Filters: 
                    
            
                        Sorteer op: 
                        
                    
                 
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Creative
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                        
                        Fieldmarketing
                    
                                                        
                        Telemarketing
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Nieuws
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing
                De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM), Nicole Perfors (VriendenLoterij) en Patricia van den Broek (Nationale Nederlanden) per direct toegetreden tot een…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        AVG
                    
                                                        
                        Legal
                    
                                                        
                        Telecommunicatiewet
                    
                                                        
                        Telemarketing
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Telemarketing op basis van klantrelatie verdwijnt: duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe opt-in-regels
                Op basis van een klantrelatie zonder toestemming bellen? Dat mag nog even, maar niet lang meer. In dit artikel leggen we uit vanaf wanneer dat verandert en wat organisaties nu al moeten doen om compliant te blijven.
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Telemarketing
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Elite-sessie Telemarketing: Samen richting naleving van de herziene in de gehele sector
                Op 10 april kwam een select gezelschap van professionals uit de telemarketingsector bijeen voor een nieuwe editie van DDMA Elite – Telemarketing. Aan tafel: vertegenwoordigers van merken, corporates en adverteerders met directe ervaring in het werken met (en binnen) de herziene Code Telemarketing. De sessie…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Telemarketing
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Oproep: Contactcenters gezocht voor vierde editie DDMA Telemarketing Benchmark
                DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn we op zoek naar meer contactcenters die zich bij de Benchmark willen aansluiten.
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Telemarketing
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter
                Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de resultaten…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Telemarketing
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?
                Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing als…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Artificial Intelligence
                    
                                                        
                        Creative
                    
                                                        
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
                Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Telemarketing
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Nieuws
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Eerste Kamer stemt in met verbod op klantrelatie bij telemarketing
                Op 10 december heeft de Eerste Kamer ingestemd met een verbod op telemarketing op basis van de klantrelatie. Deze wijzigingen hebben ingrijpende gevolgen voor de telemarketingsector. In dit artikel blikken we terug op de ontwikkelingen en kijken we vooruit naar wat dit betekent voor organisaties.
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Artificial Intelligence
                    
                                                        
                        Conversational AI
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                        
                        E-mail
                    
                                 
                            
                                                                            
                            Onderzoek
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Best of DDMA Research & Insights 2024
                In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Legal
                    
                                                        
                        Telemarketing
                    
                                                
                            Herziene Code Telemarketing in werking getreden
                Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die…