Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Telemarketing
Artikel |

DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hoger

Outbound telemarketing blijft een effectief middel om in contact te komen met (potentiële) klanten of donateurs. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. 1 op de 5 consumenten (18%) gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketingcampagne. Gepersonaliseerde campagnes zijn hierbij…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

10 factoren die de implementatie van digitale technologieën bij het mkb beïnvloeden

Digitale transformatie binnen het mkb is tegenwoordig onmisbaar geworden voor bedrijfsvoering en innovatie. Maar welke factoren beïnvloeden de implementatie van digitale technologieën? Uit verkennend onderzoek* blijkt dat er 10 duidelijke factoren zijn waarmee je de implementatie van digitale technologieën positief of negatief kunt beïnvloeden. In…
Lees meer
E-mail Privacy
Onderzoek |

2023 International Email Benchmark: Higher open rates due to Apple Mail Privacy Protection and Privacy rules affect deliverability and engagement

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are pleased to present the key trends from the 2023 update of the GDMA International Email Benchmark. This comprehensive, interactive dashboard (based on 122 billion emails sent, covering 69…
Lees meer
E-mail Privacy
Onderzoek |

GDMA International Email Benchmark 2023: Hogere open rates door Apple Mail Privacy Protection en privacyregels beïnvloeden deliverability en engagement

De Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse Vereniging voor Data & Marketing (DDMA) presenteren met genoegen de belangrijkste trends uit de update van 2023 van de GDMA International Email Benchmark. Dit uitgebreide, interactieve dashboard (gebaseerd op 122 miljard verzonden e-mails afkomstig uit…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMA Barometer 2023: AI voorlopig een hype, toepassing in marketingteams blijft uit

De marketingsector in Nederland speelt vooralsnog niet in op de meest actuele marketingtrends en ontwikkelingen. Opvallend is dat slechts 46% verwacht dat de toepassing van artificial intelligence (AI) en automatisering – momenteel een van de allerheetste onderwerpen in het bedrijfsleven en de samenleving – een…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

2023 DDMA Barometer: AI is a hype for now, not yet being implemented within marketing teams

The marketing sector in the Netherlands has yet to respond to the most current marketing trends and developments. It is noteworthy that only 46% anticipate that the application of artificial intelligence (AI) and automation – currently one of the hottest topics in business and society…
Lees meer
E-mail
Onderzoek |

GDMA International Email Benchmark: country specific perspectives of email performance on international level

Last year, the Dutch Association for data & marketing (DDMA) and the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) joined forces with local DMAs and Email Service Providers (ESPs) across the world to create the very-first International Email Benchmark. Recently, the DDMA and GDMA hosted a…
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?

Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing…
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter

Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de…
Lees meer
AVG DDMA Legal Privacy
Onderzoek |

DDMA Privacy Monitor 2023: 6 aanbevelingen om de consument centraal zetten en te overtuigen van de voordelen van data-uitwisseling

Ondanks een gebrek aan (parate) kennis, hebben Nederlandse consumenten een pragmatischere houding gekregen ten aanzien van het delen van persoonlijke data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2023. Er is meer bereidheid ontstaan om data te delen, en bovendien voelt men zich hier steeds…