Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Artikel |

De illusie van de rationele consument

Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Als consument denken we zelf dat we rationele beslissingen nemen: we plannen, vergelijken en budgetteren. De werkelijkheid is vaak anders. We overschatten onze eigen rationaliteit en geloven…
Lees meer
Telemarketing
Artikel |

Elite-sessie Telemarketing: Samen richting naleving van de herziene in de gehele sector

Op 10 april kwam een select gezelschap van professionals uit de telemarketingsector bijeen voor een nieuwe editie van DDMA Elite – Telemarketing. Aan tafel: vertegenwoordigers van merken, corporates en adverteerders met directe ervaring in het werken met (en binnen) de herziene Code Telemarketing. De sessie…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Influencerregels.com publiceert vernieuwde e-learning: influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in…
Lees meer
Legal Social Media
Artikel |

Jongeren targeten op social media: waar let je op?

Het gebruik van social media onder jongeren blijft een hot topic, zeker nu het weer veel wordt besproken in Den Haag. Platformen als Instagram, TikTok en Snapchat zijn immens populair onder Gen Z, maar tegelijkertijd groeit het bewustzijn rondom de impact die deze apps kunnen…
Lees meer
DDMA E-mail
Artikel |

De nieuwe Code Reclame via E-mail: dit zijn de 4 belangrijkste veranderingen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op donderdag 27 maart is de nieuwe versie van de Code Reclame via E-mail aangenomen door de leden van DDMA. Deze is van kracht voor alle leden van de DDMA. Dat werd ook wel eens tijd; de oude versie bestond namelijk…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2025 geopend

De inschrijving voor de DDMA Customer Data Awards 2025 is officieel geopend. Voor de 19e keer gaat DDMA op zoek naar de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland op het gebied van datagedreven marketing en klantgerichtheid. Organisaties kunnen tot en met 18 september 2025 hun case…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De kracht van personalisatie: Data, relevantie en vertrouwen op de Webwinkel Vakdagen

Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2025 – afgelopen 2 en 3 april in Utrecht – stond Lucas Bos namens de DDMA-commissie Data, Decisioning & Engagement op het podium met een heldere boodschap: personalisatie werkt – mits je het goed doet. In een presentatie voor een zaal…
Lees meer
Social Media
Whitepaper |

DDMA publiceert nieuwe whitepaper over Social Measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt op creatief gebied de tofste dingen doen. Maar hoe meet je nu precies de impact van al die campagnes? Hoe verzamel je inzichten om je resultaten naar…
Lees meer
E-mail
Nieuws |

Genomineerden DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de EMAS Awards 2025, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de beste prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De winnaars worden op 26 juni bekendgemaakt tijdens de Email Marketing Automation Summit (EMAS) in Circa Amsterdam.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Arnold van het Nederend nieuwe juryvoorzitter DDMA Customer Data Awards

Arnold van het Nederend, Director Customer Personalisation & Analytics bij KPN, is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de vakjury van de DDMA Customer Data Awards. Na vier jaar als jurylid neemt hij nu het stokje over van Frank de Beun. Met zijn scherpe blik,…