Spring naar content

Meerwaarde van Telemarketing Benchmark

De DDMA Commissie Telemarketing wil de telemarketingsector verder professionaliseren. Een helder overzicht van cijfers over het B2C telemarketing outbound-landschap helpt daarbij. Met deze cijfers kunnen telemarketingprofessionals via een interactief dashboard hun eigen data vergelijken met anderen, bijvoorbeeld op het vlak van het aantal gebelde personen en het aantal effectieve telefoontjes, maar ook het aantal klachten. Sectorbreed laten we met deze cijfers zien dat we onze zelfreguleringsplicht serieus nemen. Ook vormen de cijfers een goede onderbouwing voor de gesprekken die we vanuit DDMA met beleidsmakers en toezichthouders hebben. Het doel is om de Telemarketing Benchmark jaarlijks te publiceren, zoals DDMA eerder deed met de E-mail Benchmark.

Contactcenters gezocht

Om een zo compleet overzicht te creëren van de telemarketingsector, zijn we op zoek naar contactcenters die als partners willen deelnemen aan de Telemarketing Benchmark. Als partner lever je gespecificeerde campagnedata aan. Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met deze data. Partners leveren hun data geanonimiseerd aan, en de verzameling en verwerking gebeurt door DDMA als onafhankelijke partij. Deelnemers hebben dus geen toegang tot elkaars dataset. 

Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief, lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van de branche én het verder ontwikkelen van je eigen dienstverlening. Ook word je als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicitaire uitingen. Bovendien ben je aanwezig bij een rondetafelsessie met experts uit de markt, om gezamenlijk de cijfers te duiden.

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen? Neem dan contact op met onze market insights specialist Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.

Ook interessant

Lees meer
Telemarketing |

Eerste Kamer stemt in met verbod op klantrelatie bij telemarketing

Op 10 december heeft de Eerste Kamer ingestemd met een verbod op telemarketing op basis van de klantrelatie. Deze wijzigingen hebben ingrijpende gevolgen voor de telemarketingsector. In dit artikel blikken…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
Legal |

Herziene Code Telemarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten…