Of luister op Spotify of Apple Podcasts.
In dit interview gaan moderators Ronnie van Nieuwenhoven (ING) en Lucas Bos (EDM) in gesprek met Naomi en Romar over de volgende onderwerpen:
- Wat is precies privacy in de context van marketing? En hoe verhoudt zich dat tot de ‘bredere’ definitie van het woord.
- Hoe heeft privacy zich door de jaren heen in de marketingsector ontwikkeld? Zijn er dingen duidelijk veranderd?
- Hoe kijken consumenten aan tegen privacy? Is men zich bewust van de rechten die men heeft omtrent persoonsgegevens en het delen ervan? Men lijkt bezorgder, maar tegelijkertijd ook geneigd om voor de ‘makkelijke’ oplossing te gaan.
- Zijn consumenten wel in staat om te beoordelen of hun privacy goed geregeld is?
- Hoe kunnen bedrijven privacy omzetten naar waarde voor hun eigen business?
- Wat betekenen opkomende privacy-bevorderende technieken nou echt voor de privacy voor de consument?
- Hoe zorg je ervoor dat consumenten gegevens met je willen delen, op een verantwoorde manier? Wat moet je de consument daarvoor bieden?
Ook interessant
Lees meer
AI Act
|
Europese Commissie publiceert concept van ‘code of practice’ voor gebruik LLM’s
De Europese Commissie heeft op 14 november de eerste conceptversie van de Code of Practice voor General Purpose AI modellen (Code) gepubliceerd. De Code moet straks meer invulling geven aan…
Lees meer
AI Act
|
Nieuwe marketinggids Responsible AI voor de verantwoorde inzet van AI in marketing
VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben vandaag met trots de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een ‘levende’ leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen…
Lees meer
AVG
|
Belgische toezichthouder legt dwangsom op aan Mediahuis en RTL BE vanwege onduidelijk weergegeven weigerknop in cookiebanner
In 2023 kondigde de Belgische toezichthouder (GBA) aan cookies tot een prioriteit te maken, en die belofte is waargemaakt. In dit artikel bespreken we twee uitspraken naar aanleiding van klachten…