Spring naar content

‘90% van de bedrijven wil aan de slag met AI, maar slechts 10% is hier succesvol in’. Bij de aftrap van de breakfast sessie legt Michiel Schoonhoven, managing partner bij NXTLI, in zijn keynote presentatie direct een groot pijnpunt bloot. De reden dat veel bedrijven falen is omdat er geen mechanismen zijn opgebouwd om de werknemers daadwerkelijk te transformeren en nieuwe technologieën en capaciteiten te adopteren. Dit wordt onderstreept door de resultaten uit de DDMA Barometer 2023 dat de toepassing van AI in de meeste marketingteams nog uitblijft. 
 
De aanwezige organisaties geven aan dat er bij hen inderdaad al flink geëxperimenteerd wordt, maar dat ze bij het zetten van de volgende implementatiestap tegen verschillende uitdagingen aanlopen. Hoe stem je je AI-marketingstrategie af op de bredere bedrijfsdoelen? Hoe krijg en houd je werknemers enthousiast rondom het werken met AI? En hoe organiseer je een AI-proof data- en technologielandschap? 

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Elke Willemsen

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

DDMA Template: AI-beleid

Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee,…
Lees meer
AI Act |

Gebruik van AI-foto’s op websites, printed folders of socials? Vermelden of niet?

Wil je gebruikmaken van AI-gegenereerde foto’s of video’s ter promotie van producten of diensten? Snel en effectief content creëren met AI-modellen, zoals ChatGPT, Zora of sinds kort Google’s Nano Bananas:…
Lees meer
Artificial Intelligence |

‘Deelnemers moeten maandag meteen hun team willen toespreken’

De contouren van de eerste DDMA Studiereis, in december van dit jaar naar Boston in de VS, beginnen zich af te tekenen. De reis, gericht op het begrijpen en toepassen…