Spring naar content

Inmiddels kennen we de voorbeelden van hoe data en AI níet moeten worden ingezet, van Cambridge Analytica en de beïnvloeding van verkiezingen tot een systeem (Syri) dat de overheid wilde inzetten voor de bestrijding van fraude. Tegelijkertijd realiseren we ons des te meer dat data en AI-toepassingen van strategisch belang zijn, enorme kansen bieden en dat hier verantwoordelijkheden mee gepaard gaan. We moeten streven naar een eerlijke en transparante manier van AI waarin we grip behouden op data op individueel, organisatorisch en maatschappelijk niveau transparant zijn.

In derde aflevering van de DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op wat het betekent dat transparantie voor het gebruik van data en AI een vereiste wordt. Samen met Marieke Peeters, Senior Onderzoeker Applied Responsible AI bij Hogeschool Utrecht, bepreken we de kansen van transparantie en wat je binnen je organisatie nu al kan doen om hierop vooruit te lopen. Hoe gaan we nu met data en AI om? En gaat dit in de toekomst zijn? Waar willen we uiteindelijk naartoe binnen de marketingsector? Vanaf 3 oktober gaat de aflevering live en krijg je antwoord op al je vragen. Te beluisteren via je favoriete podcast-app. Luister nu alvast de eerste twee afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Jimmy de Vreede

Data Director bij Springbok Agency

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken,…