Spring naar content

Naar aanleiding van een eerdere conceptversie van de Leidraad verzocht DDMA de ACM om in gesprek te gaan met bedrijven uit de sector en concrete casussen verder uit te werken. De ACM geeft gehoor aan dit verzoek en wil in de komende periode voorlichting over het onderwerp gaan geven aan bedrijven.

Meer weten? Neem dan contact op met onze Manager public affairs Mariet Feenstra (marietfeenstra@ddma.nl).

You can find the English version of the ‘Guidelines on the protection of the online consumer’ here.

Naar aanleiding van een eerdere conceptversie van de Leidraad verzocht DDMA de ACM om in gesprek te gaan met bedrijven uit de sector en concrete casussen verder uit te werken. De ACM geeft gehoor aan dit verzoek en wil in de komende periode voorlichting over het onderwerp gaan geven aan bedrijven.

Meer weten? Neem dan contact op met onze Manager public affairs Mariet Feenstra (marietfeenstra@ddma.nl).

You can find the English version of the ‘Guidelines on the protection of the online consumer’ here.

Mariet Feenstra

Voormalig Public Affairs bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen

Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten…
Lees meer
AI Act |

AI & Contentcreatie: Transparantie en Aansprakelijkheid bij Online Reclame op Sociale Media

“Deze video is gegenereerd met hulp van AI” – is dit verplicht om te vermelden bij (influencer)content op TikTok of Instagram? Creators en marketeers experimenteren steeds vaker met AI-tools: van…
Lees meer
Legal |

Rechter zet de deur open voor verdere versnippering van direct mail regels

Jarenlang viel “aan de bewoners van” direct mail onder geadresseerde post en werd het via het Postfilter gereguleerd. Had je je daar als consument afgemeld, dan kreeg je dit soort…