Spring naar content

Inmiddels kennen we de voorbeelden van hoe data en AI níet moeten worden ingezet, van Cambridge Analytica en de beïnvloeding van verkiezingen tot een systeem (Syri) dat de overheid wilde inzetten voor de bestrijding van fraude. Tegelijkertijd realiseren we ons des te meer dat data en AI-toepassingen van strategisch belang zijn, enorme kansen bieden en dat hier verantwoordelijkheden mee gepaard gaan. We moeten streven naar een eerlijke en transparante manier van AI waarin we grip behouden op data op individueel, organisatorisch en maatschappelijk niveau transparant zijn.

In derde aflevering van de DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op wat het betekent dat transparantie voor het gebruik van data en AI een vereiste wordt. Samen met Marieke Peeters, Senior Onderzoeker Applied Responsible AI bij Hogeschool Utrecht, bepreken we de kansen van transparantie en wat je binnen je organisatie nu al kan doen om hierop vooruit te lopen. Hoe gaan we nu met data en AI om? En gaat dit in de toekomst zijn? Waar willen we uiteindelijk naartoe binnen de marketingsector? Vanaf 3 oktober gaat de aflevering live en krijg je antwoord op al je vragen. Te beluisteren via je favoriete podcast-app. Luister nu alvast de eerste twee afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Ook LIVE worden bijgepraat over de niet-te-missen ontwikkelingen in data-driven marketing? Op 11 oktober stomen 6 topsprekers jou in 1 middag tijdens DDMA NEXT onder het motto ‘ Shaping the future’ klaar voor de toekomst. Bestel hier kaarten voor DDMA NEXT.

Jimmy de Vreede

Data Director bij Springbok Agency

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Survey 2022: Only 2 in 5 organisations base marketing on data & insights

The majority of Dutch organisations (62%) have indicated that they genuinely put their customers first and act accordingly. This was revealed by the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2022 conducted by…