Spring naar content

After the DDMA Barometer 2021 and a DDMA Talk Show in June 2021, 5 committees (Data, Decisions & Engagement, Digital Marketing Transformation, Social Media, CRO and Search) joined forces for a series of 3 Deep Dives about the cookieless world. Through practical tools and practical examples, we dived to the depths of the matter, based on the 3 biggest challenges that emerged from the Barometer: customer profiles, measurement and personalization. Based on these events, we tell you in this white paper:

  • Why the cookieless world an opportunity is
  • What the main legal developments are
  • How you can collect and use first-party data in a compliant manner
  • How you can set up a first-party data strategy
  • What the most challenging measurement dilemmas are (and the solutions)
  • How HEMA successfully uses first-party data for omni-channel personalization with first-party data

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Belgische toezichthouder legt dwangsom op aan Mediahuis en RTL BE vanwege onduidelijk weergegeven weigerknop in cookiebanner

In 2023 kondigde de Belgische toezichthouder (GBA) aan cookies tot een prioriteit te maken, en die belofte is waargemaakt. In dit artikel bespreken we twee uitspraken naar aanleiding van klachten…
Lees meer
AVG |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…
Lees meer
Cookies |

The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era

Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical…