Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Telemarketing
Nieuws
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2024: Telemarketing blijft onverminderd effectief, consumenten beter geïnformeerd
Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat 1 op de 2 consumenten (49%) bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan 1 op de 6 consumenten (16%) ingaat op een…
Lees meer
E-mail
Onderzoek
|
De GDMA International Email Benchmark: de verschillen per sector
E-mailmarketing blijft een krachtig middel voor het bereiken van je doelgroep. De cijfers kunnen per sector echter verschillen. In dit eerste artikel van een 3-delige reeks over de resultaten van de GDMA International Email Bechmark gaan we in op de trends die we per sector…
Lees meer
DDMA
E-mail
Onderzoek
|
Oproep: denk mee over de herziening van de Code E-mail
Met de Code E-mail is ooit een basis gelegd om reclame en werving via e-mail in goede banen te leiden. Sindsdien is er heel veel veranderd in de markt. Daarom nemen DDMA en de DDMA Commissie E-mail nu het initiatief om gezamenlijk met de branche…
Lees meer
Post
Case
|
Post-case: Meer personalisatie door middel van post
De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én resultaten met post heeft. Deze keer: Corendon. “De DM is voor ons een always-on campagne…
Lees meer
E-mail
Onderzoek
|
Call for participation opens for 3rd edition of GDMA’s International Email Benchmark
2023 was another big year for email marketers. Following on the success of the second edition, the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the third edition of…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden
Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2023…
Lees meer
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2023: Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op
Vandaag lanceren DDMA en de DDMA Commissie Social Media de DDMA Social Advertising Benchmark. Dit is de allereerste Nederlandse benchmark op het gebied van social advertising, met 154.000 geanalyseerde social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Members-only
Onderzoek
|
Onderzoek: Welk gedrag maakt marketeers succesvol?
Marketing speelt een cruciale rol in het succes van organisaties. Toch hebben CMO’s steeds meer moeite om zich in de bestuurskamer te laten gelden. Wat is hier de oorzaak van? Wat maakt marketeers nu echt effectief? CMOtalk, DDMA en VIA deden samen onderzoek waar 7…
Lees meer
Telemarketing
Members-only
Artikel
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hoger
Outbound telemarketing blijft een effectief middel om in contact te komen met (potentiële) klanten of donateurs. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. 1 op de 5 consumenten (18%) gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketingcampagne. Gepersonaliseerde campagnes zijn hierbij…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
10 factoren die de implementatie van digitale technologieën bij het mkb beïnvloeden
Digitale transformatie binnen het mkb is tegenwoordig onmisbaar geworden voor bedrijfsvoering en innovatie. Maar welke factoren beïnvloeden de implementatie van digitale technologieën? Uit verkennend onderzoek* blijkt dat er 10 duidelijke factoren zijn waarmee je de implementatie van digitale technologieën positief of negatief kunt beïnvloeden. In…