Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Social Media
Artikel |

DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?

Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en adverteerders zoeken grenzen op om die aandacht vast te houden, maar dat roept ook een…
Lees meer
Legal Social Media
Legal documentatie |

Explained: Custom Audiences

Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook X en Meta bieden een vergelijkbare advertentietool aan. Voor veel organisaties zijn de regels nog niet…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Influencerregels.com publiceert vernieuwde e-learning: influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

Jongeren targeten op social media: waar let je op?

Het gebruik van social media onder jongeren blijft een hot topic, zeker nu het weer veel wordt besproken in Den Haag. Platformen als Instagram, TikTok en Snapchat zijn immens populair onder Gen Z, maar tegelijkertijd groeit het bewustzijn rondom de impact die deze apps kunnen…
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA publiceert nieuwe whitepaper over Social Measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt op creatief gebied de tofste dingen doen. Maar hoe meet je nu precies de impact van al die campagnes? Hoe verzamel je inzichten om je resultaten naar…
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Beleidswijziging brengt meer influencers onder toezicht

Met een voorgestelde beleidswijziging is het Commissariaat voor de Media van plan om meer video-uploaders actief te controleren. Het Commissariaat heeft namelijk een consultatie geopend voor een aangepaste beleidsregel. De belangrijkste verandering? Het afschaffen van de drempel van 500.000 volgers als criterium om onder actief…
Lees meer
Social Media
Onderzoek |

Oproep: Doe mee aan de derde editie DDMA Social Advertising Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Social Media gaan van start met de derde editie van de DDMA Social Advertising Benchmark. Bureaus kunnen zich aanmelden om hieraan deel te nemen. Hoe meer data we toevoegen, hoe completer, relevanter en diepgaander de inzichten uit de benchmark worden.
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

Transparantie bij persreizen: waar ligt de grens tussen een journalist en een content creator?

Bij influencer marketing geldt een transparantieplicht: wie een product of dienst promoot en daar een direct of indirect voordeel voor ontvangt, moet dit vermelden. Maar hoe zit dat bij journalisten die bijvoorbeeld een reis en verblijf vergoed krijgen, valt dit dan ook onder de transparantieregels…
Lees meer
Social Media
Artikel |

De kogelvis als nieuw symbool voor misleidende reclame – hoe kijkt de markt er tegenaan?

Afgelopen maandag (24 februari) lanceerde Stichting Reclame Code (SRC) een campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Met dit initiatief introduceert de SRC de kogelvis-emoji als waarschuwingssignaal met als doel het vergroten van bewustzijn bij jongeren rondom misleidende…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

Vier tips van de Stichting Reclame Code bij reclame voor cosmetische behandelingen, zoals botox, fillers en haartransplantaties.

Rimpeltjes glad, lippen wat voller, tanden gewit, wenkbrauwen hoger—het kan allemaal, we zien dit online. Soms krijg je het als influencer zelfs gratis aangeboden. Omdat dit soort cosmetische behandelingen erg ingrijpend kunnen zijn, zijn er strenge regels voor reclame voor dit soort geneeskunde. Zorg dat…