Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Fieldmarketing
Onderzoek |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2022: Meerderheid consumenten staat open voor verkoop aan deur of op straat

60% van de Nederlandse consumenten staat ervoor open om aangesproken te worden door een werver op straat, aan de deur of op locatie. Voor goede doelen ligt dit percentage op 61%, voor commerciële organisaties op 48%. Dat blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor, waarvoor 1.542…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.…
Lees meer
Legal
Legal documentatie |

Wanneer ben je verantwoordelijk en aansprakelijk voor de naleving van de AVG? Doe de quiz!

Volgens de AVG ben je verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens wanneer je de doelen en de middelen voor die verwerking bepaalt. Als verantwoordelijke moet jij zorgen voor de juiste grondslag (bijvoorbeeld toestemming) en dat je goed informeert over wat je precies gaat doen met…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

At least half the marketing sector will not be taking steps in the coming year to prepare for a marketing world without cookies.

Although more stringent legislation and cookie policy from web browsers are increasingly restricting marketing activities, only half (55%) of the data-driven marketing sector is expecting to be taking action in the coming year to continue those same marketing activities. This is evident from the 2022…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

Zeker de helft van de marketingsector neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een marketingwereld zonder cookies

Hoewel strengere wetgeving en cookiebeleid vanuit webbrowsers marketingactiviteiten steeds meer beperken, verwacht slechts de helft (55%) van de data-driven marketingsector het komende jaar acties te gaan ondernemen om diezelfde marketingactiviteiten voort te kunnen zetten. Dit blijkt uit de DDMA Barometer 2022, waarvoor 159 Nederlandse organisaties…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Hoe maak je een geautomatiseerde e-mailwelkomstcampagne succesvol?

E-mail Marketing Automation is een marketingterm die je steeds vaker voorbij hoort komen. Geautomatiseerde campagnes zijn steeds belangrijker om klanten te bereiken. Ze bieden een ultieme mogelijkheid om relevanter en op het juiste moment te communiceren met je doelgroep. Maar is dat wel zo? De…
Lees meer
Fieldmarketing
Nieuws |

Oproep: schrijf jij mee aan de Code Fieldmarketing?

Het is alweer een tijd geleden dat de Code Fieldmarketing en de Gedragscode Fieldmarketing zijn opgesteld. Met deze zelfregulering is een solde basis gelegd om werving in goede banen te leiden. Sindsdien is er veel gebeurd in de markt. Daarom nemen DDMA en de DDMA…
Lees meer
Legal Social Media
Legal documentatie |

Pixel perfect: weet jij wat wel en niet mag? Doe de quiz!

De GDPR (of AVG in het Nederlands) is niets nieuws meer. Dat neemt echter niet weg dat het toepassen van deze wet nog steeds een complexe aangelegenheid is. Daarom heeft de DDMA Commissie Social Media de handen in één geslagen met DDMA’s legal team om…
Lees meer
Artificial Intelligence
Onderzoek |

DDMA AI Maturity Test: AI-modellen worden meer ingezet en steeds geavanceerder

Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft maar liefst 92% van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. 86% van deze organisaties heeft zelfs een…
Lees meer
Cookies DDMA
Onderzoek |

Call for respondents: take part in the DDMA Barometer 2022: Cookieless world

Data-driven marketing is currently undergoing an unprecedented transformation. Tech parties are taking privacy measures and stricter legislation is on the horizon. One of the most impactful developments is the disappearance of third-party cookies. It is forcing organizations to look at how they will collect and…