Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA E-mail
Onderzoek |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our staple International Email Benchmark, an independent and interactive dashboard, which provides cross border insights based…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA E-mail
Onderzoek |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep Dive 3: Apparent contradiction; no widespread adoption of AI within the marketing sector yet

Despite the fact that AI is on everyone’s lips, the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2024 reveals that AI is not yet widely applied within the marketing sector: 1 in 4 organizations regularly apply AI, especially for content creation (25%), digital marketing (27%) and campaign automation…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep Dive 3: Ogenschijnlijke tegenstelling; nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed wordt toegepast binnen de marketingsector, maar vooral op laagdrempelige gebieden als contentcreatie en digitale marketing. Is AI net zoiets als wat we in het verleden…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 2: Soft skills belangrijk in datagedreven marketingsector

Voldoende aandacht hebben voor medewerkers blijft een van de belangrijkste onderwerpen voor de toekomst van het marketingvak, niet alleen de (door)ontwikkeling van vaardigheden, maar ook aandacht voor persoonlijke eigenschappen van medewerkers. Het vinden en behouden van de juiste medewerkers blijft een aandachtspunt. Dit laat het…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024 – Deep dive 2: Soft skills are key in data-driven marketing sector

Paying sufficient attention to employees remains one of the most important topics for the future of the marketing profession; not only the (further) development of skills, but also attention to the individual characteristics of employees. Locating and retaining suitable employees remains a point of attention.…
Lees meer
DDMA Fieldmarketing
Members-only
Onderzoek |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA, die de huidige situatie van fieldmarketing in Nederland…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024 – Deep dive 1: Data quality and availability remains a headache for many organizations within the marketing sector

The availability, quality and application of data often remains under-utilized within the marketing sector in the Netherlands. This is evident from the 2024 Data-Driven Marketing Study (DDMO): an annual report of the marketing sector in the Netherlands, conducted by the industry association DDMA.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Study 2024: Limited Application of AI Exposes Fundamental Problem; data quality still a major challenge

Data quality still forms one of the greatest challenges within data-driven marketing. It also has a prohibitive effect on the use of more complex AI applications, thereby exposing a fundamental problem. This has been revealed by the Data-Driven Marketing Study (DDMO), an annual survey of…