Of luister op Spotify of Apple Podcasts.
In dit interview gaan moderators Ronnie van Nieuwenhoven (ING) en Lucas Bos (EDM) in gesprek met Naomi en Romar over de volgende onderwerpen:
- Wat is precies privacy in de context van marketing? En hoe verhoudt zich dat tot de ‘bredere’ definitie van het woord.
- Hoe heeft privacy zich door de jaren heen in de marketingsector ontwikkeld? Zijn er dingen duidelijk veranderd?
- Hoe kijken consumenten aan tegen privacy? Is men zich bewust van de rechten die men heeft omtrent persoonsgegevens en het delen ervan? Men lijkt bezorgder, maar tegelijkertijd ook geneigd om voor de ‘makkelijke’ oplossing te gaan.
- Zijn consumenten wel in staat om te beoordelen of hun privacy goed geregeld is?
- Hoe kunnen bedrijven privacy omzetten naar waarde voor hun eigen business?
- Wat betekenen opkomende privacy-bevorderende technieken nou echt voor de privacy voor de consument?
- Hoe zorg je ervoor dat consumenten gegevens met je willen delen, op een verantwoorde manier? Wat moet je de consument daarvoor bieden?
Ook interessant
Lees meer
AVG
|
LinkedIn ontvangt hoge AVG-boete na gericht adverteren
De Ierse Data Protection Commission (DPC) heeft namens alle EU-lidstaten drie boetes ter waarde van in totaal 310 miljoen euro aan LinkedIn opgelegd. Dit vanwege het verzamelen van persoonsgegevens van…
Lees meer
AVG
|
Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties
Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
|
Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching
Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door…