Spring naar content

Case Shampoo Bars

Een schonere planeet begint met loyaliteit: hoe Shampoo Bars verandering teweegbrengt door gebruik te maken van de Customer Lifetime Value.

De jury vindt de campagne van Shampoo Bars de beste PPC-case van het jaar vanwege zijn bewonderenswaardige missie en strategische uitmuntendheid. Met als kernmissie het verminderen van het gebruik van plastic, hebben ze niet alleen een hoger doel gesteld voor hun merk, maar ook diepe betrokkenheid getoond bij hun publiek op milieuniveau.

Frederick Vallaeys, voorzitter van de SEA-jury: “De Shampoo Bars-campagne getuigt van de kracht van creativiteit en strategische planning, waarbij ze aantonen dat met een duidelijke milieumissie en innovatieve tactieken opmerkelijke resultaten haalbaar zijn, zelfs met een bescheiden budget.”

Case HEMA

Een cross-platform SEO-overwinning: hoe HEMA op TikTok, YouTube, Google, Instagram en Facebook domineert met data.

Op basis van slim gebruik van data slaagde HEMA’s creatieve organische multi-channel videomarketingstrategie erin om toprankings te behalen op TikTok en YouTube. Dat leidde tot aanzienlijk verbeterde posities in de Google-zoekresultaten voor zowel brede als zeer specifieke zoekwoorden.

Barry Adams, voorzitter van de SEO-jury: “De jury vond de gerichtheid van HEMA op opkomende zoekplatforms met videomateriaal zeer innovatief en creatief. De uitvoering was van topklasse, met uitstekende resultaten op videokanalen en organische zoekopdrachten. Een sterke campagne die veel waarde opleverde en laat zien dat zoekresultaten meer moeten zijn dan alleen tekstinhoud op webpagina’s.”

Een jury van internationale experts

Bij het beoordelen van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden door helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord gebruik van data. De jury bestaat uit twee internationale teams van onafhankelijke SEO- en PPC-experts: Barry Adams (Polemic Digital), Frederick Vallaeys (Optmyzer), Arnout Hellemans (Online Markethink), Eline Barten (Wehkamp), Heather Physioc (VML), Anu Adegbola (PPC Live UK), Linda Hogenes (Coolblue), Michel Nienhuis (Google) en Martin Röttgerding (SEA Safeguard).

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA publicatie: AI Search in de praktijk – van prompt tot antwoord

De manier waarop we online zoeken verandert razendsnel. Waar traditionele zoekmachines als Google en Bing jarenlang het speelveld bepaalden, nemen AI-modellen steeds vaker het stokje over. Niet langer een lijst…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search – Hoe pak je dat aan?

Nu we ons meer en meer bewegen richting een toekomst waarin marketinginvesteringen en hun rendement steeds meer afhankelijk zijn van privacygerichte oplossingen, zullen we als marketeers nieuwe manieren moeten vinden…