Spring naar content

De Code Fieldmarketing is sinds 1 januari 2016 van kracht, de Gedragscode Fieldmarketing trad al een jaar eerder in werking. De Codes richten zich op verschillende vormen van werving, waaronder straatwerving en huis-aan-huis-werving. De afgelopen jaren heeft de fieldmarketingsector te maken gehad met coronamaatregelen, wordt er meer door intermediairs geworven en kijkt ook de (lokale) politiek meer naar het voorkomen van consumentenirritatie. Genoeg reden om de Codes kritisch onder de loep te nemen en zo te blijven werken aan een toekomstbestendige fieldmarketingsector voor consument, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft al een deel van het voorwerk gedaan en gekeken op welke punten de Codes een update nodig hebben. Daar kijken we uiteraard graag samen naar met mensen die de Codes in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over en meeschrijven aan de verbeteringen? Meld je dan vóór 26 augustus aan bij DDMA’s legal counsel Sara Mosch via saramosch@ddma.nl. Het project gaat in september van start.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing…
Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…