Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Beleidswijziging brengt mogelijk meer influencers onder toezicht
Met een voorgestelde beleidswijziging is het Commissariaat voor de Media van plan om meer video-uploaders actief te controleren. Het Commissariaat heeft namelijk een consultatie geopend voor een aangepaste beleidsregel. De belangrijkste verandering? Het afschaffen van de drempel van 500.000 volgers als criterium om onder actief…

Lees meer
Social Media
Onderzoek
|
Oproep: Doe mee aan de derde editie DDMA Social Advertising Benchmark
DDMA en de DDMA Commissie Social Media gaan van start met de derde editie van de DDMA Social Advertising Benchmark. Bureaus kunnen zich aanmelden om hieraan deel te nemen. Hoe meer data we toevoegen, hoe completer, relevanter en diepgaander de inzichten uit de benchmark worden.

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Social Media
Artikel
|
Transparantie bij persreizen: waar ligt de grens tussen een journalist en een content creator?
Bij influencer marketing geldt een transparantieplicht: wie een product of dienst promoot en daar een direct of indirect voordeel voor ontvangt, moet dit vermelden. Maar hoe zit dat bij journalisten die bijvoorbeeld een reis en verblijf vergoed krijgen, valt dit dan ook onder de transparantieregels…

Lees meer
Social Media
Artikel
|
De kogelvis als nieuw symbool voor misleidende reclame – hoe kijkt de markt er tegenaan?
Afgelopen maandag (24 februari) lanceerde Stichting Reclame Code (SRC) een campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Met dit initiatief introduceert de SRC de kogelvis-emoji als waarschuwingssignaal met als doel het vergroten van bewustzijn bij jongeren rondom misleidende…

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Social Media
Artikel
|
Vier tips van de Stichting Reclame Code bij reclame voor cosmetische behandelingen, zoals botox, fillers en haartransplantaties.
Rimpeltjes glad, lippen wat voller, tanden gewit, wenkbrauwen hoger—het kan allemaal, we zien dit online. Soms krijg je het als influencer zelfs gratis aangeboden. Omdat dit soort cosmetische behandelingen erg ingrijpend kunnen zijn, zijn er strenge regels voor reclame voor dit soort geneeskunde. Zorg dat…

Lees meer
AVG
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Legal
Artikel
|
Veranderingen in de Amerikaanse politiek: wat betekent dat hier voor online marketing?
Het nieuws over de Verenigde Staten domineerde de afgelopen weken de headlines. De verkiezingen veranderden niet alleen de politieke verhoudingen, maar ook de koers van Big Tech in de VS. Zo stopt Meta met factchecken, een beslissing die deskundigen zien als een stap richting Trump.…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
Influencermarketing
Social Media
Nieuws
|
Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner
Het sector-initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal bol per 1 januari 2025 met gecertificeerde influencers gaan werken en is daarmee de 14e prominente adverteerder die het initiatief actief…

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Search
Social Media
Artikel
|
Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’
Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden zodra je op enige manier voordeel hebt, bijvoorbeeld bij een betaalde samenwerking, een gekregen product…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
E-mail
Onderzoek
|
Best of DDMA Research & Insights 2024
In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…