Spring naar content

‘Machines’ zijn dus steeds vaker collega’s van marketeers. Weliswaar niet van vlees en bloed maar wel van nullen en een-en. Hoe volwassen zijn we nu in het toepassen van Machine Learning? Werkt het ondersteunend of laten marketeers steeds meer de controle los? Vaak worden slimme AI-modellen als experiment ingezet om te onderzoeken of het toegevoegde waarde heeft. Maar we zien ook steeds meer dat AI echt al een integraal onderdeel uitmaakt binnen veel marketingpraktijken.

En dan rest nog de vraag: zijn machine in de toekomst in staat om ook emotioneel de verbinding met ons te maken? Moeten we ons afvragen of machines het werk van de marketeer volledig zouden kunnen overnemen. Of versterken mens en machine elkaar juist en moeten we deze ontwikkelingen zien als een verrijking?

In de vierde aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op de samenwerking tussen mens en machine. Sabina Wouda (Randstad Groep Nederland) gaat hierover in gesprek met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights & Performance bij Feyenoord. De aflevering is vanaf 17 oktober te beluisteren via je favoriete podcast-app, of te bekijken via YouTube. Luister nu alvast de eerste drie afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Sabina Wouda

Product Owner MarCom bij Randstad Groep Nederland

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…