Menno Worst, Maileon, Commissie E-mail: “Ik bekijk de data-driven marketingsector niet alleen door de bril van een ESP, maar ook door die van agencies en consumenten”.
Menno heeft 14 jaar van zijn loopbaan doorgebracht bij PostNL en dochterondernemingen (Spotta, Cenris en Marvia). Daarnaast was hij betrokken bij PostNL’s aankoop van YourZine en SearchResult en daarmee bij het totstandkomen van het digitale marketingbureau Adeptiv. Als directlid bij Adeptiv besefte hij eigenlijk niets liever wilde dan zelf ondernemen en met de oprichting van Maileon Benelux is deze wens in vervulling gegaan. “Door mijn brede achtergrond bekijk ik de data-driven marketingsector niet alleen door de bril van een ESP, maar ook door die van een agency en de consument. Met mijn diverse achtergrond en mijn ervaring met data, privacy en deliverability hoop ik een waardevolle bijdrage te leveren als commissielid van de Commissie E-mail.”
Matthijs van de Peppel, NRC Media, Commissie Data, Decisions & Engagement: “De combinatie van marketing, data en klantenservice is enorm waardevol”
Als directeur marketing & data bij NRC Media is Matthijs verantwoordelijk voor de consumentenmarkt en de volledige klantreis, van werving en retentie tot service en communicatie. Daarnaast heeft Matthijs twee boeken geschreven: De Relatie-Economie (2017), over het opbouwen van duurzame klantrelaties en Mensenwerk (2020), over de menselijke kant van innovatie. Hij treedt toe tot de Commissie Data, Decisions en Engagement. “Bij NRC Media ben ik eindverantwoordelijk voor de marketingteams, de datateams én de klantenservice. Het is heel waardevol deze drie perspectieven te combineren. Wat je met data doet moet immers een positieve impact hebben op marketing én klantbeleving. Ik ben dus dagelijks bezig om verschillende behoeftes en doelen te balanceren. Voor de sector is dat volgens mij ook essentieel. Ook hoop ik dat de inzichten en tools uit mijn boeken de sector verder kunnen helpen.”
Jimmy de Vreede, Yourzine, Commissie Data, Decisions & Engagement: “Consumenten en merken krijgen steeds meer te maken met de ethische aspecten van data en marketing”
Jimmy heeft inmiddels 15 jaar internationale ervaring op het gebied van data, customer marketing en strategie. Zo heeft hij gewerkt voor Apple, Catalina en is hij nu alweer 5 jaar voor Yourzine werkzaam als consultant en teamleider van het datateam. Jimmy treedt toe tot de Commissie DDE. “Door mijn ervaring met een grote verscheidenheid aan merken, weet ik welke vragen, behoeftes en uitdagingen er binnen de sector bestaan rondom data en marketing. Tegelijkertijd brengen mijn achtergrond en ervaring een interesse mee in de ethische vraagstukken van digitale marketing waar merken en consumenten steeds meer mee te maken krijgen. Denk aan onderwerpen als privacy, data-eigenaarschap en een nieuwe data-economie.”
Leoni van der Chijs, Essent, Commissie AI: “Er is zóveel mogelijk met data, wat tot nu toe nog onbenut blijft”
Tijdens haar loopbaan heeft Leoni in binnen- en buitenland vooral finaciële functies bekleed binnen diverse organisaties, van noodhulppartijen in oorlogsgebieden in Afrika tot investment banking. Na een grote carriérreswitch is ze nu werkzaam als data scientist bij het campagneteam van Essent waar ze (big) data inzet om inzicht te verkijgen in consumentengedrag. Zo helpt ze mee om zowel nieuwe consumenten aan te trekken, als ze tevreden houden. Leoni treedt toe tot de Commissie Artificial Intelligence. “Er is zóveel mogelijk met data wat tot nu blijft tot een onbenutte potentie om data ‘om te toveren’ tot waardevolle inzichten voor zowel klanten en bedrijven. Met mijn ongebruikelijke achtergrond hoop ik met een frisse blik nieuwe ideeën binnen de commissie aan te leveren.”
Mark de Winter, Clickvalue: “Ik help graag mee aan de bijdrage van CRO aan duurzame groei met aandacht voor maatschappij, milieu en welzijn”
Gedurende zijn loopbaan heeft Mark gewerkt met een grote verscheidenheid aan klanten. Hierdoor is hij goed op de hoogte van alle uitdagingen binnen en buiten CRO. “Binnen de Commissie CRO hoop ik een bijdrage te leven op een aantal onderwerpen waar ik op het moment mee bezig ben. Zo denk ik graag na over de bijdrage van CRO aan een duurzame groei met aandacht voor maatschappij, milieu en welzijn. Ook deel ik graag mijn inzichten op het gebied van CRO en privacy. Daarnaast hoop ik door met mijn samenwerking met professionals uit andere marketingdisciplines (SEA, SEO, Display, Social en Data & Analytics) de sector te helpen met het identificeren en optimaliseren van multipliereffecten. Iets wat nu nog mondjesmaat wordt gedaan, maar wat voor de gehele digitale marketingsector – en zeker voor CRO – veel kansen biedt.”