Commissie Data, Decisions & Engagement
Cora Everaarts, Head of Marketing Activation bij Roompot & Landal GreenParks: “Ik voel een sterke passie voor het benutten van data voor meer relevante en persoonlijke marketinginitiatieven”
Met een achtergrond die zich uitstrekt over gerenommeerde namen in de reisbranche zoals Center Parcs, ANWB en nu Roompot & Landal GreenParks, brengt Cora een schat aan ervaring met zich mee. Met een achtergrond in database marketing, CRM, analytics en marketing automation heeft ze diepgaand inzicht in hoe data kan worden ingezet om marketingstrategieën te versterken. Bij Roompot & Landal GreenParks () is ze momenteel verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten richting de bestaande gasten voor België, Nederland en Duitsland.
Cora: “Ik werk het liefst op het snijvlak van marketing en technologie. Daar voel ik een sterke passie voor het benutten van data voor meer relevante en persoonlijke marketinginitiatieven. Doordat ik bij verschillende organisaties de implementaties van marketing automation software heb gedaan, heb ik veel praktijkervaring opgedaan waar je als organisatie tegenaan loopt om meer data gedreven te worden. Deze inzichten deel ik graag en daar is de commissie Data, Decisions & Engagement de uitgelezen plek voor.”
Commissie Artificial Intelligence
Eelco van Kuik, Managing partner & Founder van Onesecondbefore: “Toekomstig zakelijk succes in een data-gedreven marketingsector, vereist strategisch en effectief gebruik van nieuwe technologieën zoals AI.”
Met meer dan twee decennia ervaring in digitale analytics, staat Eelco aan de voorhoede van innovatie in de sector. Zijn expertise omvat niet alleen het huidige landschap van technologieën, maar strekt zich ook uit naar de toekomst – met kennis van nieuwe AI en Machine Learning technologieën in combinatie met cloud-gebaseerde rekenkracht en kostenefficiënte dataopslag. Met Onesecondbefore helpt Eelco organisaties van diverse omvang om deze technologieën efficiënt en effectief in te zetten, waardoor ze concurrentievoordeel behalen en waarde maximaliseren.
Eelco: “Wat mij fascineert, is dat elke gevonden oplossing de deur opent naar nieuwe vragen en verder onderzoek, waardoor een cyclus van continue innovatie ontstaat. Ik geloof dat de toekomst van bedrijven afhankelijk is van een slimme integratie van AI en Machine Learning, en streef ernaar elke organisatie uit te rusten met de kracht van data-gedreven besluitvorming door geavanceerde analyses. De ervaring die ik meebreng in de commissie zet ik graag in om de data-driven marketingsector te helpen verbeteren door een strategische balans te vinden tussen kosten, baten en technologische potentie.”
Commissie Social Media
Jos Majoor, Strateeg/Team Lead Social Ads bij A Bigger Circle: “Ik geloof sterk dat goede prestaties, zoals weerspiegeld in data, voortkomen uit sterke en creatieve content”
Social media is de rode draad in de carrière van Jos. Na afronding van zijn studie Communicatiewetenschap aan de VU, is hij aan de slag gegaan als Social Media Agent bij het merkactivatie bureau GUC Agency (later iO). Momenteel werkt Jos als Strateeg/Team Lead Social Ads bij A Bigger Circle. Zijn expertise ligt in het samenbrengen en versterken van diverse aspecten van social media: contentcreatie, community management, advertising, data en strategie.
Jos: “Ik geloof sterk dat goede prestaties, zoals weerspiegeld in data, voortkomen uit sterke en creatieve content. Helaas wordt dit aspect nog vaak over het hoofd gezien door merken en organisaties die social media als bijzaak beschouwen of simpelweg hun bereik proberen te kopen. Dit terwijl het juist een belangrijk onderdeel moet zijn van je merk- en marketingstrategie. Met mijn ervaring en kennis, in combinatie met mijn betrokkenheid bij de DDMA Social Commissie, streef ik ernaar dit besef in de sector te vergroten. Mijn doel is om merken en organisaties te ondersteunen bij het creëren van nog innovatievere en opvallende campagnes en content op social media.”
Commissie Creative
Mark van Mierlo, Creative Director bij SportVibes: “De toekomst van marketing ligt in data-driven creativiteit”
Met meer dan 20 jaar ervaring is Mark een gepassioneerd expert in sportmarketing. Als Creative Director en lid van het managementteam is hij het creatief geweten bij SportVibes, waar hij inspirerende campagnes en opvallende sponsoractivaties creëert voor gerenommeerde merken zoals Nike, Red Bull, Samsung en Gillette. Daarnaast getuigt zijn betrokkenheid als jurylid bij Content Marketing, The Awards (CMTA) en nu de DDMA Creative Commissie van zijn sterke toewijding om het vakgebied continu te willen verbeteren.
Mark: “Bij SportVibes zijn we steeds meer gericht op de toekomst van creatie. We zijn betrokken bij grootschalige evenementen, zoals de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, waar data en statistieken een cruciale rol spelen. Door gebruik te maken van slimme personalisatie en intelligente technologieën kunnen we niet alleen digitale impact creëren, maar ook maximale waarde halen uit de interactie met fans. Deze ervaring en inzichten zijn heel waardevol om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan en innovatieve oplossingen te bieden voor data-driven creativiteit in marketing.”