Filters:
Sorteer op:

Lees meer
AVG
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Telemarketing op basis van klantrelatie verdwijnt: duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe opt-in-regels
Op basis van een klantrelatie zonder toestemming bellen? Dat mag nog even, maar niet lang meer. In dit artikel leggen we uit vanaf wanneer dat verandert en wat organisaties nu al moeten doen om compliant te blijven.

Lees meer
Telemarketing
Artikel
|
Elite-sessie Telemarketing: Samen richting naleving van de herziene in de gehele sector
Op 10 april kwam een select gezelschap van professionals uit de telemarketingsector bijeen voor een nieuwe editie van DDMA Elite – Telemarketing. Aan tafel: vertegenwoordigers van merken, corporates en adverteerders met directe ervaring in het werken met (en binnen) de herziene Code Telemarketing. De sessie…

Lees meer
DDMA
Telemarketing
Onderzoek
|
Oproep: Contactcenters gezocht voor vierde editie DDMA Telemarketing Benchmark
DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn we op zoek naar meer contactcenters die zich bij de Benchmark willen aansluiten.

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter
Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de resultaten…

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?
Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing als…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
Telemarketing
Nieuws
|
Eerste Kamer stemt in met verbod op klantrelatie bij telemarketing
Op 10 december heeft de Eerste Kamer ingestemd met een verbod op telemarketing op basis van de klantrelatie. Deze wijzigingen hebben ingrijpende gevolgen voor de telemarketingsector. In dit artikel blikken we terug op de ontwikkelingen en kijken we vooruit naar wat dit betekent voor organisaties.

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
E-mail
Onderzoek
|
Best of DDMA Research & Insights 2024
In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…

Lees meer
Legal
Telemarketing
Herziene Code Telemarketing in werking getreden
Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die…

Lees meer
Telemarketing
Members-only
Nieuws
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2024: Telemarketing blijft onverminderd effectief, consumenten beter geïnformeerd
Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat 1 op de 2 consumenten (49%) bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan 1 op de 6 consumenten (16%) ingaat op een…