Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMA Barometer 2025 – Consumentenaandacht raakt op: van digitale overload naar betekenisvolle marketing

De consument haakt af. Niet omdat marketing niet werkt, maar omdat het te veel is. Te veel schermtijd, te veel berichten, te veel communicatie over alles. Tijdens de DDMA Exchange Table, een kennisuitwisselingsessie over consumentenaandacht, met experts uit het vak, klonk een duidelijk signaal: de…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*. Yet the use of AI remains largely confined to operational tasks, such as content generation…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025. Toch blijft de toepassing veelal beperkt tot uitvoerende taken zoals tekstcreatie…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: Marketingfunctie onder invloed van AI, sector balanceert tussen adolescentie en volwassenheid

De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI), met generatieve AI als aanjager, verandert het marketingvak ingrijpend. Marketing zélf — de essentie van waardecreatie en klantverbinding — verandert niet, maar de manier waarop marketingafdelingen functioneren, krijgt een fundamentele herijking. Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: AI redefines marketing function, sector matures amid growing pains

The rise of artificial intelligence (AI), with generative AI at the forefront, is reshaping the marketing profession. While the essence of marketing — value creation and customer connection — remains constant, the way marketing teams operate is undergoing a fundamental redefinition. This is the key…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail zet mailbox in Nederland op scherp – e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant

E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland de prestaties van e-mailcampagnes zijn geanalyseerd. Ondanks een stabiele trend op Acceptance Rate (98,7%) en…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail puts the inbox on alert – email marketing remains strong, if relevant

Email marketing continues to be a powerful channel, but the bar is getting higher. This is demonstrated by the latest edition of the GDMA International Email Benchmark 2025 (available in an interactive dashboard), which analyzed email campaign performance worldwide and in the Netherlands. Despite a…
Lees meer
Social Media
Onderzoek |

Oproep: Doe mee aan de derde editie DDMA Social Advertising Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Social Media gaan van start met de derde editie van de DDMA Social Advertising Benchmark. Bureaus kunnen zich aanmelden om hieraan deel te nemen. Hoe meer data we toevoegen, hoe completer, relevanter en diepgaander de inzichten uit de benchmark worden.
Lees meer
DDMA Telemarketing
Onderzoek |

Oproep: Contactcenters gezocht voor vierde editie DDMA Telemarketing Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn we op zoek naar meer contactcenters die zich bij de Benchmark willen aansluiten.
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter

Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de resultaten…