Spring naar content

‘Machines’ zijn dus steeds vaker collega’s van marketeers. Weliswaar niet van vlees en bloed maar wel van nullen en een-en. Hoe volwassen zijn we nu in het toepassen van Machine Learning? Werkt het ondersteunend of laten marketeers steeds meer de controle los? Vaak worden slimme AI-modellen als experiment ingezet om te onderzoeken of het toegevoegde waarde heeft. Maar we zien ook steeds meer dat AI echt al een integraal onderdeel uitmaakt binnen veel marketingpraktijken.

En dan rest nog de vraag: zijn machine in de toekomst in staat om ook emotioneel de verbinding met ons te maken? Moeten we ons afvragen of machines het werk van de marketeer volledig zouden kunnen overnemen. Of versterken mens en machine elkaar juist en moeten we deze ontwikkelingen zien als een verrijking?

In de vierde aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op de samenwerking tussen mens en machine. Sabina Wouda (Randstad Groep Nederland) gaat hierover in gesprek met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights & Performance bij Feyenoord. De aflevering is vanaf 17 oktober te beluisteren via je favoriete podcast-app, of te bekijken via YouTube. Luister nu alvast de eerste drie afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Sabina Wouda

Product Owner MarCom bij Randstad Groep Nederland

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Survey 2022: Only 2 in 5 organisations base marketing on data & insights

The majority of Dutch organisations (62%) have indicated that they genuinely put their customers first and act accordingly. This was revealed by the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2022 conducted by…