Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Post
Case |

Post-case: Meer personalisatie door middel van post

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én resultaten met post heeft. Deze keer: Corendon. “De DM is voor ons een always-on campagne…
Lees meer
E-mail
Onderzoek |

Call for participation opens for 3rd edition of GDMA’s International Email Benchmark

2023 was another big year for email marketers. Following on the success of the second edition, the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the third edition of…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek |

DDMA Social Advertising Benchmark 2023: Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op

Vandaag lanceren DDMA en de DDMA Commissie Social Media de DDMA Social Advertising Benchmark. Dit is de allereerste Nederlandse benchmark op het gebied van social advertising, met 154.000 geanalyseerde social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Members-only
Onderzoek |

Onderzoek: Welk gedrag maakt marketeers succesvol?

Marketing speelt een cruciale rol in het succes van organisaties. Toch hebben CMO’s steeds meer moeite om zich in de bestuurskamer te laten gelden. Wat is hier de oorzaak van? Wat maakt marketeers nu echt effectief? CMOtalk, DDMA en VIA deden samen onderzoek waar 7…
Lees meer
Telemarketing
Members-only
Artikel |

DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hoger

Outbound telemarketing blijft een effectief middel om in contact te komen met (potentiële) klanten of donateurs. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. 1 op de 5 consumenten (18%) gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketingcampagne. Gepersonaliseerde campagnes zijn hierbij…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

10 factoren die de implementatie van digitale technologieën bij het mkb beïnvloeden

Digitale transformatie binnen het mkb is tegenwoordig onmisbaar geworden voor bedrijfsvoering en innovatie. Maar welke factoren beïnvloeden de implementatie van digitale technologieën? Uit verkennend onderzoek* blijkt dat er 10 duidelijke factoren zijn waarmee je de implementatie van digitale technologieën positief of negatief kunt beïnvloeden. In…
Lees meer
E-mail Privacy
Onderzoek |

2023 International Email Benchmark: Higher open rates due to Apple Mail Privacy Protection and Privacy rules affect deliverability and engagement

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are pleased to present the key trends from the 2023 update of the GDMA International Email Benchmark. This comprehensive, interactive dashboard (based on 122 billion emails sent, covering 69…
Lees meer
E-mail Privacy
Onderzoek |

GDMA International Email Benchmark 2023: Hogere open rates door Apple Mail Privacy Protection en privacyregels beïnvloeden deliverability en engagement

De Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse Vereniging voor Data & Marketing (DDMA) presenteren met genoegen de belangrijkste trends uit de update van 2023 van de GDMA International Email Benchmark. Dit uitgebreide, interactieve dashboard (gebaseerd op 122 miljard verzonden e-mails afkomstig uit…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMA Barometer 2023: AI voorlopig een hype, toepassing in marketingteams blijft uit

De marketingsector in Nederland speelt vooralsnog niet in op de meest actuele marketingtrends en ontwikkelingen. Opvallend is dat slechts 46% verwacht dat de toepassing van artificial intelligence (AI) en automatisering – momenteel een van de allerheetste onderwerpen in het bedrijfsleven en de samenleving – een…