Spring naar content

Inmiddels kennen we de voorbeelden van hoe data en AI níet moeten worden ingezet, van Cambridge Analytica en de beïnvloeding van verkiezingen tot een systeem (Syri) dat de overheid wilde inzetten voor de bestrijding van fraude. Tegelijkertijd realiseren we ons des te meer dat data en AI-toepassingen van strategisch belang zijn, enorme kansen bieden en dat hier verantwoordelijkheden mee gepaard gaan. We moeten streven naar een eerlijke en transparante manier van AI waarin we grip behouden op data op individueel, organisatorisch en maatschappelijk niveau transparant zijn.

In derde aflevering van de DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op wat het betekent dat transparantie voor het gebruik van data en AI een vereiste wordt. Samen met Marieke Peeters, Senior Onderzoeker Applied Responsible AI bij Hogeschool Utrecht, bepreken we de kansen van transparantie en wat je binnen je organisatie nu al kan doen om hierop vooruit te lopen. Hoe gaan we nu met data en AI om? En gaat dit in de toekomst zijn? Waar willen we uiteindelijk naartoe binnen de marketingsector? Vanaf 3 oktober gaat de aflevering live en krijg je antwoord op al je vragen. Te beluisteren via je favoriete podcast-app. Luister nu alvast de eerste twee afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Jimmy de Vreede

Data Director bij Springbok Agency

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…