Spring naar content

DDMA en de DDMA Commissie Fieldmarketing hebben als doel een toekomstbestendige fieldmarketingsector borgen voor consument, bureau en opdrachtgever. Goede zelfregulering helpt daarbij. Met de Code Fieldmarketing is sinds de inwerkingtreding in 2016 een solide basis gelegd om werving in goede banen te leiden. Door de vele ontwikkelingen in de markt heeft DDMA in 2022 het initiatief genomen om de zelfregulering kritisch onder de loep te nemen.

Met input van een groep afgevaardigden van bureaus, goede doelen en commerciële opdrachtgevers is de Code Fieldmarketing op negen punten aangepast. De veranderingen gaan onder meer over intermediairs, ketenverantwoordelijkheid, herkenbaarheid van wervers en werftijden. De Gedragscode Fieldmarketing kent herziene passages over training en beloning.

De Code Fieldmarketing gaat nu voor akkoord naar de SRC. Als de Code ook daar is goedgekeurd, wordt deze online gepubliceerd en start de handhaving ervan voor zowel leden als niet-leden van DDMA. De handhaving ligt bij de SRC. De Gedragscode Fieldmarketing is nu al online te vinden.

Op de hoogte blijven

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Versterking voor de Commissie Fieldmarketing

De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft er drie bevlogen professionals bij. Stefan Hartgers (VodafoneZiggo), Dion Hilberink (Artsen zonder Grenzen) en Sander van Eck (PARTOF) combineren een diepe praktijkkennis met een sterke…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
Fieldmarketing |

Fieldmarketing: waardevol, mits verantwoord toegepast

Fieldmarketing is en blijft een belangrijk en effectief kanaal voor direct contact tussen organisaties en consumenten. Het biedt merken de kans om op persoonlijke wijze met hun doelgroep in gesprek…