Spring naar content

De vraag die natuurlijk komt bovendrijven gaat natuurlijk om wat deze Mixed Realities en Metaverses voor de marketingwereld gaan betekenen. Wat voor kansen en mogelijkheden kunnen deze digitale werelden bieden voor het (uit)bouwen van je merk, targeting, positionering en customer service? Wat kunnen mogelijke beweegredenen zijn om deze werelden als merk te omarmen? Zijn er al eerste ervaringen? Hoe passen Mixed Realities bij andere kanalen binnen de marketing- en mediamix? Nu zijn Mixed Realities en Metaverses een vergezicht maar voor je het weet, horen ze tot de orde van de dag. Om echt voorbereid te kunnen zijn om de marketing van de toekomst is het als organisatie daarom essentieel je al in Mixed Realities en Metaverses te verdiepen.

vlnr: Max Pinas en Job van den Berg

In de eerste aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op Mixed Realities en Metaverses. Job van den Berg (lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en werkzaam bij Blue Field Agency) gaat in gesprek met Metaverse-expert Max Pinas (Director en Partner bij Dept Agency). Als lead op de “Metaverse Practice” heeft hij samen met merken als Algorand en Eurovision Village 2021 de eerste ervaringen opgedaan met het inzetten van Mixed Realities en Metaverses ten behoeve van marketingdoeleinden. Bovendien spreekt hij veel over het onderwerp. Max neemt ons mee in wat merken motiveert om Mixed Realities en Metaverses in te zetten en in wat voor marketingissues deze digitale werelden concreet oplossen en wat ze precies opleveren. De aflevering verschijnt op 5 september online. Abonneer je direct via:

Of luister via

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging…