Spring naar content
Nieuwe-leden-commissie-Telemarketing-goede2

Er gebeurt veel in de telemarketingsector, met onder meer de door de Tweede Kamer aangenomen nieuwe Telecommunicatiewet en de herziene Code Telemarketing. Het doel van DDMA en de Commissie Telemarketing is om het telemarketingkanaal duurzaam en toekomstbestendig te maken. Dat doet de commissie door de branche te ondersteunen bij het zo goed mogelijk inrichten en inzetten van telemarketing. Met de komst van de nieuwe leden gaat de commissie zich dit jaar actiever richten op kennisdeling, via artikelen, events en een speciale telemarketingnieuwsbrief (aanmelden kan hier).

Naast de nieuwe leden bestaat de Commissie Telemarketing nu uit: commissievoorzitter Tibout Hemmes (Nationale Postcode Loterij), Rogier Etman (KPN), Victor Herfs (Customer Care Center), Sander Reinink (Webhelp) en Boris Bol (Nederlandse Loterij). De nieuwe leden stellen zich hieronder voor:

Pieter Prins, commercieel directeur en mede-eigenaar 2Contact: “Telemarketing steeds effectiever en persoonlijker dankzij gebruik van data”

Pieter heeft in de 17 jaar dat hij in verschillende functies in de branche werkt, telemarketing steeds professioneler zien worden. “Het is een kanaal waarmee je op respectvolle, duurzame wijze doeltreffend en persoonlijk contact kunt maken met je klant. Door ervaringen en best practices te delen kan ik de sector duidelijk maken dat je telemarketing duurzaam in kunt zetten als je de customer experience centraal zet. Door inzet van data, nieuwe kanalen en innovatieve technieken te omarmen kunnen we de boodschap, het kanaal en de timing steeds beter afstemmen op individuele klanten. Daarbij vallen de muren tussen service, sales en marketing steeds meer weg. Hierdoor wordt het proactief leveren van service en daarmee het voorkomen van inbound-verkeer of opzeggingen steeds beter mogelijk.”

Jeen Koelemeijer, channel manager telemarketing outbound bij DPG Media: “Meer doen dan voldoen aan wet- en regelgeving”

Na een aantal jaar veel kennis en ervaring opgedaan te hebben bij 2Contact, trad Jeen in 2016 in dienst als channel manager telemarketing outbound bij Sanoma (inmiddels DPG Media). “Met mijn ervaring vanuit zowel de dienstverlenende als de adverterende kant weet ik waar de uitdagingen en belangen van beide kanten zich bevinden. Zodoende weet ik ook voor alle partijen de best mogelijke oplossing te bieden. Ik geloof erin dat een stap extra zetten voor de consument resultaat oplevert. Voor het telemarketingkanaal betekent dat dus dat we niet alleen maar simpelweg de wet- en regelgeving moeten naleveren, maar bij elk contactmoment de verwachting van de klant moeten proberen te overtreffen. Ik wil de verschillende organisaties hierbij ondersteunen om zodoende samen met de gehele branche te kunnen borgen dat we telemarketing duurzaam in kunnen blijven zetten.”

Niki van Roosmalen, channel manager outbound sales bij Essent: “Gezamenlijk telemarketingbranche verbeteren met doelgerichte agenda”

Met functies bij een callcenter (2Contact), een salesplatform (Improvers) en inmiddels een opdrachtgever (Essent), kent Niki alle kanten van de telemarketingsector, waarin hij al 14 jaar actief is. “Door mijn brede marktkennis en ervaring heb ik een goed overzicht van de markt en wat er zich daarbinnen allemaal afspeelt. Telemarketing staat helaas vaak in een negatief daglicht. De telefoon is een prachtig middel waarmee je als organisatie op een hele directe en persoonlijke wijze kunt communiceren met je klanten. Binnen de branche gaan heel veel dingen goed, maar ook zaken fout. Met de combinatie van mijn ervaring, kritische blik en passie voor verbeterprocessen wil ik bijdragen aan het gezamenlijk nóg beter maken van de telemarketingbranche met een doelgerichte agenda.”

Ook interessant

Lees meer
Legal |

Herziene Code Telemarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten…
Lees meer
Telemarketing |

DDMA Telemarketing Benchmark 2024: Telemarketing blijft onverminderd effectief, consumenten beter geïnformeerd

Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat 1 op de 2 consumenten (49%) bereikt…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…