Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
E-mail
Artikel |

Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels

Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to adopt a holistic, omnichannel approach to customer engagement. This shift creates both challenges and opportunities…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Meaningful Email Communication: How Naviva, Spotler, and SOLVM Truly Reach Parents

The collaboration between the maternity care organization Naviva Kraamzorg, marketing partner SOLVM, and technology partner Spotler clearly demonstrates that email can be a powerful communication channel—if done correctly. The three organizations developed various personalized, data-driven email journeys, resulting in greater engagement, higher customer appreciation, and…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail puts the inbox on alert – email marketing remains strong, if relevant

Email marketing continues to be a powerful channel, but the bar is getting higher. This is demonstrated by the latest edition of the GDMA International Email Benchmark 2025 (available in an interactive dashboard), which analyzed email campaign performance worldwide and in the Netherlands. Despite a…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail zet mailbox in Nederland op scherp – e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant

E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland de prestaties van e-mailcampagnes zijn geanalyseerd. Ondanks een stabiele trend op Acceptance Rate (98,7%) en…
Lees meer
E-mail
Artikel |

How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns

“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first glance. But in reality, a big mailing list doesn’t always mean big results, as well…
Lees meer
AVG E-mail ePrivacy Verordening Legal
Artikel |

Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?

Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar op grond van de klantrelatie. De vraag of dit is toegestaan onder Europese privacywetgeving ligt…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Email accessibility: why it matters — and how to fix yours

Accessible emails: essential, not optional. Imagine opening an email and seeing only a blurry image with no explanation. Or trying to click a link that doesn’t work. For millions of people with disabilities, this is a daily reality.
Lees meer
DDMA E-mail
Artikel |

De nieuwe Code Reclame via E-mail: dit zijn de 4 belangrijkste veranderingen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op donderdag 27 maart is de nieuwe versie van de Code Reclame via E-mail aangenomen door de leden van DDMA. Deze is van kracht voor alle leden van de DDMA. Dat werd ook wel eens tijd; de oude versie bestond namelijk…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

Genomineerden DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de EMAS Awards 2025, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de beste prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De winnaars worden op 26 juni bekendgemaakt tijdens de Email Marketing Automation Summit (EMAS) in Circa Amsterdam.
Lees meer
E-mail
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Reclame via E-mail

De Code Reclame via E-mail (2025) is bedoeld als aanvulling op de Nederlandse spamwetgeving. E-mailmarketing scheidt zich af van spam door duidelijke regelgeving. De Code e-mail is van toepassing op het toezenden van ongevraagde reclame via e-mail.