Spring naar content

‘90% van de bedrijven wil aan de slag met AI, maar slechts 10% is hier succesvol in’. Bij de aftrap van de breakfast sessie legt Michiel Schoonhoven, managing partner bij NXTLI, in zijn keynote presentatie direct een groot pijnpunt bloot. De reden dat veel bedrijven falen is omdat er geen mechanismen zijn opgebouwd om de werknemers daadwerkelijk te transformeren en nieuwe technologieën en capaciteiten te adopteren. Dit wordt onderstreept door de resultaten uit de DDMA Barometer 2023 dat de toepassing van AI in de meeste marketingteams nog uitblijft. 
 
De aanwezige organisaties geven aan dat er bij hen inderdaad al flink geëxperimenteerd wordt, maar dat ze bij het zetten van de volgende implementatiestap tegen verschillende uitdagingen aanlopen. Hoe stem je je AI-marketingstrategie af op de bredere bedrijfsdoelen? Hoe krijg en houd je werknemers enthousiast rondom het werken met AI? En hoe organiseer je een AI-proof data- en technologielandschap? 

Verder lezen?

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor DDMA-leden.

Log in of word lid om deze content te bekijken.

Elke Willemsen

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

AI & Privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG

Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met twee wetten: de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Beide zijn bedoeld om mensen te beschermen, maar…
Lees meer
AI Act |

DDMA Stappenplan AI-geletterdheid: alles wat je moet weten om aan de vereiste te voldoen

Ook al is actief toezicht nog niet begonnen, AI-geletterdheid is een wettelijke verplichting vanaf 2 februari 2025. Toch blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 van DDMA dat de…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context

Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor…