Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Marketingteam van de toekomst
Search
Members-only
Artikel
|
Verslag van het DDMA Decision Makers Breakfast – 19 juni 2025 – Amsterdam
Op een inspirerende donderdagochtend kwamen zo’n vijftien marketing-, sales-, data- en technologie-experts bijeen in Amsterdam voor het Decision Makers Breakfast, een initiatief van DDMA. De bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt met steun van Google als partner.

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
AI & Cookies: Wat mag volgens de cookiebepaling?
Als online marketeer werk je dagelijks met klantdata en trackingtechnologie. Wat veel professionals zich niet realiseren: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol – van 360°-klantprofielen tot lookalike targeting en real-time bidding. Maar wat mag er eigenlijk onder volgens de wet, waaronder in…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
AI & Privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG
Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met twee wetten: de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Beide zijn bedoeld om mensen te beschermen, maar ze doen dat elk op hun eigen manier. In dit eerste artikel van deze DDMA…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
DDMA Stappenplan AI-geletterdheid: alles wat je moet weten om aan de vereiste te voldoen
Ook al is actief toezicht nog niet begonnen, AI-geletterdheid is een wettelijke verplichting vanaf 2 februari 2025. Toch blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 van DDMA dat de Nederlandse marketingsector daar nog lang niet klaar voor is. Slechts 18% van de organisaties stimuleert…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context
Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor professionals – bieden we een intensief programma aan rond de rol van kunstmatige intelligentie binnen…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Het juridische slagveld van AI Chatbots: Privacytoezichthouders staan op scherp
AI-chatbots zijn niet meer weg te denken uit de digitale wereld. Ze worden ingezet voor klantenservice, contentcreatie en zelfs strategisch advies. Maar terwijl de technologie zich razendsnel ontwikkelt, staan privacytoezichthouders op scherp. In dit artikel duiken we in de laatste juridische ontwikkelingen rondom AI-chatbots. We…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer bestaat uit verdiepend, kwalitatief onderzoek in de vorm van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparency in Online Privacy and Data Sharing Pays Off
Dutch consumers are becoming increasingly aware of their online privacy but still feel they have limited control over their data sharing. This is one of the key findings of the DDMA Privacy Monitor 2025, which for the second time includes in-depth qualitative research in the…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
DDMA bundelt AI-expertise: Commissies Conversational AI en AI worden één
We zijn verheugd om aan te kondigen dat de Commissie Conversational AI en de Commissie AI gecombineerd verder gaan onder één nieuwe commissie met de naam DDMA Commissie AI. In het kort gaat de commissie zich inzetten om innovatie, kennisdeling en ethisch verantwoord gebruik van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Zo werk je in 3 stappen naar klantcontact dat écht klantgericht is
Het beeld dat een klant heeft van een bedrijf wordt in grote mate bepaald door de manier waarop het bedrijf met hen communiceert en hen van dienst is op het moment dat deze het bedrijf nodig heeft. Iedere interactie – van een simpele factuur tot…