Spring naar content

DDMA en de DDMA Commissie Fieldmarketing hebben als doel een toekomstbestendige fieldmarketingsector borgen voor consument, bureau en opdrachtgever. Goede zelfregulering helpt daarbij. Met de Code Fieldmarketing is sinds de inwerkingtreding in 2016 een solide basis gelegd om werving in goede banen te leiden. Door de vele ontwikkelingen in de markt heeft DDMA in 2022 het initiatief genomen om de zelfregulering kritisch onder de loep te nemen.

Met input van een groep afgevaardigden van bureaus, goede doelen en commerciële opdrachtgevers is de Code Fieldmarketing op negen punten aangepast. De veranderingen gaan onder meer over intermediairs, ketenverantwoordelijkheid, herkenbaarheid van wervers en werftijden. De Gedragscode Fieldmarketing kent herziene passages over training en beloning.

De Code Fieldmarketing gaat nu voor akkoord naar de SRC. Als de Code ook daar is goedgekeurd, wordt deze online gepubliceerd en start de handhaving ervan voor zowel leden als niet-leden van DDMA. De handhaving ligt bij de SRC. De Gedragscode Fieldmarketing is nu al online te vinden.

Op de hoogte blijven

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing…