schuiven HR en…

Lees meer
DDMA
Legal
Privacy
Nieuws
|
Privacy Waarborg in de praktijk: dit zijn de inzichten uit 2024
Het Compliance Comité heeft haar Jaarbericht 2024 gepubliceerd. Dit onafhankelijke comité beoordeelt audits voor het toekennen van het DDMA Privacy Waarborg, een keurmerk dat organisaties helpt inzicht te krijgen in hun privacy- en securityniveau en dit transparant uit te dragen naar consumenten en partners.

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context
Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor professionals – bieden we een intensief programma aan rond de rol van kunstmatige intelligentie binnen…

Lees meer
Creative
DDMA
Fieldmarketing
Telemarketing
Nieuws
|
Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing
De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM), Nicole Perfors (VriendenLoterij) en Patricia van den Broek (Nationale Nederlanden) per direct toegetreden tot een…

Lees meer
DDMA
Artikel
|
De illusie van de rationele consument
Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Als consument denken we zelf dat we rationele beslissingen nemen: we plannen, vergelijken en budgetteren. De werkelijkheid is vaak anders. We overschatten onze eigen rationaliteit en geloven…

Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Influencerregels.com publiceert vernieuwde e-learning: influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven
Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in…