Spring naar content

De vraag die natuurlijk komt bovendrijven gaat natuurlijk om wat deze Mixed Realities en Metaverses voor de marketingwereld gaan betekenen. Wat voor kansen en mogelijkheden kunnen deze digitale werelden bieden voor het (uit)bouwen van je merk, targeting, positionering en customer service? Wat kunnen mogelijke beweegredenen zijn om deze werelden als merk te omarmen? Zijn er al eerste ervaringen? Hoe passen Mixed Realities bij andere kanalen binnen de marketing- en mediamix? Nu zijn Mixed Realities en Metaverses een vergezicht maar voor je het weet, horen ze tot de orde van de dag. Om echt voorbereid te kunnen zijn om de marketing van de toekomst is het als organisatie daarom essentieel je al in Mixed Realities en Metaverses te verdiepen.

vlnr: Max Pinas en Job van den Berg

In de eerste aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op Mixed Realities en Metaverses. Job van den Berg (lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en werkzaam bij Blue Field Agency) gaat in gesprek met Metaverse-expert Max Pinas (Director en Partner bij Dept Agency). Als lead op de “Metaverse Practice” heeft hij samen met merken als Algorand en Eurovision Village 2021 de eerste ervaringen opgedaan met het inzetten van Mixed Realities en Metaverses ten behoeve van marketingdoeleinden. Bovendien spreekt hij veel over het onderwerp. Max neemt ons mee in wat merken motiveert om Mixed Realities en Metaverses in te zetten en in wat voor marketingissues deze digitale werelden concreet oplossen en wat ze precies opleveren. De aflevering verschijnt op 5 september online. Abonneer je direct via:

Of luister via

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB

In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van…