Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AVG Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Uitleg ACM over toestemming voor telemarketing is strenger dan AVG

Sinds de ingang van de gewijzigde Telecommunicatiewet op 1 juli 2021 moeten organisaties toestemming hebben voor ongevraagd bellen én deze toestemming kunnen bewijzen. Nu, 1 jaar later, laat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de telemarketingbranche weten dat de lat voor het bewijzen van deze…
Lees meer
Telemarketing
Artikel |

De integratie van sales en service: hoe staat de markt er nu voor?

Vanuit de Commissie Telemarketing zien we sales en service binnen organisaties steeds meer integreren. Deze nieuwe ontwikkeling naar ‘commercieel inbound’ is er één met veel potentie. Zien we ook echt een grotere beweging naar pull, nu de wetgeving strikter is? In ieder geval is het…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws |

Oproep: Contactcenters gezocht voor nieuwe Telemarketing Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten een nieuw initiatief: de DDMA Telemarketing Benchmark. Doel is om op basis van cijfers in kaart te brengen hoe outbound telefonie in Nederland wordt ingezet. Hiervoor zijn we op zoek naar contactcenters die als partner aan dit initiatief…
Lees meer
DDMA Fieldmarketing Telemarketing
Nieuws |

DDMA Commissies Telemarketing en Fieldmarketing krijgen versterking

We mogen weer 2 nieuwe commissieleden verwelkomen. Mahmoud Bouga, Clientmanager bij Webhelp Nederland, is toegetreden tot de Commissie Telemarketing. Arjan van de Riet, Algemeen Directeur bij Hof Promotion BV, neemt plaats in de Commissie Fieldmarketing.
Lees meer
Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Betere handhaving regelovertredende intermediairs noodzakelijk in telemarketingsector

Sinds 1 juli 2021 mogen organisaties die aan telemarketing doen niet meer zonder toestemming bellen naar mensen die nog geen klant zijn. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet dat het aantal klachten over telemarketing nu minder is dan net na de invoering. Toch blijkt…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
AVG Legal Telemarketing
Artikel |

Miljoenenboete voor niet naleven bewaartermijnen bij telemarketing

Dat de Franse toezichthouder CNIL boetes uitdeelt is niet nieuw, maar dat dit gebeurt voor bewaartermijnen zien we minder vaak. In dit geval ging het om de Franse verzekeringsgroep AG2R die de bewaartermijnen die zij zelf had gesteld in het privacy statement niet na kwam in de praktijk. Daarnaast werd…
Lees meer
Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Nieuwe regels telemarketing: waar staan we 3 maanden na de wetswijziging?

De regels voor telemarketing zijn sinds 1 juli 2021 veranderd door de wetswijziging van de Telecommunicatiewet. Zo is telemarketing nu een opt-in-kanaal en is het Bel-Me-Niet-Register opgeheven. Wat zijn de effecten van de nieuwe regels, bijvoorbeeld op het aantal Recht van Bezwaar-aanvragen, en welke marktverschuivingen…
Lees meer
Legal Telemarketing
Artikel |

Update wetswijziging telemarketing met de invoering van een opt-insysteem

In oktober 2018 heeft Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat (EZK), haar Consumentenagenda naar de Kamer gestuurd. Het eerste thema waarop het consumentenbeleid van EZK zich in het bijzonder zal richten is het terugdringen van consumentenirritatie door telemarketing. DDMA (mede namens Goede Doelen…
Lees meer
Telemarketing
Artikel |

4 tips om compliant opt-ins te werven voor telemarketing

Op 1 juli 2021 is de Telecommunicatiewet (Tw) gewijzigd en is telemarketing een opt-in-kanaal geworden. Hoe ziet een goede opt-in er precies uit? Hoe werf je nieuwe leads zonder klantrelatie? En wie is er verantwoordelijk voor de juistheid van een opt-in? Aan de hand van…