Spring naar content
Tekla de Veer

Tekla de Veer (DEPT®): ‘Ik zet me graag in voor het ontraadselen van data en AI en streef ernaar om het concreet, begrijpelijk en toepasbaar te maken’

Met een achtergrond in zowel marketing als data science geniet ze er enorm van om deze twee werelden samen te brengen. Met ruim 7 jaar aan bureauervaring heeft ze dat al voor veel verschillende merken en organisaties mogen doen. Zo varieert haar werk van vraagstukken rondom datacollectie en -centralisatie tot aan het toepassen van machine learning en het operationaliseren daarvan binnnen organisaties uit verschillende branches, onder meer retail, automotive en leisure.

Tekla: ‘Ik zet me graag in voor het ‘ontraadselen’ van data en AI en streef ernaar om het concreet, begrijpelijk en toepasbaar te maken. Ik haal er bijvoorbeeld veel plezier uit om me de ene dag te verdiepen in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Large Language Models om dit vervolgens de andere dag samen met het team om te kunnen zetten in een slimme oplossing voor klanten en voor de vraagstukken waar zij mee kampen. Uiteraard op een zo transparant en verantwoord mogelijke manier. In combinatie met een innovatieve mindset hoop ik binnen de Commissie AI een brug te kunnen slaan tussen deze vraagstukken en kennis te kunnen delen met leden.’

Michiel van Noppen (VodafoneZiggo): ‘SEO-knelpunten zijn bij MKB en corporates vaak volledig tegenovergesteld’

Michiel werkt al 6 jaar met veel plezier binnen het SEO-domein. Hij heeft ervaring opgedaan bij zowel MKB als grote corporates. Inmiddels is hij sinds december 2022 actief bij VodafoneZiggo, waar hij ook deel uitmaakt van de AI Taskforce.

Michiel: Hoewel ‘SEO-spel’ binnen MKB en grote bedrijven grotendeels gelijk blijft, vind ik het interessant dat de knelpunten vaak volledig tegenovergesteld zijn. Dit is ideaal, omdat dit alleen maar meer uitdagingen zijn waarin ik me kan vastbijten. Daar ligt dan ook mijn kracht, in het vertalen van (technische) SEO-vraagstukken voor zowel de kleine ondernemer als de corporate stakeholder. Hier kan ik dan ook een mooie bijdrage leveren vanuit de DDMA Commissie Search.’

Anneloes van Vugt (DEPT®): ‘Ik geloof heilig in de driehoek van data, technologie en creative’

Anneloes heeft achtergrond in zowel media als creativiteit. Inmiddels werkt ze al meer dan 8 jaar als contentstrateeg aan bureauzijde. Daarbij treedt ze op als verbinder op het gebied van performance based en creatief denken. Bij DEPT® is ze verantwoordelijk voor het creatieve team dat zich richt op groei.

Anneloes: ‘Ik geloof heilig in de driehoek van data, technologie en creative. Er is niks mooier dan creatief werk maken dat ook echt ‘werkt’; gebaseerd op data, en ontwikkeld met technologie. Bij DEPT® gebruik ik mijn kennis hierover om – samen met klanten – tot mooie oplossingen te komen. Vaak denk ik na over de vraag: “Hoe kunnen we zorgen dat onze creatieve ideeën en onze productiemethoden aansluiten op de behoefte van de hedendaagse consument?” Ik hoop daar binnen de commissie eveneens meer licht op te schijnen.’

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Oproep: denk mee over de herziening van de Code E-mail

Met de Code E-mail is ooit een basis gelegd om reclame en werving via e-mail in goede banen te leiden. Sindsdien is er heel veel veranderd in de markt. Daarom…
Lees meer
DDMA |

DDMA stelt Allisha Hosli aan als junior legal counsel

DDMA stelt Allisha Hosli per 1 juli aan als junior legal counsel.
Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…