Spring naar content

De uitdagingen rondom deze veranderingen zijn duidelijk. Zo blijkt uit een arbeidsmarktanalyse van Randstad Marketing Intelligence de vraag naar digital marketeers het hardst stijgen. Nog harder stijgt de vraag naar data analisten. Uit het DDMA Data-driven Marketing Onderzoek 2021 blijkt dat maar liefst 41% van de markt het vinden van de juiste medewerkers als grootste marketinguitdaging beschouwt. De arbeidsmarkt is nog nooit zo krap geweest.

Wie en welke skills zijn belangrijk op de lange termijn?

Nog relevanter is het kijken naar de uitdagingen op lange termijn. Wat is een future-proof marketeer of – marketingteam en hoe bereid je jouw organisatie op de toekomst voor? Hoe deal je met de toenemende vraag naar data en tech-skills, maar hou je ook voldoende ruimte voor creatie binnen je marketingteam? En is marketing wel alleen van marketeers?

Het WEF heeft onderzoek gedaan naar de belangrijkste skills binnen onze sector. Daaruit kwamen Problem-solving, Self-management, Working with people, Tech use & development als belangrijkste skills uit de bus. Tegelijkertijd verwachten we van marketeers ook skills als creativiteit, emotionele intelligentie en storytelling. Maar zijn juist een growth mindset en learning agility niet het meest belangrijke goed om een future-proof marketeer te zijn?

Het marketingteam van de toekomst volgens Philippe Stulens (Randstad Groep Nederland)

In de tweede aflevering van de podcast-serie ‘Shaping the Future’ gaat Job van den Berg (lid van de commissie Data, Decisions & Engagement) in gesprek met Philippe Stulens (CMO van Randstad Groep Nederland) op deze vragen in. Als wereldwijde marktleider heeft Randstad een enorme bak aan data over vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Philippe is daarnaast zelf van het modern type leiderschap waarmee hij de transformatie binnen marketing en de organisatie begeleidt. Beluister of bekijk de aflevering hieronder:

Sabina Wouda

Product Owner MarCom bij Randstad Groep Nederland

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…