Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Telemarketing
Nieuws |

Oproep: denk mee over de herziening van de Code Telemarketing

De Code Telemarketing, de zelfreguleringscode die ervoor zorgt dat organisaties op een verantwoorde manier telemarketing inzetten, is voor het laatst herzien in 2020. Sindsdien is er veel gebeurd in de markt. Daarom nemen branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing nu het initiatief om gezamenlijk…
Lees meer
Fieldmarketing Telemarketing
Nieuws |

Update over plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage

Op maandag 27 maart hebben vertegenwoordigers van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) hun eerder aangekondigde plannen voor telemarketing en colportage (huis-aan-huis-werving) verder aan ons toegelicht. In dit artikel zetten we de belangrijkste punten op een rij.
Lees meer
Fieldmarketing Fondsenwerving Telemarketing
Nieuws |

DDMA uit zorgen over nieuwe plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft recent nieuwe plannen voor maatregelen gericht op telemarketing en colportage (huis-aan-huiswerving) gedeeld in een sessie met verschillende stakeholders. In samenwerking met een aantal andere brancheverenigingen heeft DDMA via een brief zorgen geuit over de nieuwe plannen.…
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?

Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing…
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter

Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws |

Oproep: Contactcenters gezocht voor tweede editie DDMA Telemarketing Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de tweede editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn we op zoek naar meer contactcenters die zich bij de Benchmark willen aansluiten.
Lees meer
Legal Telemarketing
Artikel |

De voor- en nadelen van anti-spam-call-software als Hiya

Anti-spamaanbieders zoals Hiya maken een snelle opmars door in de wereld van telemarketing en klantcontact. Op veel Samsung-telefoons staat de functie om telefoontjes als mogelijke spam te identificeren zelfs standaard aan. De DDMA Commissie Telemarketing vindt het belangrijk dat contactcenters en opdrachtgevers een afgewogen keuze…
Lees meer
Telemarketing
Onderzoek |

DDMA Telemarketing Benchmark 2022: 1 op de 5 gesprekken leidt tot sale

1 op de 5 mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketing-campagne. Dat blijkt uit de eerste editie van de DDMA Telemarketing Benchmark, een onafhankelijk initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing. De Benchmark-cijfers zijn te bekijken in een…
Lees meer
Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Nieuws |

Minister: Geen maximale klanttermijn voor telemarketing in Telecommunicatiewet

Minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) ziet geen reden om nieuwe regelgeving over de maximale klanttermijnen voor telemarketing in te voeren. Dat schrijft zij in een brief aan de Tweede Kamer, met daarin haar bevindingen over de uitkomsten van de Invoeringstoets op…
Lees meer
DDMA Telemarketing
Nieuws |

Twee nieuwe leden voor de DDMA Commissie Telemarketing

De DDMA Commissie Telemarketing mag 2 nieuwe leden verwelkomen. Dyonne Kemper, marketingcoördinator bij de Hartstichting, en Inge Wilbers-Loomans, Channel Manager Outbound Call bij Essent, treden per direct toe tot de Commissie.