Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data-ethiek
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?
Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen Z en Millennials Y) loopt dit zelfs op tot 47%. Dit is geen tijdelijke bevlieging:…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data-ethiek
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?
A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already doing so. Among young people (Gen Z and Millennials Y), this figure even rises to…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen
Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten heel goed uit. In de DDMA-podcast Shaping the Future vertelt Joost Vroonhof, Manager Advanced Analytics…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: Cookiewet (2/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Artikel
|
Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AI Act (1/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data-ethiek
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk
Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame relatie versterkt. Elke boodschap die je verstuurt en elk contactmoment moet daarom kloppen met wie…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?
Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de organisatie op de rem trapt? En hoe veranker je ethiek in AI, zonder er een…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
AI Impact Assessment voor verantwoord gebruik van AI in marketing
Hoe zorg je dat AI-systemen binnen marketing op een ethische, transparante en juridisch verantwoorde manier wordt ingezet, terwijl je bewust blijft van de mogelijke risico’s?
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Digital Analytics
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissies AI en Digital Analytics
De DDMA Commissies AI en Digital Analytics hebben in het afgelopen jaar versterking gekregen. Amhar Ford (Google), Stan Dorgelo (Springbok Agency) en Jessie Vork (Rabobank) brengen ieder hun eigen expertise en energie mee naar de commissies. We stellen ze graag aan je voor.