Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal
Legal documentatie |

Legal x Social Stoplicht Quiz 2: Pixels

De GDPR (of AVG in het Nederlands) is niets nieuws meer. Dat neemt echter niet weg dat het toepassen van deze wet nog steeds een complexe aangelegenheid is. Daarom heeft de DDMA Commissie Social Media de handen in één geslagen met DDMA’s legal team om…
Lees meer
Artificial Intelligence
Onderzoek |

DDMA AI Maturity Test: AI-modellen worden meer ingezet en steeds geavanceerder

Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft maar liefst 92% van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. 86% van deze organisaties heeft zelfs een…
Lees meer
Cookies DDMA
Onderzoek |

Call for respondents: take part in the DDMA Barometer 2022: Cookieless world

Data-driven marketing is currently undergoing an unprecedented transformation. Tech parties are taking privacy measures and stricter legislation is on the horizon. One of the most impactful developments is the disappearance of third-party cookies. It is forcing organizations to look at how they will collect and…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws |

Oproep: Contactcenters gezocht voor nieuwe Telemarketing Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten een nieuw initiatief: de DDMA Telemarketing Benchmark. Doel is om op basis van cijfers in kaart te brengen hoe outbound telefonie in Nederland wordt ingezet. Hiervoor zijn we op zoek naar contactcenters die als partner aan dit initiatief…
Lees meer
Cookies DDMA
Onderzoek |

Oproep: Doe mee aan de DDMA Barometer 2022: Cookieless world

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en strengere wetgeving ligt op de loer. Een van de meest impactvolle ontwikkelingen is het verdwijnen van third-party cookies. Het dwingt organisaties te kijken naar hoe zij in de toekomst…
Lees meer
Legal
Legal documentatie |

Legal x Social Stoplicht Quiz 1: Custom Audiences

De GDPR (of AVG in het Nederlands) is niets nieuws meer. Dat neemt echter niet weg dat het toepassen van deze wet nog steeds een complexe aangelegenheid is. Daarom heeft de DDMA Commissie Social Media de handen inéén geslagen met DDMA’s legal team om de…
Lees meer
Voice
Onderzoek |

Nationale Voice Monitor 2022: Forse groei gebruik spraakassistenten – grootste toename bij 65-plussers

Het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van spraakassistenten steeg afgelopen jaar naar 37%. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch uitvoerde in opdracht van Achmea, DDMA, NPO, Project Zilver en Y.digital. Hoewel het gebruik onder jongeren (18-34 jaar) het hoogst is,…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

Global Privacy Monitor 2022: Consumers more data-conscious, privacy concerns decline

The Global Privacy Monitor 2022, a survey commissioned by the GDMA (the umbrella Organisation of industry association DDMA) among more than 20,000 respondents from 16 countries globally, shows that consumers are more aware of their rights in sharing their personal data. At the same time,…
Lees meer
AVG Data-ethiek Legal Privacy
Onderzoek |

GDMA Global Privacy Monitor 2022: Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

De Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging DDMA) uitgevoerd onderzoek onder ruim 20.000 respondenten uit 16 landen wereldwijd, laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens. Tegelijkertijd dalen de zorgen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2021: Meer inzicht in klantreis, maar centraal klantbeeld nog geen realiteit

Slechts een kwart (24%) van de data-driven marketingsector heeft beschikking over gecentraliseerde en actuele data, blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2021 van DDMA, waarvoor medewerkers van 140 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd. Ook de beschikbaarheid van data laat bij veel organisaties nog te wensen…