Spring naar content

‘Machines’ zijn dus steeds vaker collega’s van marketeers. Weliswaar niet van vlees en bloed maar wel van nullen en een-en. Hoe volwassen zijn we nu in het toepassen van Machine Learning? Werkt het ondersteunend of laten marketeers steeds meer de controle los? Vaak worden slimme AI-modellen als experiment ingezet om te onderzoeken of het toegevoegde waarde heeft. Maar we zien ook steeds meer dat AI echt al een integraal onderdeel uitmaakt binnen veel marketingpraktijken.

En dan rest nog de vraag: zijn machine in de toekomst in staat om ook emotioneel de verbinding met ons te maken? Moeten we ons afvragen of machines het werk van de marketeer volledig zouden kunnen overnemen. Of versterken mens en machine elkaar juist en moeten we deze ontwikkelingen zien als een verrijking?

In de vierde aflevering van onze gloednieuwe DDMA podcast ‘Shaping the future’ gaan we dieper in op de samenwerking tussen mens en machine. Sabina Wouda (Randstad Groep Nederland) gaat hierover in gesprek met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights & Performance bij Feyenoord. De aflevering is vanaf 17 oktober te beluisteren via je favoriete podcast-app, of te bekijken via YouTube. Luister nu alvast de eerste drie afleveringen hieronder:

Of bekijk ze via Youtube.

Job van den Berg

Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency

Sabina Wouda

Product Owner MarCom bij Randstad Groep Nederland

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2022: Slechts 2 op de 5 organisaties baseert marketing op data & insights

De meerderheid van de Nederlandse organisaties (62%) geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging…