Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Social Media
Nieuws |

Vacature: Lid DDMA Commissie Social Media (op vrijwilligersbasis)

Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het social media-vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Social Media de uitgelezen kans om jezelf te ontwikkelen en een stempel op ons vakgebied te drukken.
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Influencer marketing met impact: 7 voorbeelden van positief influencen

Sociale media zijn allang niet meer alleen een plek voor entertainment. Ze zijn een krachtig instrument voor positieve verandering. Van een jong meisje dat een community opbouwt tot autoriteiten die zelf influencer worden zoals politieagenten en artsen. We zetten een paar mooie voorbeelden voor je…
Lees meer
Social Media
Artikel |

Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising

In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteren wij, in samenwerking…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

De grootste legal misvattingen over adverteren op social platformen

Adverteren op platformen zoals Meta en TikTok roept bij veel legal-afdelingen direct alarmbellen op. Terecht, want als marketeer ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, ook als je werkt met externe tools of doelgroeptargeting inzet. Toch is het beeld dat ‘alles verboden is’…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Onderzoek |

Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning

Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code (SRC) zocht het uit, door middel van de Influencer Monitor waarmee de SRC gecertificeerde influencers…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Social Media
Onderzoek |

Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein

Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren veel gebruikers – vooral jongeren – ook nadelen zoals overprikkeling, schuldgevoel en druk om actief te zijn. De roep om…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence Conversational AI Digital Services & Markets Act
Artikel |

AI & Contentcreatie: Transparantie en Aansprakelijkheid bij Online Reclame op Sociale Media

“Deze video is gegenereerd met hulp van AI” – is dit verplicht om te vermelden bij (influencer)content op TikTok of Instagram? Creators en marketeers experimenteren steeds vaker met AI-tools: van virtuele assistenten tot AI-gegenereerde video’s, captions en zelfs deepfake-stemmen. Maar hoe transparant moet je zijn…
Lees meer
DDMA Social Media
Artikel |

DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?

Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en adverteerders zoeken grenzen op om die aandacht vast te houden, maar dat roept ook een…
Lees meer
Legal Social Media
Legal documentatie |

Explained: Custom Audiences

Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook X en Meta bieden een vergelijkbare advertentietool aan. Voor veel organisaties zijn de regels nog niet…