Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code
Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de adviezen die tot nu toe zijn gegeven, zijn een aantal lessen te trekken. Hieronder zetten…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Herziening van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing: denk mee!
De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) bevat waardevolle richtlijnen voor het reguleren van reclame via sociale media en influencerkanalen. Met alle veranderingen in de afgelopen 5 jaar is de code toe aan vernieuwing. Denk jij mee?
Lees meer
AVG
Legal
Privacy
Social Media
Nieuws
|
LinkedIn ontvangt hoge AVG-boete na gericht adverteren
De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft namens alle EU-lidstaten drie boetes ter waarde van in totaal 310 miljoen euro aan LinkedIn opgelegd. Dit vanwege het verzamelen van persoonsgegevens van haar leden voor gedragsanalyse én persoonlijke advertenties. De DPC vond dat LinkedIn onvoldoende reden had…
Lees meer
AVG
Cookies
Data delen buiten EU
Data-ethiek
Artikel
|
Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties
Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems en Meta Ierland. Buiten een platform om, openbaar gedeelde informatie levert niet automatisch grondslag op…
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Increased Focus on Awareness Campaigns in Paid Social
Advertisers are dedicating increasing attention to awareness and video campaigns in 2024. Spending on awareness campaigns has risen from 36.2% in 2023 to 40.4% in 2024, according to the DDMA Social Advertising Benchmark 2024. This benchmark analyzed 290,000 social advertising campaigns conducted between January 1,…
Lees meer
Social Media
Whitepaper
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Meer aandacht voor awareness-campagnes in paid social
Adverteerders geven in 2024 steeds meer aandacht aan awareness- en video-campagnes. Zo is de spend op awareness-campagnes gestegen van 36,2% in 2023 naar 40,4% in 2024. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark 2024, waarvoor 290.000 social advertisingcampagnes zijn opgenomen uit de periode van…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Social Media
Nieuws
|
Commissies Data, Decisions & Engagement en Commissie Social Media krijgen versterking
Sander Peterse (Brand Partnerships Manager bij TikTok), Jeffrey Ploeg (Senior Data Product Manager bij Odido), Liridon Bejta (Data Strategy | Teamlead Data bij Springbok Agency) en Joost Gipman (directeur Marketing & Communicatie bij Randstad Groep Nederland) brengen versterking in de commissies Social Media en Data,…
Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Kidfluencers en Arbeidsnormen: Wat Moet Er Nu Gebeuren?
Hoewel er al regels zijn voor influencercontent en beperkingen rond reclame voor kinderen, krijgen ook de werkomstandigheden van kidfluencers steeds meer de aandacht die ze verdienen. De marketingbranche wil zich graag inzetten en meedenken en afspraken maken over het verantwoord inzetten van minderjarige influencers, met…
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NIEUW: Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising
In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt unieke kansen voor adverteerders. Om duidelijkheid te bieden op dit gebied, presenteren wij, in samenwerking…
Lees meer
Social Media
Artikel
|
NEW: White Paper on the Brilliant Basics of Social Media Advertising
In today’s digital environment, social media platforms are central to reaching and engaging with all kinds of audiences. From visual storytelling on Instagram to viral trends on TikTok, each platform offers unique opportunities for advertisers. To provide clarity in this area, DDMA, in collaboration with…