Spring naar content

Of luister op Spotify of Apple Podcasts.

In dit interview gaan moderators Ronnie van Nieuwenhoven (ING) en Lucas Bos (EDM) in gesprek met Naomi en Romar over de volgende onderwerpen:

  • Wat is precies privacy in de context van marketing? En hoe verhoudt zich dat tot de ‘bredere’ definitie van het woord.
  • Hoe heeft privacy zich door de jaren heen in de marketingsector ontwikkeld? Zijn er dingen duidelijk veranderd?
  • Hoe kijken consumenten aan tegen privacy? Is men zich bewust van de rechten die men heeft omtrent persoonsgegevens en het delen ervan? Men lijkt bezorgder, maar tegelijkertijd ook geneigd om voor de ‘makkelijke’ oplossing te gaan.
  • Zijn consumenten wel in staat om te beoordelen of hun privacy goed geregeld is?
  • Hoe kunnen bedrijven privacy omzetten naar waarde voor hun eigen business?
  • Wat betekenen opkomende privacy-bevorderende technieken nou echt voor de privacy voor de consument?
  • Hoe zorg je ervoor dat consumenten gegevens met je willen delen, op een verantwoorde manier? Wat moet je de consument daarvoor bieden?

Ronnie van Nieuwenhoven

Strategy Manager bij ING

Lucas Bos

Managing Director bij EDM

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Naomi van der Louw

Voormalig legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Standaard cookiebanner generators: waar moet je op letten

‘Alles accepteren’, ‘Alles weigeren’, ‘Alleen essentiële cookies’: wie een webpagina bezoekt, komt ongetwijfeld in aanraking met een cookiebanner. Cookiebanners zijn een manier om toestemming te regelen van de gebruiker, waardoor…
Lees meer
AVG |

Boete € 4.750.000 voor Netflix vanwege onvoldoende informeren over privacy

Weer een succesvolle actie van privacyorganisatie None Of Your Business (NOYB). In 2019 diende zij klachten in bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) over streamingdienst Netflix. Uit onderzoek van de AP…
Lees meer
AI Act |

Europese Commissie publiceert concept van ‘code of practice’ voor gebruik LLM’s

De Europese Commissie heeft op 14 november de eerste conceptversie van de Code of Practice voor General Purpose AI modellen (Code) gepubliceerd. De Code moet straks meer invulling geven aan…