Spring naar content

De DDMA Social Advertising Benchmark wordt jaarlijks gepubliceerd. De laatste editie liet zien dat adverteerders in 2024 steeds meer aandacht geven aan awareness- en videocampagnes in paid social. Aan de vorige editie deden al 18 deelnemende bureaus mee: Accenture Song, Adwise, Artefact, Dentsu, Draft Digital, Happy Horizon, iO, KINESSO, Maatwerk Online, Moddit, MondoMarketing, Netprofiler, ODIV, OMD, PHD, SDIM, WeConnect en WIJ Special Media.

Doelstelling DDMA Social Advertising Benchmark

De DDMA Social Advertising Benchmark is een onafhankelijk initiatief van DDMA in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media. Deze benchmark biedt waardevolle inzichten in de Nederlandse social advertising-industrie door campagnes te analyseren op diverse platforms, waaronder LinkedIn, Meta, Pinterest, Reddit, Snapchat en TikTok.

Het primaire doel van de benchmark is om specialisten in social advertising te helpen bij het verbeteren van hun campagneresultaten. Dit wordt gerealiseerd door belangrijke trends in KPI’s voor social advertising te identificeren, wat bijdraagt aan het versterken van de positionering van social advertising als effectief kanaal.

Wat houdt deelname in?

Als partner van de DDMA Social Advertising Benchmark lever je gespecificeerde campagnedata aan, waar we uiteraard vertrouwelijk mee omgaan. Je levert de data geanonimiseerd aan bij DDMA, die alle datasets verzamelt en verwerkt als onafhankelijke partij. Deelnemende partijen hebben dus geen toegang tot elkaars dataset.

Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief draag je bij aan transparantie binnen het vakgebied en deelname aan de benchmark kan je als bureau veel brengen. Je wordt als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicaties. Het interactieve dashboard is exclusief toegankelijk voor deelnemende bureaus en leden van DDMA.

Interesse?

Op dinsdag 13 mei van 10 tot 11 uur organiseren we een (online) kick off waarin we zowel nieuwe deelnemers, als de deelnemers die afgelopen jaar ook hebben deelgenomen, meenemen in het doel van de benchmark, welke data we hoe verzamelen, de tijdlijn etc. Indien je deelneemt aan de benchmark, ontvang je hiervoor de uitnodiging.

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen? Neem dan contact op met onze market insights specialist Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.

Nanda Appelman

Market Insights Specialist

Ook interessant

Lees meer
Social Media |

Oproep: Doe mee aan de derde editie DDMA Social Advertising Benchmark

DDMA en de DDMA Commissie Social Media gaan van start met de derde editie van de DDMA Social Advertising Benchmark. Bureaus kunnen zich aanmelden om hieraan deel te nemen. Hoe…
Lees meer
Influencermarketing |

Transparantie bij persreizen: waar ligt de grens tussen een journalist en een content creator?

Bij influencer marketing geldt een transparantieplicht: wie een product of dienst promoot en daar een direct of indirect voordeel voor ontvangt, moet dit vermelden. Maar hoe zit dat bij journalisten…
Lees meer
Social Media |

De kogelvis als nieuw symbool voor misleidende reclame – hoe kijkt de markt er tegenaan?

Afgelopen maandag (24 februari) lanceerde Stichting Reclame Code (SRC) een campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Met dit initiatief introduceert de SRC…