Spring naar content

‘Machines’ zijn dus steeds vaker collega’s van marketeers. Weliswaar niet van vlees en bloed maar wel van nullen en een-en. Hoe volwassen zijn we nu in het toepassen van Machine Learning? Werkt het ondersteunend of laten marketeers steeds meer de controle los? Vaak worden slimme AI-modellen als experiment ingezet om te onderzoeken of het toegevoegde waarde heeft. Maar we zien ook steeds meer dat AI echt al een integraal onderdeel uitmaakt binnen veel marketingpraktijken.

En dan rest nog de vraag: zijn machine in de toekomst in staat om ook emotioneel de verbinding met ons te maken? Moeten we ons afvragen of machines het werk van de marketeer volledig zouden kunnen overnemen. Of versterken mens en machine elkaar juist en moeten we deze ontwikkelingen zien als een verrijking?

In de vierde aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op de samenwerking tussen mens en machine. Sabina Wouda (Randstad Groep Nederland) gaat hierover in gesprek met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights & Performance bij Feyenoord. De aflevering is vanaf 17 oktober te beluisteren via je favoriete podcast-app, of te bekijken via YouTube. Luister nu alvast de eerste drie afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Sabina Wouda

Product Owner MarCom bij Randstad Groep Nederland

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2023: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

Maar liefst 92% van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken,…