Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Telemarketing
Artikel
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2023: aantal campagnes lager, relevantie hoger
Outbound telemarketing blijft een effectief middel om in contact te komen met (potentiële) klanten of donateurs. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. 1 op de 5 consumenten (18%) gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketingcampagne. Gepersonaliseerde campagnes zijn hierbij…

Lees meer
Conversational AI
Telemarketing
Whitepaper
|
NIEUW: DDMA publiceert whitepaper over de inzet van conversational AI binnen contactcenters
We moeten iets met conversational AI’, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling?…

Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Nieuwe cijfers Consumentenbond over ongewenste telefoontjes onderstrepen: goede handhaving noodzakelijk
Uit nieuwe cijfers van de Consumentenbond blijkt vandaag dat veel Nederlanders nog steeds te maken hebben met ongewenste telefoontjes. Dit laat wederom de noodzaak voor goede handhaving door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zien. Zolang organisaties die structureel de regels overtreden kunnen blijven bellen,…

Lees meer
Fieldmarketing
Fondsenwerving
Legal
Telemarketing
Nieuws
|
Plan EZK voor verkoop via telefoon, aan de deur en op straat: dit weten we nu
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, aangekondigd nieuwe regels in te willen voeren voor duurovereenkomsten die via telemarketing en fieldmarketing afgesloten worden. Volgens het plan moeten consumenten voortaan na het verkoopgesprek de koop schriftelijk per brief of…

Lees meer
Fieldmarketing
Telemarketing
Artikel
|
Compliance in energiewerving: statusupdate en stappenplan
Na een lange periode van stilte zijn energieleveranciers weer begonnen met het werven van nieuwe klanten. Om consumentenirritatie te voorkomen en een toekomstbestendig tele- en fieldmarketingkanaal te waarborgen, is aandacht voor compliance en kwaliteit nu belangrijker dan ooit. In dit artikel geven we een update…

Lees meer
Telemarketing
Nieuws
|
Oproep: denk mee over de herziening van de Code Telemarketing
De Code Telemarketing, de zelfreguleringscode die ervoor zorgt dat organisaties op een verantwoorde manier telemarketing inzetten, is voor het laatst herzien in 2020. Sindsdien is er veel gebeurd in de markt. Daarom nemen branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing nu het initiatief om gezamenlijk…

Lees meer
Fieldmarketing
Telemarketing
Nieuws
|
Update over plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage
Op maandag 27 maart hebben vertegenwoordigers van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) hun eerder aangekondigde plannen voor telemarketing en colportage (huis-aan-huis-werving) verder aan ons toegelicht. In dit artikel zetten we de belangrijkste punten op een rij.

Lees meer
Fieldmarketing
Fondsenwerving
Telemarketing
Nieuws
|
DDMA uit zorgen over nieuwe plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage
Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft recent nieuwe plannen voor maatregelen gericht op telemarketing en colportage (huis-aan-huiswerving) gedeeld in een sessie met verschillende stakeholders. In samenwerking met een aantal andere brancheverenigingen heeft DDMA via een brief zorgen geuit over de nieuwe plannen.…

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?
Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing…

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter
Na een succesvolle eerste editie starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de…